Wykorzystywanie wielu odmian wyciskania sztangi leżąc, jak i wyciskania w leżeniu hantli, jest elementem praktycznie każdego treningu siłowego mięśni klatki piersiowej. Jednak dość rzadko zauważyć można, aby osoby trenujące korzystały z opcji wyciskania podłogowego. Zazwyczaj jest to spowodowane tym, że konieczne jest wsparcie partnera treningowego, który poda obciążenie.  Gdy jednak włączymy ćwiczenie w odpowiednim momencie treningu, poczujemy jego korzyści nawet z mniej znaczącym obciążeniem, z którym poradzimy sobie sami.

Czym jest wyciskanie podłogowe?

Wyciskanie podłogowe to nic innego, jak jedna z form wyciskania w leżeniu. Jednak różnicą jest to, że nie kładziemy się na ławce, która przeznaczona jest do treningu klatki. Wykorzystujemy tutaj po prostu podłogę. Różnica w prowadzeniu ruchu będzie dość znaczna, gdyż ruch będzie ograniczony poprzez znajdującą się za naszymi plecami podłogę. Tego typu działanie sprawi, że nasze tricepsy będą dość mocno obciążone, gdyż biorą one znaczący udział w zakresie ruchomości, jaki będziemy wykonywać przy pomocy podłogi. 

Jak odpowiednio wykorzystać podłogę?

https://www.youtube.com/watch?v=aWHxLqEWsks

Wyciskanie podłogowe powinno być obowiązkowym ćwiczeniem osób, które trenują wyciskanie sztangi leżąc. Pozwoli ono wzmocnić część górną fazy wyciskania, gdzie czasem dochodzi do zatrzymania sztangi w tzw. martwym punkcie. Co więcej, wyciskanie podłogowe będzie prawdziwym sprawdzianem z tego względu, że ograniczamy możliwości pracy nóg, co mocniej obciążać będzie mięśnie piersiowe. Stąd też kulturyści chętnie korzystają z tego typu formy wyciskania, aby dostarczyć sobie dodatkowego bodźca do wzrostu mięśnia. 

Wykorzystaj zgięcie kolan, aby zabezpieczyć plecy

https://www.youtube.com/watch?v=G5CRrs21keY

Wyciskanie podłogowe zazwyczaj wykonywane jest z hantlami z tego względu, że osobie trenującej łatwiej podjąć jest obciążenie w tego typu formie. Rzadziej zobaczymy osobę trenującą sztangą, chyba że maszyna Smitha dostępna na siłowni, posiada zakres, który pozwoli swobodnie wykonać wyciskanie na podłodze. Czasem, osoby trenujące kombinują, aby ustawić ławkę w poprzek, na wzór przenoszenia z hantlem. Jednak nie odwzorowuje to wyciskania podłogowego, gdyż korzystamy ze znacznej pracy nóg. Dość częstym elementem jest również piłka lekarska, którą dodatkowo możemy ściskać, dostarczając jeszcze większych możliwości bodźcowania mięśnia piersiowego. 

Wykorzystaj piłkę, aby dodatkowo wzmocnić środek klaty

https://www.youtube.com/watch?v=gpKoF1pjwyA