SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

nowicjusz - pomoc przy ustalaniu planu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2189

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 516 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 18189
Witam. Jestem nowicjuszem. Niedługo stuknie mi 17 lat i trzeba się w końcu za siebie wziąć. Nigdy wcześniej nie ćwiczyłem. Obecnie ważę 60kg i mam 167cm wzrostu. Chciałbym popracować głównie nad górnymi partiami ciała. Dolne ćwiczone są cały czas od kilku lat - gram w piłkę nożną w klubie. Głównie chodzi mi o to, żeby moje górnych kończyn były widoczne. Nie chcę przesadnie wielkich bicepsów itp, tylko ładnych kształtów (chodzi mi o to żeby mieć cało takie jak piłkarz). Przeczytałem trochę wątków na forum, przeczytałem także atlas i na jego podstawie stworzyłem sobie zestawy ćwiczeń. Moje wyposażenie sprzętowe jest minimalne: mam sztangielki 2,5kg i 4kg (do tych 4kg mogę dołożyć jeszcze 2,5kg i razem będzie 6,5kg, ale myślę, że na początku nie będzie takiej potrzeby), do tego ławka zrobiona z dwóch puf :P

TRENING MIĘŚNI NARAMIENNYCH
- Wyciskanie sztangielek (przednie i boczne aktony)
- Unoszenie ramion ze sztangielkami w leżeniu (uchwyt kciukiem w dół - więcej pracują tylne aktony)
- Podciąganie sztangielek wzdłuż tłowia (wszystkie aktony)

TRENING MIĘŚNI KLATKI PIERSIOWEJ
- wyciskanie sztangielek w leżeniu na ławce poziomej
- rozpiętki ze sztangielkami w leżeniu na ławce poziomej
- przenoszenie sztangielki w leżeniu w poprzek ławki

TRENING MIĘŚNI GRZBIETU
- podciąganie sztangielki w opadzie (obydwie wersje ćwiczenia)
- sztrugsy

TRENING MIĘŚNI RAMION

1. Trening mięśni dwugłowych ramion (bicepsów), mięśni ramiennych oraz przedramion
- uginanie ramion ze sztangielkami stojąc podchwytem z supinacją nadgarstka
- uginanie ramienia ze sztangielką w siadzie - w podporze o kolano
- uginanie nadgarstków podchwytem i nachwytem