anubis84większość w tym przedziale cenowym, będzie podobna. najlepiej szukać rowerka z najcięższym kołem zamachowym co na kulturę pracy się przełoży, większa liczba stopni zmiany obciążenia, im cięższy i im większe rozmiary podstawy tym rowerek będzie stabilniejszy
Dziękuję za tę informację.
anubis84
do tego możliwość regulacji siodełka i kierownicy aby pod siebie dopasować, czy siedzący czy pionowy to już od Ciebie zależy, najlepiej się przejść do decathlona jakiegość itp by usiąść i sprawdzić co odpowiada.
Dzięki za wskazówkę, sprawdzę to w sklepie Decathlon.
anubis84
Ale okolice 1000 zł trzeba dać na te po 400 zł nawet uwagi bym nie zwracał, lepiej już nic nie kupować w tej cenie.
Sprawdziłem te tańsze rowery Zipro i zniechęciło mnie do nich sporo negatywnych recenzji, na początku chciałem wydać koło 700 zł na rower, ale pomyślałem, że nie ma to sensu, skoro mają tyle negatywnych opinii.
Muszę zrzucić kilka kilo, zabieram się do tego bardzo długo i w końcu powiedziałem sobie koniec z nadwagą i muszę konkretnie coś z tym zrobić. Kolega wspomniał mi, że kiedyś kupił sobie rower treningowy Zipro NITRO RS, że taki rower do ćwiczenia to jest świetna sprawa. I stąd zaczęła się u mnie przygoda w poszukiwaniu rowera treningowego. Poczytałem pozytywne i negatywne opinie o tym rowerze, przykładowe negatywne opinie: głośny, trzaskają plastiki itp. (kolega stwierdził, że jego rower działa cicho i wszystko jest ok), następnie sprawdziłem opinie w tych tańszych rowerach Zipro i tam jest jeszcze więcej negatywnych opinii. Więc pomyślałem, że droższy model musi być bardziej dopracowany i trafiłem na Zipro FLAME, FLAME WM, Rook i Rook GOLD (ponoć to są te same rowery, ale różnią się tylko kolorem i ceną) i niestety te modele też mają negatywne opinie. Nie uśmiecha mi się wydać za rower np. 1500 zł i otrzymać rower z wadami, nie chcę użerać się z reklamacją. Ale muszę wybrać jakiś rower i najbardziej interesują mnie te modele: FLAME, ROOK, zacnie wyglądają, mają kolorowe wyświetlacze, różne programy treningowe oraz możliwość połączenia się z aplikacją iConsole+ Training, Kinomap
QUEBLOMoże określ najpierw budżet jaki chcesz przeznaczyć. Wkleiłeś do porównania rowerki za 4 stówy z tymi za ponad 1500zl...
Jestem w stanie przeznaczyć 1500 zł na rower treningowy, FLAME 1149 zł, FLAME WM 1399 zł, ROOK 1549 zł.
monkey22Jak już wyżej napisano to kwestia jaki budzet bo przedział cenowy jest spory , Ja mam zipro rook ( link nizej ) i jestem mega zadowolony , razem z żoną meczymy go dość intensywnie i daje radę /
https://allegro.pl/oferta/rowerek-treningowy-rower-stacjonarny-rook-zipro-8104767471 Teraz potaniały bo pod 2000 kosztowały ponad rok temu , wygodny , bardzo duzo opcji regulacji , panel cały pokazuje co ma pokazywać więc ogólnie śmiało mogę polecić jeśli akurat miesci sie w twoim przedziale cenowym.
Rower FLAME ma wagę koła zamachowego 8 kg, a rower ROOK ma wagę koła zamachowego 10 kg, więc FLAME i ROOK byłby dobrym wyborem, ale przeczytałem, że rower ROOK jest dla zaawansowanych. @monkey22 możesz potwierdzić lub zaprzeczyć temu? Aplikacje działają z tym rowerem? Ktoś napisał:
"Rower jakością nie grzeszy, aplikacja Iconsole to dno nie działa wyznaczanie własnych tras ani streetview, mogłem kupić taniej normalnego Kettlera a dałem sie zrobić na te bajery".
