SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

wzór na zapotrzebowanie kaloryczne

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 265

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 145 Wiek 29 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 3733
JAK OBLICZYĆ SWOJE ZAPOTRZEBOWANIE KALORYCZNE?
Istnieje wiele kalkulatorów i wzorów służących do obliczania swojego zapotrzebowania kalorycznego.
Jednym z nich jest Kalkulator podstawowej przemiany materii według wzoru Mifflina.

Wzór do obliczenia zapotrzebowania kalorycznego wygląda następująco.
PPM (kobiety) = (10 x masa ciała [kg])+(6,25 x wzrost [cm])-(5 x [wiek]) – 161
PPM (mężczyźni) = (10 x masa ciała [kg])+(6, 25 x wzrost [cm])-(5 x [wiek]) + 5

Po obliczeniu podstawowej przemiany materii musimy obliczyć całkowitą przemianę materii, która uwzględnia poziom aktywności fizycznej.

W tym celu stosuje się WSPÓŁCZYNNBIK AKTYWNOŚCI – PAL
- niska aktywność (większość osób nie trenujących) - PAL: 1,4 – 1,69
- średnia aktywność (większość trenujących 3 – 5 x w tyg) - PAL: 1,7 – 1,99
- wysoka aktywność (np. praca fizyczna + regularne treningi) - 2 – 2,4

Witam znalazłem ten wzór tutaj na sfd. Mam pytanie czy po wyliczeniu z tego wzoru mam jeszcze dodac +300 kcl jeśli buduje masę czy po uwzględnieniu współczynnika aktywności już wyjdzie ile powinienem spożywać

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 92 Napisanych postów 291 Wiek 19 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 13134
Musisz dodac 300kcal.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2299 Napisanych postów 4705 Wiek 38 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 214035
Hej. sprawdz też ten kalkulator https://potreningu.pl/calculators/bmr  kiedyś wyliczałem ze wzoru i wynik był zbliżony do tego z ww. kalkulatora więc osobiście jemu ufam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8189 Napisanych postów 108957 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1328517
w/w wzór jest nie dokąłdny, oblicz z tego http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html 
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 145 Wiek 29 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 3733
monkey22
Hej. sprawdz też ten kalkulator https://potreningu.pl/calculators/bmr  kiedyś wyliczałem ze wzoru i wynik był zbliżony do tego z ww. kalkulatora więc osobiście jemu ufam
wyszło mi podobnie z niego masz rację... Tyle że muszę u tak dodać 200-300 kcl Jeśli chce nabrać masy ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2228 Napisanych postów 13695 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 204954
Tak i obserwowac wage i obwody
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Uczucie senności po posiłku.