SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Sila ciosu.

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 113310

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 676 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 3129
Nie śmiejcie się ale nauczyciel na Fizyce mówil mi ze siła to masa razy przyśpieszenie.

kasztan
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 200 Napisanych postów 11365 Wiek 39 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 86749


JESZCZE OD SIEBIE (artykul ktory napisałem jakiś czas temu...)

O sile ciosu. Jak zwiększać siłę ciosu?

Ten aspekt zwykle najbardziej interesuje trenujących style uderzane (boks, muay-thai, kick-boxing, TKD, karate etc.). Wielu otrzymuje rady od "fachowców" - rozwiń klatkę piersiową - sztanga, rób pompki, ćwicz uderzenia z hantelkami, rozwiń triceps, barki ... Hmm. Niestety siła ciosu (dynamiczna) jest zupełnie czym innym niż siła statyczna - rozwijana różnymi martwymi ciężarami! Do tego rozwijanie tylko mięśni klatki, bicepsów, tricepsów - to wyjątkowo zły pomysł.

Biceps nie ma związku z siłą uderzenia! Zresztą im większy biceps - tym zwykle słabszy przeciwnik (style uderzane). Triceps, ramiona - owszem - ale nie można skupić się tylko na ćwiczeniach statycznych.

"Jednym z klasycznych ćwiczeń rozwijających tricepsy są pompki w wąskim rozstawie dłoni (na szerokość barków lub nieco wężej) i prowadzeniem łokci blisko tułowia (Radosław Słodkiewicz)"

Jak trenować mięśnie do uderzania - to statycznie tylko częściowo (siłownia na 60-80% maksymalnego obciążenia), gros treningu należy poświęcić na ćwiczenia dynamiczne. A więc najważniejszym treningiem w zakresie zwiększania siły ciosu powinnien być trening na worku, gruszce i piłce bokserskiej. Wykształca on technikę, szybkość, koordynację, dokładność, timing; rozwija równomiernie mięśnie rąk, klatkę piersiową, nogi.

Pierwsza sprawa którą należy sobie uświadomić oraz zapamiętać: ręce i nogi nie mają dużej siły i masy (co jest powiązane).

#1 SIŁA CIOSU BIERZE SIE Z PRACY CAŁEGO CIAŁA: a zwłaszcza nóg, bioder, wypchnięcia barku (przy uderzeniach rękoma). Łatwo to sprawdzić. Niech partner weźmie tarczę (czy też próba na worku, gruszce - bez partnera). Włóż całą siłę w uderzenie proste tylną ręką (prawy krzyżowy - patrz animacja powyżej). Uwaga: masz to zrobić samą ręką (czyli błędnie - ale o to chodzi!!!)- nie wypychając barku, nie skręcając bioder, nie skręcając stopy nogi zakrocznej! A potem zrób to samo prawidłowo: skręt stopy, bioder etc.

To samo powtórz dla uderzenia sierpowego - zrób je najpierw samą ręką, a potem prawidłowo (zwłaszcza przy tej technice należy zaakcentować ruch bioder).

Taki sam test wykonaj dla kopnięcia okrężnego. Jakie wnioski?

Ręce i nogi są "napędzane" przez całe ciało. Nawet maksymalne rozwinięcie mięśni kończyn da niewiele. Zawsze za ciosem należy umieścić masę ciała!!! Bez tego uderzenie nie ma siły.

Jak to uzyskać? Uderzenia rękoma: poprzez skręt na stopach, skręt bioder, wypchnięcie barków - daje to przeniesienie masy ciała na przednią nogę np. przy uderzeniu krzyżowym.


#2 SIŁA CIOSU BIERZE SIĘ Z TECHNIKI I DYNAMIKI (Eksplozywność)

Czyli:

prawidłowa praca całego ciała - patrz #1,
uderzanie - mając rozluźnione mięśnie, spięcie dopiero w ostanim momencie. Niezwykle istotne!
połączenie ciosów z wejściem w przód - dynamika,
TIMING jest także bardzo istotny .
Czym jest TIMING? Jest to wykonanie techniki w odpowiednim momencie, dystansie z odpowiednią szybkością. To samo uderzenie może w walce odnieść minimalny skutek jak i być nokautujące!! Timing odróżnia dwie osoby mające podobne możliwości techniczne (np. doskonale kopiących różne techniki). Jedna wygrywa walki, a druga nie. Co po kopnięciu, którym nie można trafić przeciwnika, a nawet gdy się nim trafi to w takim dystansie - że nie ma mocy?



#3 SIŁA CIOSU BIERZE SIĘ Z PRĘDKOŚCI JEGO WYKONANIA.

Z fizyki F = m x v - Siła = masa x prędkość,

efekt jaki wywoła cios: P = 1/2 (m x v "2), Energia = Połowa (masa * kwadrat prędkości). A więc: kluczem jest prędkość. Im szybciej uderzasz - tym mocniej. Cała praca na worku służy rozwijaniu siły i szybkości.

