SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

jak przytyć, żeby nie szło wszystko w brzuch?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 17100

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 31 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 54
Witam

Podjąłem próbę przytycia: wzrost 177, waga ok. 61-62.
Zawsze trudno mi było przytyć, tak jest i tym razem, ale ze 2kg przytyłem w 2 tygodnie (obecnie ok. 64kg).

Tyle że... dużo poszło w brzuch (tzn. ciągle jestem trochę napchany).
Zwracam uwagę, by jeść jak najwięcej białka. Węglowodanów też. Staram się unikać tłuszczów, nie piłem już dawno piwa, nie jadam chipsów, itp.

Mimo to, brzuszek jest.

Ćwiczę co 2-3 dni intensywnie hantlami po 45minut.
W dni, w które nie ćwiczę, chodzę na basen - godzina dziennie.

Brzuszek mam chyba w genach, nie za duży, ale jak na moją sylwetkę - za duży.

I pytanie: co zrobić, by nie szło wszystko w brzuch? Bo czasem się zastanawiam po co jem więcej, skoro i tak wszystko idzie w brzuch.

Aha - dodam, że ćwiczę, jem więcej i chodzę na basen może od 2 tygodni... efekty niby są: 2kg wiecej i hantle też coś tam zrobiły, tylko ten brzuch...

Pozdr. i dzieki za ewentualne rady.
M.

Zmieniony przez - MarcinZzzz w dniu 2008-08-20 00:35:32

Zmieniony przez - MarcinZzzz w dniu 2008-08-20 00:40:08
napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2669 Napisanych postów 54962 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 566320
Każdy chciałby poznać tę tajemnicę, co takie można zrobić aby budować czyste mięśnie, bez zwiększania się tkanki tłuszczowej. Najlepiej dokonać tego w miesiąc lub dwa i cieszyć się przez resztę życia dobrze wyglądającą sylwetką. Niestety kształtowanie jej nie jest takie proste. Przede wszystkim jest ono jak maraton, a nie sprint. Wymaga czasu i cierpliwości. Warto jednak pamiętać o kilku zasadach, które pozwolą nam na lepsze efekty. Oto one:

1. Prawidłowy wybór celu.

Tutaj zazwyczaj jest problem. Każdy chciałby budować mięśnie. Jednak nie zawsze jest to odpowiedni czas. Budowanie dobrej jakości mięśni możliwe jest z jak najniższego poziomu tkanki tłuszczowej. Z reguły zaleca się około 12-13%, gdy widoczny jest zarys mięśni brzucha. Wartość 15% powinna sugerować nam, że warto już kończyć budowanie i przejść na redukcję. Być może próbujesz budować z wysokiego poziomu.

2. Dobrze dobrana dieta.

Wiele osób popełnia błędy żywieniowe. Często tutaj występuje problem. Z tego też względu sugeruję Ci wypełnić ankietę działu i wrzucić swoją dietę według zaleceń w regulaminie działu. Powinien być to zrzut ekranu z dziennika żywieniowego potreningu.pl. Tutaj znajdziesz, jak to można zrobić: http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html

3. Aktywność fizyczna.

Podstawą kształtowania sylwetki są treningi siłowe. Dlatego też właśnie na nich polecam Ci się skupić. Wiele osób popełnia błędy i wykonuje tylko cardio, a to nie jest dobra droga.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 2614 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 17596
może proporcje b/t/w źle dobrane?
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 88 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1152
Żeby nie szło w brzuch, to musi iść w muskuły. A więc ćwicz muskuły, żebyś nie był chudym bykiem z oponą nad berłem( jestem bardzo zmęczony...). Poza tym nie staraj się unikać czegoś czy też jeść czegoś więcej, czegoś mniej, tylko bądź świadom tego co jesz. Rozsądna dieta, gdzie wiesz czego ile zjadasz, w jakich proporcjach.
Podsumowanie: dieta( chyba na masę, jak chcesz przytyć, co nie)+ trening muskułów.

Dobranoc.

Zmieniony przez - luk1984 w dniu 2008-08-20 00:43:30
2
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 31 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 54
Może... Tzn. nie liczę tego dokładnie... Nie mam ustalonej diety. Po prostu ograniczam tłuszcze i jem więcej białka (jajka, mleko, jogurty, płatki, itp).
I jem częściej.

