SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

NOWE KONKURENCJE W IFBB i PZKFiTS !

temat działu:

Aktualności - Kulturystyka i Fitness

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3667

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 11393 Napisanych postów 72671 Wiek 37 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 958476
KOMUNIKAT PZKFiTS Nr 1 / 2016

IFBB i PZKFiTS wprowadziły z początkiem bieżącego roku dwie nowe konkurencje:

- Fit model kobiet
- Fit model mężczyzn


W obu konkurencjach mniejszą wagę przywiązuje się do szczegółów budowy ciała i umięśnienia, a większą do ogólnych zarysów sylwetki, elegancji i stylu prezentacji scenicznej oraz atrakcyjności występu. Specjalne warunki do tego tworzy dodatkowa, trzecia runda, w której kobiety będą się prezentować w długiej sukni wieczorowej a mężczyźni w swobodnym stylu sportowym: rozpiętej marynarce i „codziennych” spodniach typu dżinsy, chinosy, rurki, bojówki, itp., bez obuwia.

IFBB, na swoim niedawnym Kongresie w Benidormie, zatwierdziła przepisy sędziowania tych nowych konkurencji, które zostały przetłumaczone na język polski i są już dostępne na stronie internetowej PZKFiTS.

Krajowa i międzynawowa inauguracja tych nowych konkurencji odbędzie się w ramach Fit Festival w Gdańsku (Hale Amber Expo) w dniach 26-28 lutego br. Więcej szczegółów zostanie podane w Regulaminie imprezy, który zostanie niebawem opublikowany.



KONKURENCJA FIT-MODEL KOBIET

Artykuł 1 – Wstęp

Konkurencja fit-model kobiet została oficjalnie uznana za dyscyplinę sportu na Kongresie Międzynarodowym IFBB r w Benidormie, 6 listopada 2015 r.

1.1 Zasady ogólne
Przepisy IFBB dotyczące fit-model kobiet zawierają regulacje prawne, strategię, wytyczne oraz decyzje mające służyć IFBB i jej państwom członkowskim do zarządzania tą konkurencją.

1.2 Przepisy
Niektóre przepisy administracyjne i techniczne zawarte w Sekcji 1: Przepisy ogólne odnoszą się także do fit-model kobiet i nie są powtarzane w niniejszej Sekcji.

Artykuł 2 – Odpowiedzialność organizatorów względem zawodników i działaczy

2.1 Odpowiedzialność
Organizator Mistrzostw Świata pokryje koszty zakwaterowania w pokojach dwuosobowych oraz wyżywienia (śniadanie, obiad i kolacja) zawodniczek i działaczy na następujących zasadach:

1. Mistrzostwa Świata Fit-Model (obejmujące fit-model kobiet i mężczyzn): przez 4 dni (3 noclegi) dla następującej liczby osób:

a. Przy trzech lub więcej zawodniczkach – dla dwóch oficjalnych delegatów
b. Przy jednej lub dwóch zawodniczkach – dla jednego oficjalnego delegata

Uwaga 1: Maksymalna dopuszczalna liczba zawodników i zawodniczek wystawianych przez Federację Narodową w Drużynie A nie może przekraczać liczby kategorii rozgrywanych na tych Mistrzostwach, z ograniczaniem do maksimum dwóch w dowolnej kategorii.

Uwaga 2: Maksymalna dopuszczalna liczba zawodniczek wystawianych przez Federację Narodową w Drużynie A w którejkolwiek konkurencji nie może przekraczać liczby kategorii w tej konkurencji.

Uwaga 3: Każda Federacja Narodowa może maksymalnie wystawić w Drużynie A sześcioro zawodników i zawodniczek (trzy zawodniczki i trzech zawodników) i nie więcej niż dwóch zawodników / zawodniczek w jednej kategorii.

Uwaga 4: Każda Federacja Narodowa może wystawić Drużynę B. Liczba zawodników i zawodniczek w Drużynie B jest nielimitowana. Szczegółowe informacje dotyczące składu Drużyn A i B zawarte są Sekcji 1: Przepisy ogólne, Artykuł 9.3.

Uwaga 5: Delegaci przyjeżdżający bez zawodników są zobowiązani wykupić Pełen Pakiet Pobytowy.

