SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Sok pomarańczowy pomaga podczas zełogo odżywiania

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1983

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 226 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8692
Hamburger popijany sokiem pomarańczowym jest zdrowszy

Zawierający flawoniody sok z pomarańczy redukuje stres oksydacyjny powstający w wyniku spożywania niezdrowej żywności i zapobiega uszkodzeniom naczyń krwionośnych - informują a swojej stronie internetowej naukowcy z Uniwersytetu Buffalo w Stanach Zjednoczonych.
Wolne rodniki wytwarzane m.in. przy spożywaniu hamburgerów czy frytek przyczyniają się do wzrostu ryzyka udaru i zawału. Według naukowców, ich negatywny wpływ może być neutralizowany przez naringeninę i hesperydynę - flawonoidy o silnych właściwościach przeciwutleniających.

"Badania te pokazują, o ile nam wiadomo po raz pierwszy, że picie soku pomarańczowego do posiłku o wysokiej zawartości tłuszczu i węglowodanów zapobiega podwyższeniu poziomu reaktywnych form tlenu i substancji zapalnych" - mówi autor badań dr Husam Ghanim.

W badaniach przeprowadzonych przez dra Ghanami wzięło udział trzydzieści osób w wieku 20 - 40 lat, którym zaserwowano śniadanie zawierające 900 kalorii, 81 gramów węglowodanów, 51 gramów tłuszczu i 32 gramy białka. Do śniadania jednej grupie podano sok pomarańczowy, drugiej napój glukozowy, a trzeciej wodę.

Po upływie kolejno jednej, trzech i pięciu godzin od śniadania, naukowcy pobierali i analizowali próbki krwi badanych. Zaobserwowano wówczas, że poziom wolnych rodników zwiększał się średnio o 62 - 63 proc., gdy posiłek był popijany napojem glukozowym lub wodą, a jedynie o 47 proc., gdy był popijany sokiem pomarańczowym. W grupie pijącej sok wyraźny był również wzrost poziomu receptorów Toll-podobnych, które odgrywają istotną rolę w regulacji odpowiedzi immunologicznej. Ponadto sok pomarańczowy zapobiegał zwiększeniu produkcji białka SOCS-3 przyczyniającego się do rozwoju cukrzycy typu 2.

źródło: http://portalwiedzy.onet.pl/2149624,10491,info.html
Dodaje bo zastanawiam się co sądzicie o artykule.

Zmieniony przez - Piterix w dniu 2010-04-02 20:13:56
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 982 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 12814
Ciekawe , jak bede czitowal to dokupie sok ( cukry proste !) . Chyba lepiej juz pomarancza ^_^ Soki nie ciesza sie popularnoscia ze wzgledu na to ze nie sa naturalne .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 226 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8692
W artykule na pewno chodzi o sok naturalny. Nie o jakieś tanie gówno z tesco. cukry proste co prawda są w samej pomarańczy ale myślę że tutaj nie odgrywają one większej roli. Badania wskazują że zmniejszają ryzyko chorób. Sok jeśli chcesz mieć naturalny to sam wyciśnij go z pomarańczy. Zastanawia mnie tylko czy pomarańcze mogą mieć tak znaczny wpływ na zmniejszanie ryzyka chorób.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 4315 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 26980
tymbark niby z 2,5 kg pomaranczy 100%
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Coraz bliżej święta..

Następny temat

Skład posiłków