SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Masa endomorfik, pytania.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 15493

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 439
Witam na forum. Jest to mój pierwszy post, co nie znaczy, że jestem tu poraz pierwszy ;)

Mam kilka pytań odnośnie robienia masy u endomorfików.

Ale od początku:

Wiek: 20 lat
Waga: 79 kg
Wzrost: 175 cm
Cel do osiągnięcia: Masa


%bf - 23 (mierzony prowizorycznie co nie zmienia faktu ze jest duzy)

Jeśli chodzi o staż to 2 lata temu zrobiłem 2 cykle na masę, od roku siłownia raz w tyg + sporadycznie ćwiczenia w domu.

Teraz chciałbym do tego podejść trochę poważniej.

Mam kilka pytań.

1) Główne pytanie: Czy lepiej zacząć trening na masę, z dodatnim bilansem kalorycznym, przez co przybrać jeszcze bardziej w tkankę tłuszczową, a po nabraniu masy zrobić intensywną redukcję? Czy może najpierw zrobić redukcję?

2) Jak się ma robienie masy u endomorfika? Czytałem, że należy włączyć aeroby... Jednak wiem że to spowolni przyrost masy mięśniowej.

3) Jak ułożyć plan? Wiem że to kwestia indywidualna, ale czy powinienem się kierować czymś ze względu na budowę?

Narazie tyle, z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5182 Napisanych postów 59064 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726038
1) Główne pytanie: Czy lepiej zacząć trening na masę, z dodatnim bilansem kalorycznym, przez co przybrać jeszcze bardziej w tkankę tłuszczową, a po nabraniu masy zrobić intensywną redukcję? Czy może najpierw zrobić redukcję?
Wszystko zalezy od tego gdzie ten cały nadstan tkanki tłuszczowej sie znajduje .Jeśli jest on mniej więcej rozłożony na całym ciele to ok( wiadomo ze najwięcej bedzie na korpusie ale jeśli ramiona wyklądają ok, klata ok.a na brzuchu zwały tłuszczu to trzeba bedzie najpierw ten brzuszek trochę zredukować).Jeśli sylwetka jest ok to masuj dalej.Dieta na lekki dodatnm bilansie . Jeśli Twoim celem jest fajny wygląd na wakacje to koło kwietnia trzeba pomyśleć nad rozpoczęciem redukcji.

2) Jak się ma robienie masy u endomorfika? Czytałem, że należy włączyć aeroby... Jednak wiem że to spowolni przyrost masy mięśniowej.
Endomorfik ma łatwiejsze zadanie bo masa idzie szybciej jednak nie jest ona powiedzmy dobrej jakości .Poza masa mięsniową przybywa tez tłuszczyku.Musisz obserwować swoje ciało jeśli widzisz ze odkłada sie zbyt dużo to dokładasz do treningu aeroby lub przycinasz troszkę nadstan kalorii w diecie.
Musisz uwazać przede wszystkim z węglowodanami w swojej diecie .


3) Jak ułożyć plan? Wiem że to kwestia indywidualna, ale czy powinienem się kierować czymś ze względu na budowę?
Na początku swojej drogi na siłce mozesz zacząc standardowo od ACT a potem mozna pomyślec nad treningiem FBW .
(oba treningi masz opisne w postach podwieszonych)


PS jak ułozysz plan wrzuc do oceny

pozdro


Zmieniony przez - rion10 w dniu 2008-01-11 07:24:49
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 439
Jeśli jest on mniej więcej rozłożony na całym ciele to ok( wiadomo ze najwięcej bedzie na korpusie ale jeśli ramiona wyklądają ok, klata ok.a na brzuchu zwały tłuszczu to trzeba bedzie najpierw ten brzuszek trochę zredukować.

Caly czas ciężko mi się zdecydować, poniewaz boje sie ze jak jeszcze troche fatu zlapie to juz tylko odsysanie tluszczu mi zostanie ;) dodaję fotkę.






