SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

BCAA - jako antykatabolik (part 2)

temat działu:

Badania naukowe

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 8212

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez TomQ-MAG z działu Odżywki i suplementy. Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
Niżej znajduje się chyba jedno z najnowszych – jeśli nie najnowsze (!) badanie – pokazujące na jakiej zasadzie działa BCAA.

Kilka tematów już było:

BCAA - obniżają bolesność mięśni (DOMS)l

BCAA - a zmęczenie
BCAA - a utrata tkanki tłuszczowej
BCAA - a poziom testosteronu i kortyzolu

…no i:
BCAA (branched chained amino acids) - jako antykatabolik


Jeżeli spożywasz BCAA przed/na treningu Twoje mięsnie są szczęśliwe, bo jak wiesz podczas intensywnego treningu, podczas braków glukozy i glikogenu rozkladane są Twoje mięśnie w celu pozyskania energii.
W przypadku deficytu glikogenu (np.diety low carb,małe ilości węglowodanów,czy długi intensywny trening) - pracujące mięśnie rozkładają w celach energetycznych bcaa!
Tak więc dochodzi do uwalniania aminokwasów rozgałęzionych,później zostają rozłożone na grupy aminowe i szkielety węglowe.
Szkielety węglowe ulegają spaleniu, co dostarcza energii pracującym mięśniom, a grupy aminowe wiążą się z kwasem pirogronowym i wytwarzają alaninę.
Alanina przenika do krwiobiegu, zaś z obiegiem krwi do wątroby.
Tu zamieniana jest na glukozę, która powraca do tkanki mięśniowej, jako paliwo do dalszej pracy -> Cykl glukozowo-alaninowy.

Zjawisko takie ma miejsce najczęściej podczas długich treningów o dużej intensywności, czy podczas diet ubogich w węglowodany.
I im dieta biedniejsza w węglowodany tym zapotrzebowanie na bcaa (białka) wzrasta w okresie przed/na treningu - jako alternatywne źródło energii.
Dostarczając BCAA ograniczamy rozpad własnych białek mięśniowych!

I jeżeli spożywamy BCAA w postaci suplementu, inaczej niż inne aminokwasy, nie są degradowane w układzie pokarmowym i w wątrobie, lecz od razu bezpośrednio wnikają do krwiobiegu, następnie do mięsni.
Tak więc w razie ‘W” Twoje mięsnie są oszczędzane – a wykorzystywane te BCAA, które są już we krwi!


MuRF1 - białko to zostało zidentyfikowane jako czynnik pojawiający się w stanie atrofii (czyt.redukcja masy mięśniowej).
Sugeruje się, że MuRF1 dodatkowo hamuje syntezę białek miofibrylarnych.
MAFbx - enzym, który rozkłada białko mięśniowe

Nadekspresja genów dla MuRF1 oraz MAFbx, dwóch mięśniowo specyficznych ligandów ubikwityny również wpływała na wzrost atrofii mięśni.

Intake of Branched-Chain Amino Acids Influences the Levels of MAFbx mRNA and MuRF-1 Total Protein in Resting and Exercising Human Muscle.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22127230

Resistance exercise and amino acids are two major factors that influence muscle protein turnover. Here, we examined the effects of resistance exercise and branched-chain amino acids (BCAA), individually and in combination, on the expression of anabolic and catabolic genes in human skeletal muscle. Seven subjects performed two sessions of unilateral leg press exercise with randomized supplementation with BCAA or flavored water. Biopsies were collected from the vastus lateralis muscle of both the resting and exercising legs before and repeatedly after exercise to determine levels of mRNA, protein phosphorylation and amino acid concentrations. Intake of BCAA reduced (P<0.05) MAFbx mRNA by 30% and 50% in the resting and exercising legs, respectively. The level of MuRF-1 mRNA was elevated (P<0.05) in the exercising leg, 2- and 3-fold under the placebo and BCAA conditions, respectively, while MuRF-1 total protein increased by 20% (P<0.05) only in the placebo condition. Phosphorylation of p70S6k increased to larger extent (~2-fold; P<0.05) in the early recovery period with BCAA supplementation, whereas the expression of genes regulating mTOR activity was not influenced by BCAA. Muscle levels of phenylalanine and tyrosine were reduced (13-17%) throughout recovery (P<0.05) in the placebo condition, and to a greater extent (32-43%; P<0.05) following BCAA supplementation in both resting and exercising muscle. In conclusion, BCAA ingestion reduced MAFbx mRNA and prevented the exercise-induced increase in MuRF-1 total protein in both resting and exercising leg, whereas resistance exercise differently influenced MAFbx and MuRF-1 mRNA expression suggesting both common and divergent regulation of these two ubiquitin ligases.

7 osób dwukrotnie wykonywało trening nóg - wyciskanie nogi na suwnicy (tylko 1)


-spożywając 85mg/kgmc BCAA
-popijając placebo

BCAA składało się w takich proporcjach 45:30:25 (leucyna:walina:izoleucyna)
Czyli osoba ważąca 100kg wypiła tylko 8,5grama w 900ml wody – w ilości:
150ml przed
150ml na
150ml tuz po
150ml 15min po
150ml 45min po

Wyniki:

Zawartość BCAA we krwi:


Zawartość BCAA w mięśniach:


BCAA ex – noga, która byłą ćwiczoną
BCAA Rest – noga, która nie ćwiczyła

Wpływ na MAFbx:


Bcaa spowodowała spadek MAFbx w:
-nodze która nie była ćwiczona o 30%
-nodze którą używano o 50%

Wpływ na MuRF-1:


Spożycie BCAA zmniejszyło mRNA MAFbx i zapobiegło wzrostowi Murf-1 na skutek ćwiczenia.
Ćwiczenia oporowe różnie wpływają na MAFbx i Murf-1 mRNA sugerując zarówno wspólne jak i odmienne uregulowanie tych dwóch ligandów ubikwityny.

Zmieniony przez - solaros w dniu 2012-01-09 01:42:57

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

T.U.T - a szybkość syntezy białek mięśniowych

Następny temat

HIIT nie tak skuteczny w spalaniu tkanki tłuszczowej jak uważano.

Zestaw 1