SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Sport "chwytany" dla gościa przed 40stką

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2258

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 56
Witam,
mam taką sytuację: zaczynam niebawem treningi, mogą to być: judo lub bjj.
Ja wiem, że tak sformułowany temat wałkowany był setki razy, ale tu kryterium wyboru jest inne niż zwykle

Mam 37 lat i będę zaczynał jako początkujący (na studiach ćwiczyłem shotokan, ale to można tu pominąć).
Nie interesują mnie argumenty typu :"X skuteczniejsze od Y",
wiem, że mogę pójść na kilka treningów na judo i na bjj i się przekonać co bardziej mi odpowiada. Chodzi mi jednak o kwestie, które mi mogą umknąć podczas kilku godzin ćwiczeń.
Np .(to przykładowy argument, być może nieprawdziwy, nie znam się) - czy judo jest bardziej urazowe (ze względu na rzuty), co szczególnie może być kłopotliwe dla kogoś kto zaczyna w moim wieku?
Może jakieś inne argumenty za/przeciw bjj/judo w mojej sytuacji.

Dodatkowe informacje:
przed 40stką, bez doświadczenia w "sportach chwytanych", 170 cm/76 kg.
Zamierzam chodzić rekreacyjnie, tzn. 2 razy na tydzień
Z góry dzięki za wszystkie merytoryczne uwagi/porady.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 1208 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5847
nie ważne ile masz lat. rekreacyjnie można ćwiczyć. ja polecam bjj. mi się bardziej podoba ten styl

Pomogłem? to daj SOG'a :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 706 Napisanych postów 4378 Wiek 48 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 75792