Uwaga 6: Na mocy umowy zawartej między IFBB i Organizatorem, dopuszczalne jest dodanie jednej dodatkowej kategorii do programu Mistrzostw.


Artykuł 3 – Kategorie
3.1 Kategorie:
Na Mistrzostwach Świata rywalizacja w konkurencji Fit-Model Kobiet odbywa się w następujących kategoriach:

a. Kategoria A: do 163 cm włącznie
b. Kategoria B: do 168 cm włącznie
c. Kategoria C: powyżej 168 cm

Artykuł 4 – Rundy
4.1 Rundy:
Na zawodach fit-model kobiet rozgrywane są następujące cztery rundy:

1. Runda eliminacyjna (cztery zwroty, kostium jednoczęściowy)
2. Półfinały: Runda 1(cztery zwroty i porównania, kostium jednoczęściowy)
3. Finały: Runda 2 (cztery zwroty, kostium jednoczęściowy)
4. Finały: Runda 3 (prezentacja indywidualna w sukni wieczorowej)

Artykuł 5 – Runda eliminacyjna
5.1 Zasady ogólne:
Po oficjalnej weryfikacji zawodniczek powinien być podany do wiadomości ostateczny program czasowy rozgrywania zawodów. Aby zawodniczki miały dość czasu na rozgrzewkę i przebranie się w strój startowy, powinny stawić się na zapleczu sceny nie później niż na 45 minut przed rozpoczęciem rozgrywania ich kategorii. Odpowiedzialność za przybycie i przygotowanie się do startu na moment wywołania ich kategorii do wyjścia na scenę spoczywa wyłącznie na zawodniczkach. Niespełnienie tego warunku może doprowadzić do wyeliminowania z zawodów.

5.2 Procedura rozgrywania rundy eliminacyjnej:
Runda eliminacyjna rozgrywana jest tylko wtedy, gdy w danej kategorii startuje więcej niż 15 zawodniczek (o konieczności rozegrania rundy eliminacyjnej decyduje Sędzia Główny zawodów). Runda eliminacyjna przebiega w następujący sposób:

1. Wszystkie startujące zawodniczki wprowadzane są na scenę, w kolejności numerów startowych i ustawiane są w jednym lub w dwóch szeregach, jeśli to konieczne.

2. Szereg dzielony jest na dwie zbliżone wielkością grupy, z których jedna ustawiana jest ukośnie po lewej stronie sceny, a druga – po prawej. Centralna część sceny pozostaje wolna i jest przeznaczona do przeprowadzania porównań.

3. W grupach składających się co najwyżej z dziesięciu zawodniczek, stojących w kolejności numerów startowych, zawodniczki kierowane są na środek sceny w celu wykonania zwrotów.

4. Na komendę Sędziego Głównego lub Sędziego Sceny zawodniczki wykonują następujące cztery zwroty:

a. W prawo zwrot (lewym bokiem do sędziów)
b. W prawo zwrot (tyłem do sędziów)
c. W prawo zwrot (prawym bokiem do sędziów)
d. W prawo zwrot (przodem do sędziów)

Uwaga 1: Szczegółowy opis wykonywania zwrotów w fit-mode kobiet znajduje się w Załączniku 1 do niniejszej Sekcji.
Uwaga 2: Podczas przebywania na scenie zawodniczkom nie wolno żuć gumy ani innych produktów.
Uwaga 3: Podczas przebywania na scenie zawodniczkom nie wolno pić napojów.

5. Po zakończeniu wykonywania czterech zwrotów, wszystkie zawodniczki są ponownie ustawiane w jednym szeregu, w kolejności numerów startowych, po czym schodzą ze sceny.

Artykuł 6 – Strój startowy do rundy eliminacyjnej, rundy 1 i rundy 2
6.1 Strój startowy do rundy eliminacyjnej, rundy 1 oraz rundy 2 powinien spełniać następujące wymagania:

1. Zawodniczki startują w nieprzezroczystych, jednoczęściowych, obcisłych kostiumach typu pływackiego.
2. Kolor, tkaninę i jej strukturę oraz zdobienia i krój kostiumu, a także kolor i styl pantofli na wysokim obcasie pozostawia się zawodniczkom do wyboru, za wyjątkiem ograniczeń wymienionych poniżej.
3. Kostium jednoczęściowy powinien zakrywać minimum ½ pośladków oraz dolną połowę pleców.
4. Grubość podeszwy pantofli nie może przekraczać 1 cm, a wysokość szpilki nie może przekraczać 12 cm. Pantofle na grubej podeszwie typu platformy są zabronione.
5. Zawodniczki mogą nosić biżuterię według własnego uznania.
6. Kostium podlega oględzinom i akceptacji podczas weryfikacji zawodniczek.

6.2 Fryzura może być dowolna.

6.3 Zawodniczkom nie wolno nosić okularów, zegarków, peruk i sztucznych dodatków do sylwetki (w tym protez), za wyjątkiem implantów piersi. Implanty i wstrzykiwanie płynów powodujące zmiany naturalnych kształtów innych części ciała lub mięśni jest surowo zabronione i może pociągać za sobą dyskwalifikację zawodniczki.

6.4 Nie dopuszcza się łatwościeralnych środków opalających i brązujących. Jeśli opalenizna schodzi ze skóry przez proste potarcie, zawodniczka nie będzie wpuszczona na scenę. Preparaty do sztucznego barwienia ciała oraz samoopalające mogą być używane pod warunkiem, że zostały zastosowane co najmniej 24 godziny przed występem. Profesjonalne metody barwienia ciała na zawody (atomizery ze sprężonym powietrzem, natryskowe opalanie kabinowe) mogą być używane pod warunkiem, że są nakładane przez specjalistyczne firmy lub wykwalifikowany personel. Błyszczące, lśniące, świecące, perłowe, metaliczne i złociste środki koloryzujące są niedozwolone, ani jako składniki kosmetyków opalających, ani stosowane oddzielnie bez względu na to, kto je nakładał na ciało zawodniczki.
6.5 Sędzia główny zawodów lub desygnowany przez niego działacz ma prawo do podjęcia decyzji odnośnie tego, czy strój zawodniczki spełnia kryteria ujęte w przepisach oraz ogólnie przyjęte standardy estetyki. W przypadku ich nie spełniania może zdyskwalifikować zawodniczkę.

Artykuł 7: Ocenianie i klasyfikowanie zawodniczek w rundzie eliminacyjnej
7.1 Ocenianie w rundzie eliminacyjnej:

1. W tym momencie sędziowie oceniają całościowo sylwetkę pod kątem ogólnych proporcji, symetrii, harmonijnego rozwoju, kształtów oraz napięcia skóry. Szczegółowe wytyczne odnośnie oceny budowy fizycznej zawodniczek w fit-model podane są w Artykule 10 niniejszej Sekcji.
Ocenianie w rundzie eliminacyjnej przebiega w następujący sposób:

2. Jeśli występuje ponad 15 zawodniczek, sędziowie punktowi typują pierwszą piętnastkę przez stawianie znaku „X” przy ich numerach startowych, korzystając z Formularza 1, zatytułowanego „Runda Eliminacyjna (sędziowie)”. O konieczności rozegrania rundy eliminacyjnej decyduje sędzia główny zawodów.

3. Stosując Formularz 2, zatytułowany „Runda Eliminacyjna (sekretariat)”, sędziowie sekretariatu przenoszą decyzje sędziów punktowych na ten Formularz i podliczają ich oceny w celu wyłonienia czołowej piętnastki zawodniczek.

4. Jeśli pojawia sie remis dwóch lub więcej zawodniczek w walce o miejsce w pierwszej 15-ce, remisujące zawodniczki wprowadzane są na scenę a sędziowie dokonują ponownej ich oceny w czterech zwrotach, co ma na celu rozstrzygnięcie remisu.

5. Jedynie pierwszych piętnaście zawodniczek awansuje do półfinału (rundy 1).

Artykuł 8 – Przebieg rundy 1
Runda 1 może nie być rozgrywana jeśli w danej kategorii występuje 6 lub mniej zawodniczek. Decyzję podejmuje Sędzia Główny. Będzie ona ogłoszona po zakończeniu oficjalnej weryfikacji.

8.1 Runda 1 przebiega w następujący sposób:

1. Wszystkie 15 półfinalistek wchodzi razem na scenę i staje w jednym szeregu, w kolejności numerów startowych (najniższy numer z lewej strony sceny, patrząc na scenę od strony sędziów).

2. Szereg dzielony jest na dwie zbliżone wielkością grupy, z których jedna ustawiana jest ukośnie po lewej stronie sceny, a druga – po prawej. Centralna część sceny pozostaje wolna i jest przeznaczona do przeprowadzania porównań.

3. W grupach składających się co najwyżej z ośmiu zawodniczek, stojących w kolejności numerów startowych, zawodniczki kierowane są na środek sceny w celu wykonania czterech zwrotów. Wykonując zwroty, zawodniczki stoją nieruchomo.

4. To początkowe pogrupowanie zawodniczek i wykonywanie czterech zwrotów ma pomóc sędziom w wytypowaniu zawodniczek do porównań. Szczegółowy opis wykonywania zwrotów w fit-model kobiet znajduje się w Załączniku 1 do niniejszej Sekcji.

5. W tej części zawodów Sędziowie przekazują Sędziemu Głównemu propozycje pierwszego porównania czołowych pięciu zawodniczek. W oparciu o te propozycje Sędzia Główny ustala skład pierwszego porównania. Liczbę zawodniczek występujących w porównaniach ustala Sędzia Główny, ale w żadnym porównaniu nie może być mniej niż trzy lub więcej niż osiem zawodniczek.
Następnie sędziowie punktowi mogą być poproszeni o podanie swoich indywidualnych propozycji na drugie porównanie kolejnych pięciu zawodniczek, obejmujące zawodniczki plasujące się w środkowej strefie grupy. Sędzia Główny formuje drugie i następne porównania aż do momentu, kiedy wszystkie zawodniczki będą co najmniej raz porównane. O liczbie porównań decyduje Sędzia Główny.

6. Porównania przeprowadzane są na środku sceny.

7. W porównaniach w rundzie 1, formowanych przez Sędziego Głównego, zawodniczkom podawane są komendy do wykonywania czterech zwrotów zgodnie z opisem w Art. 5, punkt 5.2.

8. Po zakończeniu ostatniego porównania, wszystkie zawodniczki ustawiane są w jednym szeregu w kolejności numerów startowych, po czym schodzą ze sceny.

Artykuł 9 – Klasyfikowanie zawodniczek w rundzie 1
9.1 Klasyfikowanie w rundzie 1 przebiega w następujący sposób:

1. Korzystając z Formularza 3, zatytułowanego „Karta ocen sędziowskich (półfinał)”, każdy sędzia punktowy przyznaje każdej zawodniczce indywidualne miejsce, od 1 do 15, upewniając się, że żadne dwie lub więcej zawodniczek nie zostało sklasyfikowanych na tym samym miejscu. Sędziowie punktowi mogą zapisywać swoje uwagi odnośnie oceny zawodniczek na Formularzu 4, zatytułowanym „Osobiste notatki sędziego”.

2. Sędziowie sekretariatu zbierają od sędziów punktowych Formularze 3, przenoszą klasyfikację każdego sędziego na Formularz 5, zatytułowany „Protokół zbiorczy (sekretariat)”. Następnie eliminują dwie najwyższe i dwie najniższe noty (przy dziewięciu sędziach punktowych) lub jedną najwyższą i jedną najniższą notę (jeśli mniej niż dziewięciu sędziów) u każdej zawodniczki i dodają pozostałe noty, uzyskując „Punktację rundy 1” oraz „Klasyfikację po pierwszej rundzie”. Zawodniczka z najniższą punktacją klasyfikowana jest na 1 miejscu, a zawodniczka z najwyższą punktacją – na 15 miejscu.

3. Jeśli w „Punktacji rundy 1” występuje remis, będzie on rozstrzygany przez zastosowanie „Metody porównywania miejsc”.

Uwaga: Sposób zastosowania „Metody porównywania miejsc”:
Indywidualne oceny remisujących zawodniczek od każdego sędziego będą porównywane kolumna po kolumnie, stawiając kropkę przy ocenie zawodniczki, która dostała lepsze miejsce (mniej punktów). W tych wyliczeniach brane są pod uwagę noty wszystkich dziewięciu sędziów punktowych (z wyłączeniem sędziów alternatywnych). Następnie zlicza się liczbę kropek przy ocenach remisujących zawodniczek. Zawodniczka z większą sumą kropek uznawana jest za zwycięzcę remisu i zostaje sklasyfikowana na wyższym (lepszym) miejscu.

4. Oceny z półfinałów służą do sklasyfikowania 15 zawodniczek na miejscach od 1 do 15. Czołowa szóstka zawodniczek z półfinałów awansuje do finałów i rozpoczyna finały z zerową punktacją.

5. Imienne wykazy szóstek awansujących do finałów ogłaszane są po półfinałach.

Artykuł 10 – Ocenianie w rundzie 1
10.1 Ocenianie w rundzie 1
Ocenianie zawodniczek w rundzie 1 powinno przebiegać następująco:

1. Sędzia powinien najpierw ocenić ogólny wygląd zawodniczki, obejmujący całą sylwetkę. Ocenianie musi uwzględniać: ogólne zarysy i ukształtowanie ciała, proporcje i symetrię budowy ciała, wygląd skóry, umiejętność prezentacji scenicznej, pewność siebie, elegancję, czar i urok osobisty oraz fryzurę i urodę, a także ogólne wrażenie sędziego.

2. Sylwetka nie powinna być ani za mocno umięśniona, ani nadmiernie wychudzona. Zawodniczki uznane za zbyt umięśnione lub zbyt wychudzone będą klasyfikowane na dalszych miejscach.

Artykuł 11 – Finały
11.1 Przebieg finałów:
Czołowa szóstka zawodniczek z półfinałów wchodzi do finałów, które składają się z następujących dwóch rund:

1. Runda 2: Prezentacja indywidualna „T-walking” plus cztery zwroty.
2. Runda 3: Prezentacja indywidualna w sukni wieczorowej.

11.2 Strój do rundy 2 musi spełniać te same kryteria jak strój do rundy 1 (patrz Artykuł 6).
Uwaga: Zawodniczki mogą nosić inne kostiumy niż w rundzie 1, ale muszą one spełniać te same kryteria (zawarte w art6


Artykuł 12 – Finały: przebieg rundy 2
12.1 Przebieg rundy 2:
Dla rundy 2 obowiązuje następująca procedura:

1. Czołowe sześć zawodniczek wchodzi na scenę pojedynczo, jedna po drugiej, w kolejności numerów startowych, aby wykonać „T-walking” w następujący sposób:

Zawodniczka idzie do środka sceny, zatrzymuje się i prezentuje postawę przodem.
Następnie zawodniczka wykonuje zwrot w prawo i robi 3 kroki w kierunku bocznej krawędzi sceny, zatrzymuje się i prezentuje postawę przodem oraz tyłem.
Potem, stojąc tyłem, zawodniczka wykonuje zwrot w prawo, robi 6 kroków w przeciwną stronę sceny, zatrzymuje się i prezentuje postawę przodem oraz tyłem.
Następnie zawodniczka przechodzi do szeregu, który ustawiany jest ukośnie w tylnej, bocznej części sceny.

2. Sześć finalistek prowadzonych jest na środek sceny, ustawianych w szeregu, w kolejności numerów startowych.

3. Na komendę Sędziego Głównego lub Sędziego Sceny zawodniczki wykonują zwroty, stojąc w kolejności numerów startowych, a następnie w odwróconej kolejności. Wykonując zwroty, zawodniczki stoją nieruchomo.

4. Te finałowe zwroty będą wykonywane w następujący sposób:

Postawa przodem: zawodniczki stoją z jedna ręką opartą na biodrze i jedną nogą lekko odstawioną na bok.

Zwrot w prawo: zawodniczki wykonują pierwszy zwrot w prawo. Stają lewym bokiem do sędziów, z tułowiem lekko skręconym w stronę sędziów i twarzą skierowaną w stronę sędziów, prawa ręka spoczywa na prawym biodrze, lewe ramię skierowane do dołu, lekko odwiedzione do tyłu w stosunku do osi ciała, stopy ustawione dowolnie, ale nie złączone.

