SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Kilka pytań - nachwyt czy podchwyt, dipsy czy skos ujemny?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1526

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 166 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1964
(dałem ten temat w innym dziale, ale jednak tutaj jest większa "sprężystość" i mnogość wypowiedzi ;p mam nadzieje ze mi admini to wybaczą )

Mam kilka pytań w które postanowiłem się zagłębić. Otóż:
1. Nachwyt czy podchwyt? Co stosujecie przy wiosłowaniu sztangą? Co bardziej wchodzi w górny rejon grzbietu?
2. "Rączka równoległa(trójkątna-gif 7.)pozwala na wykonanie ćwiczenia z uchwytem "młotkowym". Angażuje on mięsnie górnej i środkowej części grzbietu" - to zdanie skopiowane z Atlasu Ćwiczeń, odnoszące się do przyciągania linki w siadzie. Czy faktycznie tak jest?
3. Wiosłowanie sztangielką - to ćwiczenie rozwija grubość górnego odcinka pleców. A co, jeśli zależy mi na tym by je poszerzyć? Bo często to ćwiczenie i tak jest polecane, osobiście za nim nie przepadam bo trudno jest mi wczuć się w prace mięśnia.
4. Ostatnio zrobiłem polecony mi przez kumpla trening bica - 3 serie 14,12,10 sztangą na stojąco, 3x10 młotków na ławce skośnej i 2x15 hantelką na modlitewniku, ostatnia seria (3) to był drop set 6,10. No i niby wszystko fajnie, ale czy nie lepiej zamiast tego drop seta dać ławeczkę skośną z supinacją nadgarstka? I czy te młotki też mogą być wykonane na ławeczce? No i - co jest właściwie lepsze do zwiększania obwodu i masy bica (na rzeźbie mi nie zależy) - modlitewnik czy sztanga stojąc?
5. Robię 2 ćwiczenia na górę klatki, jednak 1, sztangi niespecjalnie czuję. Czy lepiej jest robić 4 ćwiczenia po 3 serie, czy 3 po 4 serie? Przyznam szczerze że w tym 1 przypadku nie jestem specjalnie zmęczony, mimo że jakoś szczególnie małych ciężarów nie używam.
6. Robi ktoś dół klatki? Rzadko to zauważam w planach, na siłowni już w ogóle, na 10 trenujących może 3 robi dół. I czy lepiej to odpuścić na czas budowania masy czy nie? No i - czy lepsze są pod tym względem dipsy czy skośna dolna? Góra mojej klatki nie jest imponująca, ale dół to już flak :D

Troche się rozpisałem, mam nadzieje na sensowne wypowiedzi

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 17852 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 63599
AD. 1 obojetne parktycznie. w wioslowaniu chodzi o zmiane kata lokiec-bark-biodro w plaszczyznie horyzontalnej a nachwyt czy podchyt moze minimalnie wplynac na angazacje bicepsa

AD. 2 jak wyzej kazdy taki ruch angazuje praktycznie cala gore plecow

AD. 3 szerkosc = podciaganie

AD. 4 drop set jako urozmaicenie owszem i w normalnym treningu moze byc

co do mlotkow dowolnie ale silowo

modlitewnik jest dobry dla izolacji w jakims stopniu bicepsa a wolna sztanga to wolna sztanga co tu powiedziec co lepsze sam zobacz pokombinuj

AD. 5 zalezy od systemu i priorytetow

mozesz tak i mozesz tak

AD. 6 dipsy powinny byc jako pierwsze podstawowe cwiczenie klatki na kazdym treningu !!

reszta chyba nasowa sie sama
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 166 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1964
Sog :]
Dipsy na początek? Jako samodzielne ćwiczenie?
Podciąganie owszem, ale co oprócz niego? Chodzi mi o ćwiczenie TYPOWO poszerzające, a nie tylko kompleksowo uderzające w plecki.
Co do modlitewnika - angażuje się tylko biceps, nie bujam tłowiem itp ale no nie czuje bica tak mocno - stojąc czuję go bardziej.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 17852 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 63599
Dipsy na początek? Jako samodzielne ćwiczenie?

