SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Kontuzja, a niskie kcal

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 291

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3405
Jestem już na końcówce, ale niestety doznałem kontuzji - plecy. Byłem u fizjo, nie za bardzo pomogło. Jestem na dość dużym deficycie jak na mnie bo jest to -600kcal. Dodanie kcal pomoże w zaleczeniu kontuzji? Albo chociaż wpłynie to na nią czy nic nie dam? Pierwszy raz w takiej sytuacji jestem, nie wiem co robić zupełnie ;/
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4004 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
To zależy od konkretnej kontuzji generalenie zwiększeenie kaloryczności powinno pomóc bo więcej jedzenie to organizm lepiej odżywiony jednak jeśli jesteś na deficycie to postaraj się zadbać aby w diecie nie brakowało minerałów i witamin.
Bo deficyt masz dość spory ale nie on jest najważniejsze, ważne żeby wszystkie potrzeby organizmu na składniki witaminowe i mineralne były pokryte.
A poza tym na kontuzje najlepiej działa odpoczynek i zdrowy sen, jak to będzie na odpowiednim poziomie to powrót do zdrowia będzie szybszy.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3405
2 tygodnie przerwy od treningów i +200kcal będzie dobrym pomysłem? Czy jednak robi to co mogę i zostać na tych kcal
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4690 Napisanych postów 43262 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 346364
Pytanie co to za kontuzja i co możesz robić, bo kontuzja kontuzji nie równa.

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3405
Nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie bo nie wiem. Byłem u fizjo na masażu rozluźniającym wszystkie mięśnie, ale niestety nie pomogło. Myślałem nad tym dodaniem kcal i odpuszczeniem treningów na 2tyg żeby się zregenerować bo dodam, że przez ostatnie 3-4tyg trenowałem 6 razy w tygodniu (siłowo i sztuki walki)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4004 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
Wiesz jak coś boli to nie koniecznie nada się masaż rozluźniający bo jak coś naciągnąłeś czy nadwyrężyłeś to to trzeba zluzować z wysiłkiem fizycznym, dać danemu obszarowi odpocząć a dodatkowo można wspomóc jakimiś ogólnie dostępnymi środkami przeciwbólowymi i przeciwzapalnymi. Choć z drugiej strony fizjoterapeuta powinien coś więcej Ci powiedzieć po badaniu co mogło się stać.
Na pewno delikatna przerwa nie zaszkodzi nie wiem czy aż dwa tygodnie są potrzebne ale jeśli ból występuje podczas ruchu to warto nieco odpuścić i zaleczyć.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3405
Zrobię tydzień przerwy i zobaczę czy się polepszy, a co do diety, to mógłbyś doradzić i co dalej? Aktualnie redukuje na 2400 i z jednej strony bym jadł więcej, ale z drugiej szkoda mi tego co zredukowałem i nie chce się bezmyślnie zalać

Edit. Ból jest, gdy zawijam mocno miednicę oraz lekki gdy spinam pośladki i się prostuję. Są jakieś ćwiczenia, które nie zaszkodzą, a mogą pomóc?


Zmieniony przez - Mistrzuniox w dniu 2019-08-01 18:57:27
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4004 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
Najważniejsze żeby to był ból mięśniowy a nie ból kręgosłupa bo tutaj jest najważniejsze żeby tam coś się złego z kręgosłupem nie porobiło.
Jeśli chodzi o miskę to nie musisz wskakiwać do góry jedz najlepsze jakościowo produkty, mało przetworzone, dużo warzyw, tak aby organizm był dobrze odżywiony bo czasem mimo iż jemy bardzo dużo to organizm potrafi być zagłodzony.
Daj sobie kilka dni na odpoczynek śpij, jedz, możesz dodatkowo posmarować jakąś maścią przeciwbólową i przeciwzapalną i daj się ciału zregenerować.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10246 Napisanych postów 116976 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381271
Ogólnie jak masz kontuje to organizm potrzebuje wrtosci odżywczych by się regenerować, ale jak masz deficyt który uzględniał treningi siłowe itp a teraz tej aktywnosci nie masz się mzoe okazać że na zerze kalorycznym jesteś

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 3405
Staram się jeść coś koło 2400-2600. Jeśli chodzi o ćwiczenia rozluźniające takie jak rozciąganie, rolowanie to bez zmian i codziennie wykonywać?

Edit. 1 Suplementować dalej kreatynę, 5g dziennie?


Zmieniony przez - Mistrzuniox w dniu 2019-08-02 20:51:55
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4004 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
Kreatyna na pewno Ci nie zaszkodzi to możesz suplementować nadal.
Co do pozostałych aktywności to wszystko możesz je nadal wykonywać ale też z jakimś rozsądkiem bo jak gdzieś przydaży się kontuzja to rozciąganie czy rolowanie nie jest konieczne, a wręcz czasem może zaszkodzić.
Wszystko musisz wyczuć sam na sobie czy Ci pomaga czy szkodzi.
A coś się poprawia w tej kwestii kontuzji? Bo o już kilka dni trwa więc powinny być jakieś pozytywne skutki braku treningu i tego co robisz więcej. Ból się zmniejsza? Sytuacja się poprawia?

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening do oceny. Dziękuje z góry.

Zestaw 1