Należy pamiętać, że siła ciosu jest nieodłącznie związana z szybkością. Osoba która skoncentruje się tylko na rozwinięciu muskulatury - nie rozciągając przy tym mięśni, ścięgien oraz nie pracując nad dokładnością, koordynacją i _szybkością_ uderzeń/kopnięć - w walce poniesie klęskę!! Przykładów bardzo rozbudowanych mięśniowo zawodników przegrywających walki jest wiele! Wystarczy obejrzeć turnieje UFC, K1, Pride - można tam np. zobaczyć - jak potężny (ale wolny) murzyn jest roznoszony przez o głowę mniejszego i wydawałoby się słabszego przeciwnika. To samo dzieje się w czasie walk w boksie zawodowym - zawodnik niekoniecznie bardzo rozwinięty siłowo - za to szybki, zwinny, dynamiczny - wygrywa. Przeciwnik, który rozwijał prawidłowo zarówno szybkość, dynamikę jak i siłę - jest bardzo trudny do pokonania.

Dobrze ujął to trener Grzegorz Puzoń IV Dan Taekwon-do - "Co z tego, że wyciskasz 150 czy 300 kg - jeśli nie będziesz w stanie użyć tej siły w walce! Siła statyczna nie przekłada się na dynamiczną." (nie jest to dokładny cytat - ale ogólny sens wypowiedzi).

" Siła uderzenia nie zależy od siły, ale od sposobu w jaki je wykonujesz. Sportowiec, który rozwija swe mięśnie treningiem siłowym, powinien jednocześnie pracować nad szybkością i giętkością ciała. Połączony z odpowiednią szybkością, giętkością i wytrzymałością, wysoki poziom siły odgrywa ogromną rolę w większości sportów. W walce bez powyższych atutów mocny człowiek będzie jak byk ze swą kolosalną siłą daremnie ścigający matadora lub jak ciężarówka na pierwszym biegu ścigająca królika. " Fragment pochodzi z magazynu sztuk walki "TAO - pokonaj samego siebie"



#4 SIŁA CIOSU BIERZE SIĘ Z SIŁY MIESNI.

Triceps, ramiona, plecy. Jak napisałem na samym początku tych rozważań - trening wymienionych partii mięśniowych powinien być w większości dynamiczny- nie statyczny.

Czyli rozwija się ciało uderzając wielokrotnie w worek, a nie tylko pchając martwe ciężary.



Dlatego w tym dziale omówię nie tylko ćwiczenie typowo spowalniające zawodnika (spowalniające = wyłącznie rozwijające mięśnie, siłę statyczną, z pominięciem szybkości) - ale także izometryczne czy siłowo-szybkościowe. Jeśli zajmujesz się sztukami walki - powinieneś uważać i zawsze pamiętać o rozciąganiu - które powinno nieodłącznie towarzyszyć treningowi siłowemu. Sama siła nie da Ci zwycięstwa -a może wręcz spowodować Twoją porażkę!

Co składa się na skuteczność ciosu czy kopnięcia?

- Szybkość jego wykonania,
- Technika (precyzja i prawidłowe wykonanie technik, skręt bioder, wypchnięcie barku, praca całego ciała),
- Siła,
- Timing (wykonanie akcji w odpowiednim momencie)!
- Wiek i kondycja przeciwnika, pod wpływem jakich środków się znajduje,
- Punkt i kąt trafienia (ważne - punkty witalne!) i powierzchnia kontaktu,

http://www.itf.prv.pl/trening_silowy.html




/Staying alive is the primary reason why you should never give your opponent chance to defend himself. Be quick and brutal! When you use a knife, it's for one purpose only - to kill the enemy!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 665 Wiek 42 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 6212
no za wypracowanie masz soga...

https://bundles.sfd.pl/../../buziaki/29.gif[/img]SFD FIGHT CLUBSFD FIGHT CLUBSFD FIGHT CLUB[img]../../buziaki/29.gif" alt="" />


Żyj każdym dniem, jakby to był Twój ostatni;
któryś z tych dni w końcu takim będzie...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49841 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
ZAWODNIK TO ZAWODNIK ,sila ciosu i taktykato klucz do zwycięstwa

No kox>>>No future
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 269 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 12973
jaki wlasciwie wplyw na sile ciosu ma trening z ciezarami , bo niektórzy mowią ze rozwija tylko siłe statyczną??

pozdrowienia
JuUzEf - mod w działach :zoofile ,nekrofile i seks oralny
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49841 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
co to znaczy sog ??????????
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 12875 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 63603
SUma oddanych głosów
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 492 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2182
Witam, mam pytanie jaki jest najbardziej czułe punkt na ciele, no wiecie żeby położyć duużego gość (oprócz jąder,..możłiwe żę takiego nie ma), aha jakie trzeba miećtreningi żęby mieć ,,mocną i twardą" pięść żęby (bez przesady) ceglówki cienkie łamać. THX POZDRAWIAM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1074 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 19774
Ciekawe streszczenie pracy naukowej na temat badania właściwości uderzeń przy pomocy trenażera bokserskiego: http://www.awf.krakow.pl/konf/2exksummpl.htm#20

Tę stronę powinienneś odwiedzać codziennie! http://www.pajacyk.pl/ 

...
Napisał(a)
Usunięty przez Kask za pkt 4 regulaminu
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49841 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Cytaty zwycieżców

Następny temat

Podstawowe sprawy.

injelly