SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Moje początki z siłownią, porady instruktora. Oceńcie

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1652

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez Hubert81 z działu Trening dla zaawansowanych.
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 210
Mam 21 lat i postanowiłem zacząć swoją przygodę z siłownią. Poczytałem trochę artykułów na sfd ale mimo wszystko postanowiłem zdać się na instruktora. Siłownia nie jest duża przeważają w niej maszyny, wolnych ciężarów jest niewiele. Po przeprowadzonej rozgrzewce poprosiłem instruktora czy mógłby mi pokazać ćwiczenia i ogólnie pomóc ogarnąć o co w tym chodzi. Powiedziałem, że mam ok. 6 tyg. wolnego i zaproponował mi trening obwodowy na wszystkie partie mięśniowe. Na początku zalecił jedną serie rozgrzewkową przed każdym ćwiczeniem z mniejszym obciążeniem 20 powt. następnie 2 serie właściwe z większym obciążeniem (12 powt). Z czasem mam zwiększać ilość serii, mówił że na razie żebym raczej unikał wolnych ciężarów i skupił się na maszynach a z czasem przejdziemy do wolnych ciężarów. Oto jaki przeprowadziłem z nim ćwiczenia:

1.Przysiady na suwnicy
2.Uginanie nóg w leżeniu przodem na maszynie
3.Wyciskanie poziome na maszynie stojąc
4.Unoszenie sztangielek bokiem w górę w staniu
5.Wyciskanie sztangielek w górę w siadzie
6.Ściąganie drążka/wyciągu do karku
7.Uginanie ramion na modlitewniku z wyciągiem dolnym
8.Prostowanie ramion podchwytem stojąc z wyciągiem górnym
9.Uginanie nadgarstków ze sztangielką w siadzie
10.Wspięcia na palce na maszynie

2 serie każdego ćwiczenia plus 1 rozgrzewkowa. Przeprowadził ze mną 2 treningi(pn,śro), 3 trening robiłem już sam.

Tutaj moje pytanie co o tym sądzicie. Czytając artykuły na forum to co mi zaproponował to forma pośrednia między ACT a FBW. Nie robię obwodów a po kolei serie na każdą partie jak w FBW a ćwiczenia jakby typowe dla ACT. Z czasem powiedział, że mam robić nawet 4-5 serii.

Mam 21 lat wcześniej próbowałem sił z ACT domator Mawashiego ale nieregularnie. 190cm , 77 kg.

Zmieniony przez - oponek1990 w dniu 2011-07-29 22:23:09
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 201 Napisanych postów 11365 Wiek 39 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 86749
Typowa lipa dla początkującego.

Lepsze efekty da FBW 4-6 ćwiczeń.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 793 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 11813
cwicz same podstawy, unikaj izolacji , cwicz z malym ciezarem a technicznie i zwiekszaj go w miare postepow.

a
przysiad
wioslowanie
wyciskanie lezac
wyciskanie barki
lydki
brzuch

b
martwy ciag
podciaganie na drazku
wyciskanie skos
unoszenie hantelek bokiem
lydki
brzuch
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 570 Napisanych postów 15855 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 256574
"unikaj izolacji"

"b
martwy ciag
podciaganie na drazku
wyciskanie skos
unoszenie hantelek bokiem <<
lydki
brzuch "
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49724 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
unoszenie hantelek bokiem zamiast tego daj high pull
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3880 Napisanych postów 45102 Wiek 194 dni Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 338806
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 210
Wiem ronie220 ale w dziale dla początkujących nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi. Wszyscy radzą lekkie FBW i do tego się zastosuje. Polecono mi lekturę drsquat'a na ten temat. Zamieszczę jak trochę o tym poczytam plan treningowy. Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 403 Napisanych postów 72270 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 304520
Zakładaj tematy w stosownych działach.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Rok treningowy. Kilka wąpliwości

Następny temat

Trening dla początkującego 15-latka

BF