jako totalna baza dla treningu klatki
w treningo nog przysiad jest bazowym cwiczeniem tak dipsy powinny byc w klatce

Podciąganie owszem, ale co oprócz niego? Chodzi mi o ćwiczenie TYPOWO poszerzające, a nie tylko kompleksowo uderzające w plecki.

jako zastepstwo sciaganie linek ale nie ma lepszego cwiczenia niz podciaganie

konkretnie z progresja ciezarui nawet nie wiesz kiedy a nie zmiescisz sie w koszulke ktora teraz masz na sobie (chyba )

Co do modlitewnika - angażuje się tylko biceps, nie bujam tłowiem itp ale no nie czuje bica tak mocno - stojąc czuję go bardziej.

pewnie z racji tego ze ciezar wiekszy

modlitewnika nie musisz robic jest on opcjonalny
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 166 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1964
:D mam koszulkę, mam, a jakże.
A mógłbyś skrobnąć jakiś trening na plecy? Tylko taki.. roz****i@cz, bo ciężko mi je zmęczyć. Ogólnie, to moj trening opiera się na 4 seriach martwego, 4 seriach podciagania do klatki, 3 wioslowania nachwytem i 3 przyciągania linki w siadzie =O
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 17852 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 63599
rack pull rampa 8x5
podciaganie rampa 8x5
podciaganie polsztangi
MDS (podciaganie sztangi do kaltki + wioslowanie nachwytem + yates row) na 10 powt x2

nie ma opcji nie zmeczyc plecow
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 166 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1964
xD zanim przeczytalem do końca, to mnie glowa rozbolała.
Nie rozumiem tej rampy, już mi próbował maciekslu1 wytłumaczyć ale chyba jestem od tej siłki intelektualnym dnem :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 17852 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 63599
no to postaram sie i ja

wezmy to podciaganie

podchodzisz do drazka i wykonujesz 5 powt, po ich wykonaniu (pewnie przerwa jedynie na dokladanie obciazenia) dokaldasz chocby 1,5 kg i wykonujesz 5 powt, po tym dokaldasz nastepne 1,5 kg (przerwa delikatnie dluzsza moze bedzie) i wykonujesz 5 powt

i tak dokaldasz po 1,5 kg az zrobisz 8 takich serii po 5 podciagniec

jak bedzie za ciezko dokladac mozesz np od 3-4 serii ale chodzi o to zeby dokaldac

tak chyba najprosciej wytluamczone jak moze byc na najprostszej rampie jaka moze byc
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 166 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1964
hmmm. Zastanawia mnie "pewnie przerwa jedynie" czyli, jak przy masówce odpoczywam 2 minuty to mam 2 minuty odpoczywać? Czy tylko czas na dokładanie? A ten rack pull mogę zastąpić martwym? Podciąganie pół-sztangi też rampa czy standard 4 serie? No a to MDS to normalnie mnie zatkało :D To jakby taka... seria łączona?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 17852 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 63599
pewnie przerwa jedynie na dokladanie obciazenia

czytaj ze zrozumieniem

A ten rack pull mogę zastąpić martwym?

mozesz

Podciąganie pół-sztangi też rampa czy standard 4 serie

normalnie


MDS to mechaniczny drop set

czyli mniej wiecej jak napisales tylko zakaldasz obciazenie na 1 cwiczenie (z reguly najslabsze) tak zeby wykonac dokladnie 10 powt nastepnie bez przerwy wykonujesz do zalamania miesniowego 2 cw i odrazu 3 tak samo do zalamania (wazne pamietaj ile powt wykonales w tych 2 cwiczeniach zeby moc regulowac progresje i widziec postep)

Zmieniony przez - ziomlogos w dniu 2010-01-26 20:18:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 166 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1964
Sprawdze jutro, i napiszę co o tym myślę :D Dzięki wielkie.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Brzuch, uda, dieta, abs?

Następny temat

Po jakim okresie widac efekty?