SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Uderzenie w ucho - problem ze słuchem

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 30760

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1377 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 17691
dostałem wczoraj na treningu średnio mocnego ale bolesnego sierpa w ucho (w to miejsce nei ma bezbolesnych)
do dziś źle słyszę na to ucho. Ciężko ocenić bez przyrządów, ale wydaje mi się być spuchnięte w środku (sprawdzałem metodą "palcową"-mały palec ręki wchodzi luźniej w zdrowe niż w to z urazem)
Czekać aż przejdzie czy martwić się i iść do laryngologa? Jakoś dotychczas miałem szczęście i tak celnego ciosu w to miejsce nie dostałem więc nie mam doświadczenia
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 4064 Napisanych postów 45434 Wiek 3 lata Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 347421
Witaj



Ucho zbudowane jest z kilku części: ucha zewnętrznego, srodkowego i ucha wewnętrznego. To pierwsze występuje jedynie u ssaków. Częśc zewnętrzna i środkowa odpowiadają za słuch, jeśli zaś chodzi o ucho wewnętrzne to zawiera również elementy odpowiedzialne za równowagę.

Ucho środkowe jest małą przestrzenią w czaszcze wypełnioną powietrzem. Ma ono kilka zadań, m.in mechaniczne wzmocnienie i doprowadzenie fal dźwiękowych do ucha wewnętrznego.

Ucho środkowe złożone jest z :

-błony bębenkowej,

-jamy bębenkowej,

-trzech kosteczek słuchowych,

-trąbki słuchowej,

-powierzchni zewnętrznej okienka owalnego,

Możliwe, że podczas uderzenia doszło do uszkodzenia którejśc z tych części, dlatego niezwłocznie powinieneś w takiej sytuacji udać się do laryngologa. Nie rób nic na własną rękę żeby nie pogorszyć swojego stanu.

Pozdrawiam








Zmieniony przez - ronie220 w dniu 2018-01-23 10:53:11

„I would like to be the first man in the gym business to throw out my scale. If you don't like what you see in the mirror, what difference does it make what the scale says?„