Zwrot w prawo – postawa tyłem: zawodniczki wykonują kolejny zwrot w prawo, stając tyłem do sędziów. Stoją w postawie wyprostowanej, nie pochylając tułowia do przodu, z jedna ręką opartą na biodrze i jedną nogą lekko odstawioną na bok. Zawodniczkom nie wolno odwracać się ani skręcać tułowia w stronę sędziów, ale powinny przez cały czas patrzeć przed siebie, na tylną ścianę sceny.

Trzy kroki do przodu: na komendę Sędziego Głównego lub Sędziego Sceny, zawodniczki robią 3 kroki do przodu, w kierunku tylnej ściany sceny, zatrzymują się i przyjmują postawę tyłem.

Zwrot w prawo: zawodniczki wykonują kolejny zwrot w prawo i stają prawym bokiem do sędziów, z tułowiem lekko skręconym w stronę sędziów i twarzą skierowaną w stronę sędziów, lewa ręka spoczywa na lewym biodrze, prawe ramię skierowane do dołu, lekko odwiedzione do tyłu w stosunku do osi ciała, stopy ustawione dowolnie, ale nie złączone.

Zwrot w prawo: zawodniczki wykonują ostatni zwrot w prawo, stając przodem do sędziów.

Trzy kroki do przodu: na komendę Sędziego Głównego lub Sędziego Sceny, zawodniczki robią 3 kroki do przodu, w kierunku przedniej krawędzi sceny, zatrzymują się i przyjmują postawę przodem.

5. Szczegółowy opis wykonywania zwrotów zamieszczony jest w Załączniku 1 do niniejszej Sekcji.

6. Sędzia Sceny zmienia kolejność ustawienia zawodniczek, a Sędzia Główny ponownie przeprowadza zwroty.

7. Po zakończeniu wykonywania zwrotów, zawodniczki schodzą ze sceny.

Artykuł 13 – Finały: klasyfikowanie zawodniczek w rundzie 2
13.1 Klasyfikowanie w rundzie 2:
Klasyfikowanie w rundzie 2 przebiega następująco:

1. Sędziowie punktowi, korzystając z Formularza 6, zatytułowanego „Karta ocen sędziowskich (finał)” i stosując te same kryteria sędziowania jak w półfinale, klasyfikują zawodniczki na miejscach od 1 do 6, nie przyznając tego samego miejsca dwóm różnym zawodniczkom.

2. Sędziowie sekretariatu zbierają Formularze 6 od sędziów punktowych i przepisują ich noty na Formularz 5, zatytułowany „Protokół zbiorczy (sekretariat)”. Następnie eliminują dwie najwyższe i dwie najniższe noty (przy dziewięciu sędziach punktowych) lub jedną najwyższą i jedną najniższą notę (jeśli mniej niż dziewięciu sędziów) u każdej zawodniczki i dodają pozostałe noty, wpisując ich sumę do kolumny oznaczonej jako „Punktacja rundy 2”. Punktów z półfinałów (runda 1) nie bierze się pod uwagę w finałach. Każda z zawodniczek rozpoczną finały z zerowym kontem punktowym.

3. Jeśli w rundzie 2 wystąpi remis dwóch lub więcej zawodniczek, nie musi on być od razu rozstrzygany, jako że „Punktacja rundy 2” będzie potem dodana do „Punktacji rundy 3” w celu uzyskania „PUNKTACJI KOŃCOWEJ”.

Artykuł 14 – Finały: ocenianie w rundzie 2
14.1 Ocenianie rundy 2
Te same kryteria oceny, jakie stosowano w rundzie 1 (patrz Artykuł 10), stosuje się także w rundzie drugiej. Więcej szczegółów podane jest w Załączniku 1 do niniejszej Sekcji.
Jednakże sędziowie punktowi muszą brać pod uwagę fakt, że zawodniczka może prezentować inną formę w finałach niż w półfinałach. A więc sędziowie muszą dołożyć starań, aby ta runda była oceniana ze „świeżej” perspektywy i postarać się, by wszystkie zawodniczki otrzymały uczciwe oceny, oparte na ich formie startowej prezentowanej w tej rundzie.

Artykuł 15 – Finały: przebieg rundy 3
15.1 Czołowe sześć zawodniczek wchodził na scenę pojedynczo, jedna po drugiej, w kolejności numerów startowych i prezentują się w sukniach wieczorowych. Każda z zawodniczek ma na tę prezentację 45 sekund i może poruszać się po całej scenie, jak sobie tego życzy.

1. Suknia wieczorowa powinna mieć długość do podłogi i musi zakrywać dolną połowę pleców. Liczą się pomysłowość i finezja! Zawodniczkom wolno dobierać suknie według własnego uznania.

2. Grubość podeszwy pantofli nie może przekraczać 1 cm, a wysokość szpilki nie może przekraczać 12 cm. Pantofle na grubej podeszwie typu platformy są zabronione.

3. Można nosić biżuterię według własnego uznania.

Artykuł 16 – Finały: klasyfikowanie zawodniczek w rundzie 3
16.1 Klasyfikowanie zawodniczek w rundzie 3 przebiega następująco:

1. Sędziowie punktowi, korzystając z Formularza 6, zatytułowanego „Karta ocen sędziowskich (finał)” i klasyfikują zawodniczki na miejscach od 1 do 6, nie przyznając tego samego miejsca dwóm różnym zawodniczkom.

2. Sędziowie sekretariatu zbierają Formularze 6 od sędziów punktowych i przepisują ich noty na Formularz 5, zatytułowany „Protokół zbiorczy (sekretariat)”. Następnie eliminują dwie najwyższe i dwie najniższe noty (przy dziewięciu sędziach punktowych) lub jedną najwyższą i jedną najniższą notę (jeśli mniej niż dziewięciu sędziów) u każdej zawodniczki i dodają pozostałe noty, wpisując ich sumę do kolumny oznaczonej jako „Punktacja rundy 3”.

3. Teraz sędziowie sekretariatu dodają „Punktację rundy 3” do „Punktacji rundy 2”, otrzymując „PUNKTACJĘ KOŃCOWĄ” oraz „KOŃCOWE MIEJSCE”. Punktów z półfinałów (runda 1) nie bierze się pod uwagę w finałach. Każda z zawodniczek rozpoczyna finały z zerowym kontem punktowym. Zawodniczka z najniższą „PUNKTACJĄ KOŃCOWĄ” otrzymuje 1 miejsce, podczas gdy zawodniczka z najwyższą „PUNKTACJĄ KOŃCOWĄ” otrzymuje 6 miejsce.

4. Remisy w “Punktacji rundy 3” nie muszą być natychmiast rozstrzygane, gdyż “Punktacja rundy 3” zostaje dodana do “Punktacji rundy 2” w celu otrzymania „PUNKTACJI KOŃCOWEJ”.

5. Jeśli w „PUNKTACJI KOŃCOWEJ” wystąpi remis dwóch lub więcej zawodniczek, będzie najpierw rozstrzygany przy wykorzystaniu “Punktacji rundy 2”. Jeśli nadal będzie remis, należy zastosować „Metodę porównywania miejsc” do „Punktacji rundy 2” (patrz Art. 13, punkt 4).

Artykuł 17 – Finały: ocenianie zawodniczek w rundzie 3
17.1 Ocenianie w rundzie 3:
Zawodniczki powinny emanować gracją, urokiem osobistym, elegancją i finezją. Sędziowie będą także oceniać suknię i jej odpowiedni dobór do sylwetki danej zawodniczki, w tym fason, kolor, dopasowanie, oraz styl prezentacji scenicznej zawodniczki.

Artykuł 18 – Finały: ogłaszanie wyników i nagradzanie
18.1 Ceremonia nagradzania:
Sześć finalistek wprowadzanych jest na scenę, aby wziąć udział w ceremonii nagradzania. Spiker wyczytuje numer startowy, imię i nazwisko oraz kraj zawodniczki, która zajęła 6 miejsce, a następnie kontynuuje aż do zawodniczki na 1 miejscu. Prezydent IFBB lub najwyższy rangą przedstawiciel IFBB na danych zawodach, w towarzystwie innych działaczy zaproszonych przez niego do udziału w tej ceremonii, wręczają czołowym zawodniczkom medale IFBB i/lub inne nagrody.
Hymn narodowy (w skróconej wersji) kraju, który reprezentuje zdobywczyni 1 miejsca, jest grany natychmiast po wręczeniu jej nagród.
Po wysłuchaniu hymnu, finalistki zobowiązane są do pozostania na scenie przez krótki okres czasu w celu wykonania zdjęć zgodnie z poleceniami Sędziego Głównego lub Sędziego Sceny. Podczas ceremonii nagradzania zawodniczkom nie wolno eksponować flagi swojego kraju.
Od zawodniczek oczekuje się akceptacji wyników, miejsc, jakie zajęły, medali oraz nagród i udziału w ceremonii nagradzania aż do jej końca (sesji fotograficznej). Zawodniczka, który ostentacyjnie manifestuje swoje niezadowolenie i/lub schodzi ze sceny przed zakończeniem ceremonii nagradzania, może zostać zdyskwalifikowana.
Szczegółowy opis ceremonii nagradzania znajduje się w Sekcji 1: Przepisy ogólne, Artykuł 16.

