SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Kreatyna - kiedy NAJLEPIEJ ją brać?

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 198623

Ankieta

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 594 Napisanych postów 23109 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 106471
Witam.
Wiem ze ten temat był maglowany juz setki razy,wiec chce go poruszyc by pytania"kiedy brac kretke" lub "na czczo czy przed treningiem"juz sie nie pojawiały na forum.Przyznam ze mnie ten problem tez nurtuje.Przeczytałem dziesiątki postów na ten temat i jeszcze bardziej zgłupiałem .

Pytanie brzmi...:Kiedy NAJLEPIEJ(waszym zdaniem)brac kreatyne?
NA CZCZO CZY PRZED TRENINGIEM???
prosze o opinie wszystkich forumowiczów(albo chociaz sporą ilosc)

pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 197 Napisanych postów 11365 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 86721
Kreatyna (kwas β-metyloguanidynooctowy) jest jednym z najpopularniejszych suplementów dla sportowców. Wbrew obiegowym opiniom i przestarzałym sposobom dawkowania, dla większości mężczyzn suplementacja więcej niż 3-6 g kreatyny dziennie mija się z celem. Jedyny wyjątek to faza ładowania – trwa ona od 5 do 7 dni, podaje się 15-20 g kreatyny dziennie. Jeżeli nie stosujesz fazy ładowania, dawka 3-6 g kreatyny dziennie wystarczy w zupełności.

WG badań najbardziej efektywne jest podawanie kreatyny po treningu siłowym. Stosowanie jej na czczo nie jest konieczne, doskonale wchłania się z posiłkiem (naturalnie występuje w mięsie, a tam zwykle są także tłuszcze - wniosek oczywisty).


W jednym z badań [1] 19 trenujących rekreacyjnie kulturystów w wieku 23.1 +/- 2.9 roku, wzrost: 166.0 +/- 23.2 cm; waga 80.18 +/- 10.43 kg stosowało kreatynę (monohydrat) przed lub po treningu. Jedna grupa 5 g przed, druga grupa 5 g zaraz po treningu siłowym. Badani ćwiczyli średnio 5 dni w tygodniu, obserwacje prowadzono 4 tygodnie. Badani stosowani periodyzację, trening dzielony, 5x w tygodniu. Ustalono skład ciała oraz 1 powtórzenie maksymalne w wyciskaniu sztangi leżąc. Dodatkowo naukowcy zebrali dzienniki żywieniowe niektórych z mężczyzn.

• Masa ciała: 0.4 +/- 2.2 kg (kreatyna przed) VS 0.8 +/- 0.9 kg (kreatyna po treningu)
Beztłuszczowa masa ciała: 0.9 kg +/- 1.8 (kreatyna przed) VS 2.0 kg +/- 1.2 kg (kreatyna po treningu)
• Masa tłuszczu: -0.1 +/- 2.0 kg VS -1.2 +/- 1.6 kg
• Wyciskanie leżąc: 6.6 +/- 8.2 kg VS 7.6 +/- 6.1 kg

Jak widać, w ciągu 4 tygodni ćwiczeń badani w najlepszym wypadku zwiększyli beztłuszczową masę ciała o 2 kg (+/- 1.2 kg), jednak pozbywając się 1,2 kg tłuszczu (+/- 1.6 kg) – więc ogólna zmiana na wadze wynosiła tylko ok. 800 gram. Dodać należy, iż w skład LBM – suchej masy ciała wlicza się wodę, więc NIE SĄ to tylko mięśnie. Podobne przyrosty masy mięśniowej (2 kg miesięcznie) są nieosiągalne, nawet na farmakologii. Realny przyrost to ok. 300-600 g mięśni miesięcznie. Jak widać w badaniu, kreatyna podawana po treningu teoretycznie dała lepsze rezultaty.

Podsumowując: jeśli chcesz bierz 3-6 g kreatyny przed oraz 3-6 g kreatyny po treningu, w dni wolne od treningu siłowego dawka jest taka sama - 3-6 g dziennie. Nadmiar kreatyny zostanie zmarnowany, więc nie ma sensu zwiększać dawkowania.

KREATYNA W SFD: http://www.sfd.pl/sklep/Kreatyny-k112.html

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 76 Napisanych postów 25512 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 110391
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 299 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 4411
organizm jest w stanie przyswoic dziennie 8g greatyny,kreatyne jemy z rana naczczo 30 min przed sniadaniem i odrazu po treningu,
w dni bez treningow wystarczy brac 5g kreatyny naczczo.

THE END
8

CHWDP

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 594 Napisanych postów 23109 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 106471
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47498 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
zrana 5g i po 5g albo 3x3g
5
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47498 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Bierz krea rano na czczo 5g i od razu po treningu 5g bez nasycenia chyba ze pierwszy raz bierzessz
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
e-lite Moderator
Ekspert
Szacuny 2187 Napisanych postów 34295 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 250381
Przed treningiem 5g + 3g po treningu jest de best.. + rano 5g :)
7
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 594 Napisanych postów 23109 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 106471
No i sami widzicie jak opinie są podzielone
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1548 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 15407
no wlasnie jak jest z dniami bez treningu brac tyle co w dni treningowe ? jak to z tym jest ?
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
e-lite Moderator
Ekspert
Szacuny 2187 Napisanych postów 34295 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 250381
Tylko rano naczczo ~5g.
5
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1548 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 15407
a jesli sei wezmie 10 g 2 razy po 5 to bedzie lepiej czy nic nie zmieni ?

kreatyna z Vitalmaxa jest dobra ?
6
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pure Whey Isolate + Kretka

Następny temat

co po cyklu

Fruzelina