SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Buty na siłownię - jakie wybrać?

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 868

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51567 Wiek 31 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
Muszę kupić nowe buty na siłownię. Na początku ćwiczyłam w butach do biegania, ale czuję brak stabilności np. podczas zakroków ze sztangą. Czy te buty będą ok? Ćwiczę od około 9 miesięcy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6515 Napisanych postów 62311 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 777734

Z butami na siłownię nie ma większego problemu istotne jest tylko żeby miały płaską podeszwę bez zbędnych stabilizacji. Często widzę osoby na siłowni, które mają na siłowni buty z amortyzacją i takie obuwie nadaje się do biegania, ale podczas ćwiczeń siłowych tylko bardziej przeszkadza.

Widać to podczas wykonywania ćwiczeń gdy podczas przysiadów staw skokowy nie ma odpowiedniej stabilizacji i pływa stopa w bucie. Oczywiście, że w takich butach można ćwiczyć bo ćwiczy tak wiele ludzi, ale nie jest to do końca bezpieczne.

Dlatego jeśli chcemy kupić buty na siłownię to szukajmy tych z płaską, antypoślizgową podeszwą, która zapewni dobrą przyczepność i stabilizację. Jeśli budżet mamy dość mały to wówczas możemy kupić buty do piłki halowej, a jeśli nieco większy to na przykład buty do crossfit dobrze się sprawdzają.
Warto też przyjrzeć się butom typu five fingers bo to dobra alternatywa.

Są dostępne też buty z tzw piętką czyli podwyższeniem pod piętą, których używają ciężarowcy. Takie buty powinny być właśnie przez nich stosowane to buty stworzone w konkretnym celu i przeciętnemu bywalcowi siłowni niepotrzebne.

Polecamy również: Jakie buty wybrać do treningu?



Zmieniony przez - rion10 w dniu 2023-08-29 09:27:14

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD