SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

przyciąganie linki wyciągu dolnego w siadzie płaskim

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2495

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 177 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 8719
chodzi mi o prawidłowe wykonanie ćwiczenia na mięśnie grzbietu - przyciąganie linki wyciągu dolnego w siadzie płaskim;
na siłowni obserwując innych zauważyłem że u nich sylwetka cały czas jest w tej samej pozycji - pozycja wyjściowa to sylwetka wychylona do tyłu, ściągnięte łopatki i wypieta klatka, zaś ruch polega na na pracy rąk bez zmiany położenia tułowia;
natomiast w Atlasie Ćwiczeń jest gif obrazujący to ćwiczenie i wygląda to trochę inaczej - pozycja wyjściowa to tułów pochylony lekko w przód (domniewam żeby mięśnie najszersze grzbietu były rozciągnione, ruch polega na przyciąganiu drążka do górnej części brzucha z odchyleniem tułowia w tył ściągając łopatki i barki i eksponująć klatkę do przodu.
jak prawidłowo wykonywać to ćwiczenie?
chyba że obie formy są dobre tylko że angażują mocniej/słabiej konkretne mięśnie?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 626 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4241
Tak i tak jest dobrze, tylko przy wiekszych wychylach bardziej pracuja prostowniki i latwo zdjąć prace m.plecow (srodek i zewnętrzne partie)

Tak w skrocie

BĄDZ SILNY, BĄDZ WIELKI, BĄDZ SZEROKI

**Abonent Działu Trening** koniecznie looknij http://www.insomnia.pl/temat169008/ 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Fuckmaster ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 200 Napisanych postów 31902 Wiek 33 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 94077
nie wolno prsotwac rąk - przenosi to prace na stawy barkowe /lokciowe.

wychylanie za bardzo w przod i tyl - ogranicza prace miesni cwiczonych.

sa tez inne błedy -
odchylanie łokci na boki.
za mocne przyciaganie drazka,
nie-wykorzystywanie fazy negatywnej,
zbnyt waski chwyt,
nie zachowanie nienaturalnej krzywizny kregoslupa,
szarpanie tulowiem
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 177 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 8719
a jak w ćwiczycie? pochylacie się lekko do przodu czy cały czas sylwetkę trzymavcie w tej samej pozycji?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 626 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4241
ja zawsze lekko sie pochylam do przodu, ale nigdy nie odchylam do tyłu, zawsze zatrzymuje róch tułowia pod kątem ok.90 st. do podłoża.

***pozdrawiam wszystkich...***

BĄDZ SILNY, BĄDZ WIELKI, BĄDZ SZEROKI

**Abonent Działu Trening** koniecznie looknij http://www.insomnia.pl/temat169008/ 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 177 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 8719
może ktoś jeszcze się wypowie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 60 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1160
ja staram się ćwiczyć nie uginając tułowia. Drążek podciągam do pępka. I zmieniam przy tym jeszcze chwyt- raz gorny, raz dolny, co serie zmiana.

The Force is my ally.
IRONMAN-TRIATHLON.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 177 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 8719
może jeszcze jakiś autorytet na tym forum odpowie na najwyższego posta
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

JAK NAJLEPIEJ ĆWICZYĆ????

Następny temat

HST jak??

NutLove