...
Napisał(a)
Witam. Trenuję od pół roku byłem 5 miesięcy na redukcji i od miesiąca zacząłem dietę na masę mięśniową. Wykonuje trening push pull legs I mam mały problem z ćwiczeniem na biceps ponieważ nie zanotowałem żadnego progresu a nawet upadek. W innych ćwiczeniach mam regularny progres tylko w bicepsie nie ma nic. Czy może być to spowodowane że w innych ćwiczeniach robię postęp toni biceps dostaje więcej po dupie czy to coś innego ? Z góry dziękuję
...
Napisał(a)

Chcielibyśmy aby nasz progres siłowy i sylwetkowy podczas treningów siłowych był ciągły. Jednak w dłuższej perspektywie nie jest to możliwe bo zmienne są okoliczności w jakich trenujemy i to jaki jest nasz stan psychofizyczny. Więc progres nigdy nie jest liniowy i ciągle rośnie, są natomiast lepsze i gorsze okresy.
Mamy różne okresy w życiu czasem jesteśmy bardziej narażeni na stres psychiczny, czasem jesteśmy bardziej zmęczeni fizycznie co też przekłada się na naszą regenerację, a co za tym idzie przyrosty.
Jeśli chodzi o progres w małych partiach treningowych jak na przykład biceps i triceps to musimy wziąć pod uwagę, że nawet jeśli w ćwiczeniach bezpośrednich na te partie nie dokładamy ciężaru to nie znaczy, że w nich nie progresujemy.
Często zapominamy o tym, że jeśli na jednym treningu na biceps zrobimy X serii Y powtórzeń z danym ciężarem i na kolejnym treningu powtórzymy dokładnie to samo, a dodamy ciężar w ćwiczeniach złożonych to również progresujemy. Te małe partie uczestniczą w ćwiczeniach złożonych, więc jeśli dołożyliśmy w ćwiczeniach złożonych grzbietowych czy klatkowych to te małe partie też wykonały większą pracę, a tym samym też progresują.
Polecamy również: Brak efektów ćwiczeń. Trening nie działa? Poznaj 5 pułapek
Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-02-12 09:33:30
Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Cię zainteresować:
100% CZYSTY HYDROLIZAT KOLAGENU