SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

nachwyt czy podchwyt

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 2003

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 139 Wiek 22 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 2706
Cześć, zależy mi na szerokość najszerszych grzbietu
podciąganie nachwyt czy podchwyt, jest jakaś róznica?

Macino21

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5587 Napisanych postów 60501 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747436
Budowa mięśnie najszerszych grzbietu nie jest łatwa, ale nie jest też szczególnie skomplikowana. Zacznijmy jednak od początku jeśli komuś zależy na wizualnie szerokiej sylwetce to musi się skupić na dwóch grupach mięśniowych.
Po pierwsze musimy rozbudować mięśnie naszej obręczy barkowej głównie bok mięśni naramiennych. One dobrze rozbudowane optycznie poszerzają naszą sylwetkę.

Jeśli chodzi natomiast o mięśnie grzbietu to mamy tam do rozbudowy mięśnie najszersze grzbietu, mięsień obły większy i mniejszy.
Tutaj mamy do dyspozycji szereg ćwiczeń. a najlepszym z nich jest podciąganie na drążku. Idealnie nadaje się do treningu mięśnie najszerszych i obłych.

Przy czym tutaj forma jaką użyjemy w treningu zależy w dużej mierze od tego jak wyglądasz nasza sprawność fizyczna. Najłatwiejsza wersja to wersja podchwytem, w której pomagają nam mięśnie dwugłowe ramion w podciąganiu. Najlepszą opcją dla najszerszych jest wersja w chwycie neutralnym lub nachwycie ale są nieco trudniejsze.

Ale każda z wersji pociągania na drążku będzie angażować mięśnie grzbietu bardzo mocno.

Polecamy również: Jak szybko poprawić podciąganie się na drążku? 

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12386 Napisanych postów 49901 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 384560
Witaj,
i jedno i drugie ćwiczeni będzie dobre, ponieważ będzie atakowac mięśnie pod nieco innym kątem. Dlatego na pewno warto rotować tymi ćwiczeniami

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10026 Napisanych postów 155525 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1213342
oba nadaja sie podobnie do treningu najszerszych, roznica jest taka, ze jezlei nie jestes zaprawiony w boju, to bedziesz bardziej ciagnal ramionami w podchwycie

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5587 Napisanych postów 60501 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747436
kamelo99
Cześć, zależy mi na szerokość najszerszych grzbietu
podciąganie nachwyt czy podchwyt, jest jakaś róznica?


Żeby było śmieszniej to bardzo dobrze szerokość buduje też chwyt neutralny najlepiej co jakiś czas zmienić sposób chwytu aby dawać grzbietowi różne bodźce.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10026 Napisanych postów 155525 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1213342
jak dobrze kojarze Poliquin badal rozne formy podciagania EMG i glownie roznica polegala (o dziwo) na aktywacji miesni piersiowych i timingu poszczegolnych grup

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5587 Napisanych postów 60501 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747436
Tak widziałem gdzieś ten tekst . Piersiowe i chyba triceps też mocno się aktywował z tego co pamiętam.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3988 Napisanych postów 45227 Wiek 1 rok Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340614
A ja spotkałem sie z opinią, że w przypadku podchwytu trochę mocniej angażujemy dolne rejony najszczerszych (pewnie za sprawą ułożenia ramion) zaś w przypadku neutralu celujemy w środek. Oczywiście plecy pracują całe ale można przecież wpłynąc na procentowy angaż poszczególnych części, tym bardziej, że włókna na mięsniach grzbietu potrafią biec horyzotnalnie i wertykalnie, zatem manipulacja kątami jest niezbędna dla kompleksowego podejścia.


Sprawdziłem to również w praktyce, a to ważniejsze niż jakieś badania.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5587 Napisanych postów 60501 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747436
Zawsze jakieś fragmenty będą pracować mocniej czasem słabiej, Ważne żeby od czasu do czasu rotować wersjami ćwiczeń.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10026 Napisanych postów 155525 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1213342
Miesien najszerszy, skreca i przyczepia się na kości ramiennej



co pomaga naszej rece w ruchu rotacji wewnetrznej, co to oznacza:
-ustawiajac dlonie w nachwycie, juz zaczynamy angazowac najszerszy poprzez sam ruch pronacji
-ustawiajac dłonie w podchwycie, mocniej rozciagniemy najszersze w koncowej fazie ruchu, korzystajac z ich pelnego zakresu

wiec ronie to co piszesz moze miec jak najbardziej uzasadnienie, gdyz sama pronacje bedziemy czuc wlasnie bardziej w okolicy pachy, a przy ustawieniu pochwytem, calość miesnia zostaje rozwinieta i jego rozciagliwosc jest wtedy najwieksza. sam wychorzystuje ruch podchwytu jednorącz, jak zalezy mi na stretchingu calego grzbietu

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Powrót do formy!

nutloveb