dzięki, Wodyn pomogłeś mi bardzo sporo z tego co tu napisaliscie dodałem do koncowej pracy , oto ona ->
https://www.sfd.pl/temat313810
a co do drugiego referatu , mam czas do soboty by go napisac, nie wiem czy mi sie bedzie chcialo, bo to na 'wyzsza ocene'
poki co mam troche materiałów...temat brzmi
Metody nauczania ruchu, a zajęcia z kulturystyki - rozważ problem nie do konca mam pomysl jak to napisac bo jezeli chodzi o metody nauczania ruchu to są 3, oto one:
Metoda syntetyczna polega na ujęciu całościowym, nie naruszającym zasadniczego schematu ruchu ani jego wewnętrznego układu. Jest to najbardziej naturalna metoda nauczania. Stosuje się ją przy nauczaniu ruchów
i czynności naturalnych, takich jak bieg, skok, rzut, a także w zabawach i innych dziedzinach sportu. Słabą stroną tej metody jest możliwość, przy niewłaściwym postępowaniu, utrwalania zbędnych i niepotrzebnych nawyków, które potem bardzo trudno wyeliminować. Nie nadaje się ona zasadniczo do nauczania ćwiczeń złażonych i trudnych, wymaga wnikliwego dozoru zadań ruchowych oraz właściwej kolejności w nauczaniu poszczególnych aktów ruchowych.
Metoda analityczna polega na rozczłonkowaniu ruchu w części składowe. Wyuczenie każdej z nich z osobna następuje poprzez połączenie wyuczonych elementów w całość. Nauczając tą metodą dążymy do ułatwienia nauczania złożonych ćwiczeń poprzez naukę prostych elementów składowych, a następnie połączenie ich w całość. Stopień rozczłonkowania ćwiczenia jest zależny od indywidualnego stopnia usprawnienia ćwiczących. Stosując
tę metodę musimy pamiętać, że poszczególne elementy nie stanowią ćwiczenia samego w sobie, że dopiero
w połączeniu z innymi przyjmują zamkniętą i sensowną postać ruchawą. Metodą tą posługujemy się zwykle przy nauczaniu trudnych ćwiczeń gimnastycznych, pewnych elementów gier sportowych, lekkiej atletyki, pływania, jazdy figurowej na lodzie itp.
Metoda kompleksowa polega na połączeniu dwu poprzednich metod w sposobie dochodzenia do celu. Początkowo naucza się całościowo, aby następnie wyodrębnić złożone elementy i doskonalić je metodą częściową a potem znowu powrócić
do nauczania całościowego.
I jak to sie odnosi do cwiczen na silowni? wg mnie przy nauczania treningu na silowni najlepiej sie sprawdzi metoda kompleksowa...czyli na przykladzie przysiadu...najpierw pokazujemy calosciowe wykonanie cwiczenia, a pozniej nauczamy poszczegolnych etapow...zejscie w dol , odpowiedni ulozenie plecow, wstawanie z ciezarem itd. -> ale moze sie myle, moze ktos z Was inaczej to widzi...
jakby ktos cos napisal byłoby fajnie, moze wtedy uda mi sie do soboty skonzcyc i ten referat
Zmieniony przez - banan14_88 w dniu 2007-01-31 10:46:06