Czasem myślę jaki jest sens jedzenia więcej, skoro i tak po prostu chodzę napchany i brzuszek jest... :/ Mimo basenu prawie codziennie i domowej siłowni.
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 88 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1152
Aaa widzisz... to nie rób na chybił/trafił, tylko sobie to wszystko policz i ładnie ułóż.
TU: http://www.sfd.pl/Potrzebujesz_Diete_Masz_Pytania_ZAJRZYJ-t379384.html 
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 2614 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 17596
dokladnie,przeczytaj to co wyslal luk1984.
bo takie jedzenie na oko to jest najgorsze, bo wydaje Ci się ze jesz dobrze,wkurzasz sie na brak efektow,a tak naprawde to niejesz tego co trzeba.poczytaj troszke i bedzie lux
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 88 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1152
Aha! I KONIECZNIE, jak już ułożysz sobie dietę, KONIECZNIE zaopatrz się w sprawną wagę! Wiem co mówię!
Moja pokazuje, że 1 kg mąki nie jest równy 1 kg cukru, a ten sam worek mąki zważony po raz drugi waży 1,2 kg ...i ja się kur..dziwię, że mi nie ubywa Pozdrawiam.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 31 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 54
Bałem się takiej odpowiedzi. Bo raczej nie dam rady na dłuższą metę ze ścisłą dietą...

Ale mocno dziwi mnie to, że mimo ograniczania tłuszczów, jedzenia więcej białka (białko szczególnie rano i przed snem, czyli tak jak powinno być), mimo basenu i hantli co 2-3 dni, i tak tyję na brzuchu.
Może tego nie przeskoczę?
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 2614 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 17596
a kto mowil ze od tluszczu sie tyje... jak jesz skwarki,smalec i inne no to nie dziwota.napisz takie twoje przykladowe menu z jednego dnia i bedzie wiadomo co jest nie tak.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 31 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 54
OK, to napiszę mniej więcej co jem każdego dnia:

ŚNIADANIE
- płatki kukurydziane + 0,3l mleka (mleko 0,5%)
lub
- 2 kajzerki z masłem i serek homogenizowany + kakao/herbata
lub
- jajecznica
lub
- kanapki z serem żółtym, wędliną, pasztetem, itp.

- potem jakiś banan, jogurt, 1-2 szklanki kakao

OBIAD
- zupa szczawiowa z jajkiem (lub inna), ziemniaki i wołowina/pierś z kurczaka + marchewka czy ogórek w śmietanie itp,
lub
- chińszczyzna (ryż, warzywa, kurczak)
lub
- makaron z piersią z kurczaka, pieczarkami, cebulą i serem żółtym
lub
- ziemniaki, kalafior i 2 jajka sadzone

- potem jakieś śliwki, jogurt

KOLACJA (parę godzin przed snem) tu może niepotrzebnie trochę za dużo tłuszczu dostarczam, ale nie wiem.

- tosty z serem i wędliną/pieczarkami + koncentrat pomidorowy i masło
lub
- kanapki (ser żółty, wędlina, jajka, pasztet, tuńczyk)
lub
- 3 parówki, 2 bułki z masłem lub kilka kromek chleba
lub
- kiełbaski na smalcu z cebulą lub serem żółtym (słabość ;))
lub
- pizza (i to może powinienem odstawić ;)
lub
- chleb smażony na oleju z jajkiem i odrobiną mleka

- przed snem jogurt naturalny (400g) lub inny jogurt/maślanka i szklanka kakao

No, generalnie zawsze jem kombinację powyższych. Proszę o ocenę :)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 88 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1152
Jesz dużo wszystkiego byle jak i byle kiedy...Najlepiej wygląda śniadanie, najgorzej kolacja.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Przed treningiem: Kurę zjeść?...czy jej odpuścić?

Następny temat

22 lata - jak przybrać na wadzę?

Izolat białka to za mało? Wybierze Hydrolizat Quamtrax - Hydrolyzed Whey Izolat białka to za mało? Wybierze Hydrolizat Quamtrax - Hydrolyzed Whey Boczniaki - wsparcie dla odporności Boczniaki - wsparcie dla odporności Krótkie przerwy między seriami = więcej mięśni i siły? Krótkie przerwy między seriami = więcej mięśni i siły? Szybkie bieganie zapobiega rozrostowi prostaty Szybkie bieganie zapobiega rozrostowi prostaty Kylee Nicole - wybuchowa crossfiterka Kylee Nicole - wybuchowa crossfiterka Najbardziej gorące fitnesski na Snapchacie Najbardziej gorące fitnesski na Snapchacie Żelazne reguły rządzące metabolizmem Żelazne reguły rządzące metabolizmem Craig Golias "Goliath" dzik z Las Vegas Craig Golias "Goliath" dzik z Las Vegas