SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

PROBLEMY PRZY WYLICZANIU ZAPOTRZEBOWANIA KALORYCZNEGO

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

Ilość wyświetleń tematu: 1032

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1050 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 6160
Piszę w imieniu dziewczyny. Otóż jej celem jest redukcja przez wakacje. Moze powiecie ze sezonowiec no ale cóż. Wlasnie jestem w trakcie ukladania jej diety i tu sie pojawiają problemy czy to mozliwe ze przy tym wszystkim co napisalem jej zapotrzebowanie wynosilo nieco ponad 3500 kcal a po odjeciu 20% 2800 kcal?

Płeć: Kobieta

Wiek: 18

Waga: 57

Wzrost: 169

Obwód klatki: 75 D

Obwód ramienia: troszke za duzo

Obwód talii: troszke za duzo

Obwód uda: odpowiednio

Obwód łydki: malutko

Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej: nie wiem

Aktywność w ciągu dnia: szkoła

Uprawiany sport lub inne formy aktywności: siłownia bieganie

Odżywianie: wprowadzam diete

Cel: szybka redukcja

Ograniczenia żywieniowe: brak

Stan zdrowia: brak

Preferowane formy aktywności fizycznej: 3 X 45 minut siłownia 3 X 30 minut bieganie

Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty: jakies bzdety z apteki na odchudzanie + chrom

Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów: tak

Stosowane wcześniej diety: brak

Mój Art na temat walki z bólem http://www.sfd.pl/ART:_Jak_należy_zwalczać_ból_-t419927.html
Dochodź do celu powoli...

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 1989 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 6423
Zależy co jej wypisałes ... pokaż to najpierw a potem ocenimy :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1050 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 6160
waga - 57
wzrost - 169
wiek - 18

powyliczeniach daje BMR na poziomie 1376,12

TEA: zanizone do minumum
7 X 45 X 3 (cwiczenia siłowe 3 razy w tygodni po 45 minut)
EPOC nie wiem jak to wyliczyc i nie wiem o co chodzi wyszlo 945 kcal
Ponadto 5 X 30 X 3 (bieganie 3 razy w tygodniu po 30 minut) w przyblizeniu wychodzi 500
Tutaj EPOC usredniając wychodzi 50 kcal

TEF no wiadomo od 6 do 10 % calosci a i tak nie uwzglednilem

i NEAT w okolicach 400 kcal... sumując okolo 3500 kcal

Mój Art na temat walki z bólem http://www.sfd.pl/ART:_Jak_należy_zwalczać_ból_-t419927.html
Dochodź do celu powoli...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1050 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 6160
odswiezam

Mój Art na temat walki z bólem http://www.sfd.pl/ART:_Jak_należy_zwalczać_ból_-t419927.html
Dochodź do celu powoli...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 172 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1321
Możliwe, że gdzieś machnąłeś się w obliczeniach.
Tutaj masz prostszy wzór z tematu quazara:

1. mnożymy wagę x 24 godziny = podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne (BMR)
2. BMR x 0,9 = poprawny BMR dla kobiet
3. poprawiony BMR x współczynnik aktywności = dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

Współczynnik aktywności:
Bardzo aktywny = 1.4 - 1.5 (Codzienne intensywne ćwiczenia + praca fizyczna przez większą cześć dnia)
Aktywny = 1.3 1.4 (Codzienne intensywne ćwiczenia + praca 'na nogach')
Średnio Aktywny = 1.1 - 1.2 (Ćwiczenia 3 razy/tydzień + praca siedząca)
Nisko Aktywny = 1 (brak ćwiczeń + praca siedząca)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1050 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 6160
no i tutaj zapotrzebowanie wychodzi mi w granicach 1600 kcal wiec po odjeciu 20% wyjdzie nam 1280 kcal... To diametralna roznica:/

Mój Art na temat walki z bólem http://www.sfd.pl/ART:_Jak_należy_zwalczać_ból_-t419927.html
Dochodź do celu powoli...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 172 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1321
1280 kcal to raczej głodówka. Zacznijcie od tego 1600kcal i sprawdźcie, czy waga będzie spadać. Jeśli nie, to -200kcal.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1050 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 6160
dzieki pozniej jeszcze raz postaram sie policzyc wszystko. Zastanawiam sie jeszcze nad rozkladem BTW chcialem jej wprowadzic ok. 3g białka 1,2 tłuszczu i reszte wegle? ok czy zmienic?

Mój Art na temat walki z bólem http://www.sfd.pl/ART:_Jak_należy_zwalczać_ból_-t419927.html
Dochodź do celu powoli...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 172 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1321
3g białka, to trochę za dużo. Daj 2g/kg. Węgle możesz z poczatku np ustawić na 120g-140g, a reszta kcal z tłuszczów. I obserwujcie wagę.

Pamiętaj o tym, że spożywane zdrowe tłuszcze wcale nie stają się tłuszczykiem podskórnym ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1050 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 6160
Dzieki dieta ulozona niedlugo wrzuce do oceny

Mój Art na temat walki z bólem http://www.sfd.pl/ART:_Jak_należy_zwalczać_ból_-t419927.html
Dochodź do celu powoli...

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

uciac troche w pasie

Następny temat

OWSIANKA - co ja robię źle?

Fruzelina