Dowiedziałem się, że FLAME WM i ROOK GOLD są nowszymi odświeżonymi wersjami o inny wariant kolorystyczny. I jest to jedyna różnica, komputery są tego samego modelu, posiadają te same funkcje.
FLAME:
https://www.zipro.pl/produkty/rowerki/flame
https://www.zipro.pl/produkty/rowerki/flame-wm
ROOK:
https://www.zipro.pl/produkty/rowerki/rook
https://www.zipro.pl/produkty/rowerki/rook-gold
Czym jest funkcja SCAN w tych rowerach?
Przykładowe opinie:
"Opory są tak znaczne że eliminują dzieci młodzież kobiety"
"obciążenie już od 1 - dla zaawansowanych bak biegu jałowego"
"Rower chodzi bardzo ciężko. Ujechać idzie do max 5 trybu oporu, a gdzie pozostałe 11? Nadmienię, że jestem doświadczonym rowerzystą - turystą. Wjeżdżałem na góry wysokości 3 tyś. m z bagażem o wadze 35 kg. Jeździłem na rowerach różnych firm na siłowniach. W domu rodzinnym mam rower marki buffalo z kołem zamachowym 13 kg. Nigdzie nie było takiego oporu na najnizszych obciążeniach, jak w zipro rook! Tutaj program 5 jest jak najcięższy na buffalo! Przy jeździe z google street view nawet najmniejsze pagórki z trybem 5 obciążenia to koszmarna mordęga! Co jest nie tak? Idzie to wyregulować jakimś trybem serwisowym w panelu sterowania? Nie wierzę, że tak ma być. Inaczej żadna kobieta nie dałaby pozytywnej oceny roweru, gdyż po prostu by na nim nie ujechała".
"Mogę tylko potwierdzić to co Pan napisał odnośnie siły obciążenia. Z żoną byliśmy w stanie jeździć co najwyżej na poziomie drugim, proszę tylko mieć na uwadze, że na co dzień nie uprawiamy żadnego sportu, mamy po 30 lat, BMI w normie, więc nie jesteśmy też znowu zasiedziałymi kanapowcami :)
Rower wymagający od użytkownika, tak bym to nazwał. Jednak muszę zauważyć, że każdy kolejny tryb obciążenia był odczuwalny tzn. różnica pomiędzy aktualnym, a o jedno ustawienie wyższe. Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt, że sam rower jest dosyć duży, można rzec, że solidny, zwróciliśmy go do sklepu, a zakupiliśmy rower z innej firmy (mała podpowiedź e-fold).
Porównując do drugiego roweru obciążenie poziomu 1/16 z Zipro to ok 8-9/15 z tego drugiego. Jak widać różnica bardzo duża. W tym drugim rowerze różnice pomiędzy kolejnymi obciążeniami są albo bardzo małe, albo ciężko wyczuwalne. Nie jeżdżę na nim poniżej 8 poziomu, a jak na tą chwilę maksymalnie na 11.
Na obu rowerach jeździłem od 20-30 minut jednorazowo, gdzie w Zipro wychodziło dla 20min ok. 10,5km, a na e-fold wychodzi dla 20min 7,5km. Jeździłem utrzymując stały RPM rzędu 90-100 (na Zipro ok 32-35km/hm, a na e-fold ok. 21km/h), więc jak widać przeliczenie dystansu w obu rowerach też jest różne. Kalorie oczywiście też inaczej wychodzą"
"Dziękuję za odpowiedź. Wyregulowałem za radą pracownika zipro obciążenie koła zamachowego i jazda stała się możliwa. Problemem natomiast od początku były mapy googla. Teraz nie działa np. zupełnie google street view (zmiana polityki googla od 2019 r. - teraz te mapy dla aplikacji są płatne, co było wiadome kilka miesięcy wczesniej, a mimo to producent do końca 2018 r. sprzedawał rowery wymieniając w zaletach możliwosc jazdy z google street view, co uważam za wprowadzanie klientów w błąd, niedomówienie)".
Zmieniony przez - dste w dniu 2021-12-17 20:22:38