Zmieniony przez - abstract w dniu 2008-01-11 10:41:32

Zmieniony przez - abstract w dniu 2008-01-11 10:41:57
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 36 Napisanych postów 2253 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 46219
Najlepiej teraz masuj troche a jak zacznie sie robic cieplo zacznij robic redukcje. Bo wtedy najlepij sie biega ;)

Nie rezygnuj z marzen w obawie przed przegrana, to samo powtarzam sobie codzien rano. - Molesta
http://www.body-factory.pl/showthread.php?t=94&page=21 - moj dziennik
Co mozna robic cala wiecznosc i sie nie znudzic? Osiagac doskonalosc!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5182 Napisanych postów 59064 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726038
Nie ma źle standard sylwetka, otłuszczona na brzuchu i bokach.

Jeśli zaczynasz ćwiczyć to zacznij od ACT i zobaczysz ze przez same zwiększenie aktywności fizycznej fat powinien lecieć w dół.
Ułożysz sobie dietę na "0" ewentualnie na lekki plusie i jedż masę .
Przy czym pilnuj swojej diety przy treningu masowym pójdzie Ci zarówno masa jak i fat.Jak widzisz że przybywa za dużo tłuszczyku to obcinasz cal w diecie lub dodajesz ćwiczeń aerobowych.
To na poczatku bedzie trudne ale zaraz sie zorientujesz o co chodzi .
Najażniejsze żebyś sie nie zalał za bardzo bo teraz nie jest źle masa podciągniesz a potem zrobisz redukcję i będzie ładnie.

Jak masz pytania to ładuj

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 439
ok, więc jazda:
Jak pisałem w pierwszym poscie 3 tygodnie obwodowej ogolnorozwojowki mam za soba.

Plan długofalowy:
Do konca lutego: Split
Marzec-Połowa kwietnia FBW
Koniec kwietnia - lipiec: Redukcja

Powinno coś tam się ruszyć w ciele.
Co do FBW, do końca lutego mam ograniczony dostep do silowni (czas, odleglosc) totez niektore treningi napewno bede musial odbyc w mieszkaniu. A nie posiadam wystarczajacego sprzetu aby zbudowac sobie kilka stacji. Więc zacznę od splita.

CO do planu treningowego:

Lepiej tak:
Dzień 1) Klatka
Dzień 2) Biceps
Dzień 3) --
Dzień 4) Triceps + nogi
Dzień 5) Plecy
Dzień 6) Barki + kaptury
Dzień 7) --


Czy tak:
Dzień 1) Klatka +triceps
Dzień 2) Plecy + biceps
Dzień 4) --
Dzień 5) Barki + nogi
Dzień 6) --

Lepiej w sensie dla endomorfika.

pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5182 Napisanych postów 59064 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726038
Jako że to początek to polecam drugie połączenie jedno z najbardziej podstawowych i dobrych połączeń.

W pierwszym planie nogi po plecach ok pod warunkiem ze w plecach nie masz martwego ciągu (prostowniki grzbietu sa przeciążone) staraj sie unikac połaczenia nogi po plecach i na odwrót .

Jeśli bedziesz miec mało 3 razy w tyg mozesz dac pomiędzy tymi dniami jakiś basenik

Jak ułożysz plan to wrzuc tutaj

pozdro

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 887 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 37426
hmm ale czy ty aby napewno endo jestes ?? a jak z metabolizmem ?

Zmieniony przez - x_pulse_x w dniu 2008-01-11 13:59:37

"Training is like life, you get your ups and downs(...)"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5182 Napisanych postów 59064 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726038
No ja bym stawiał na endo , moze endo-mezo

Bo na ekto to nie wygląda

pozdro

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 887 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 37426
no nie wyglada ale dlatego pytam o metabolizm czy ma szybki czy wolny bo sam po sobie wiem ze jestem ekto a sie troszke dalem rade zalac kiedys nawet nie cwiczac a i te rece mnie myla troche no bo zalany to jest ale czy zaraz endo hmmm

"Training is like life, you get your ups and downs(...)"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Fuckmaster ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 201 Napisanych postów 31902 Wiek 33 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 94077
no bez dwoch zdan typowo pykniczna sylwetka [czy tam endo- jak kto woli] -
- no a co do treningow aerobowych - nie spowolnią przyrostu masy miesniowej ! - beda wplywaly jedynie korzystnie na kondycje fizyczna i psychiczna ustroju nie przesadzaj z dietą ani zbytnio w strone ;redukcyjnej' ani w str'masowej' i naprawde milo sie zaskoczysz
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

ektomorfik

Następny temat

Zastój - zły trening?

BF