Artykuł 19 – Kategoria open i jej nagradzanie
19.1 Kategoria open rozgrywana jest w następujący sposób:

1. Natychmiast po ceremonii nagradzania w ostatniej kategorii fit-model kobiet, na scenę wprowadza się, w kolejności numerów startowych, mistrzynie z poszczególnych kategorii, ubrane w suknie wieczorowe i pantofle na wysokim obcasie, oraz ustawia się je w jednym szeregu na środku sceny.

2. Na komendę Sędziego Głównego, zawodniczki wykonują cztery zwroty, stojąc w kolejności numerów startowych, a potem ponownie, w odwróconej kolejności ustawienia.

3. Po zakończeniu wykonywania zwrotów zawodniczki schodzą ze sceny.

4. Sędziowie punktowi korzystają z Formularza 6, zatytułowanego „Karta ocen sędziowskich (finał)”. Każdy sędzia przyznaje każdej zawodniczce indywidualne miejsce, zwracając uwagę na to, aby dwie zawodniczki nie zostały sklasyfikowane na tym samym miejscu.

5. Wykorzystując Formularz 5, zatytułowany „Protokół zbiorczy (sekretariat)” i uwzględniając dziewięciu sędziów, dwie najwyższe i dwie najniższe oceny każdej zawodniczki są eliminowane. Pozostałe oceny dodaje się, uzyskując „Punktację kategorii open” oraz „KLASYFIKACJĘ KATEGORII OPEN”.

6. Jeśli w „Punktacji kategorii open” pojawia się remis, rozstrzygany jest przez zastosowanie „Metody porównywania miejsc” dla ocen w tej kategorii (patrz Artykuł 9, punkt 3).

7. Ogłasza się absolutną mistrzynię w kategorii open, której Prezydent IFBB lub najwyższy rangą działacz IFBB na danych zawodach wręcza nagrodę za kategorię open. Nagroda ta fundowana jest przez Federację Narodową będącą organizatorem tych zawodów.

Artykuł 20 – Wyniki klasyfikacji drużynowej i nagrody
20.1 Zwycięzca klasyfikacji drużynowej:
Do obliczania klasyfikacji drużynowej brane są pod uwagę jedynie wyniki zawodniczek z Drużyny A. Szczegółowe zasady obliczania punktacji w klasyfikacji drużynowej zamieszczone są w Sekcji 1: Przepisy ogólne, Artykuł 18.

Najwyżsi rangą delegaci lub kierownicy drużyn sklasyfikowanych na trzech pierwszych miejscach przyjmują, w imieniu swoich krajów, nagrody za klasyfikację drużynową.
Publikowanie wyników końcowych zawodów – zgodnie z Sekcją 1, Przepisy ogólne, Artykuł 18.

ZAŁĄCZNIK 1:
OPIS WYKONYWANIA ZWROTÓW W KONKURENCJI FIT-MODEL KOBIET

WPROWADZENIE
Przypomina się sędziom, że przez cały czas przebywania zawodniczki na scenie, jej sylwetka i sposób bycia podlegają ocenie. Prezentowany wizerunek powinien ukazywać urok osobisty, kobiecość i zdecydowanie. Jest to szczególnie ważne przez cały czas wykonywania indywidualnej prezentacji T-walking w finale, a także podczas stania w szeregu i wykonywania zwrotów w porównaniach. Zawodniczkom stojącym w szeregu należy zwracać uwagę na to, aby nie przyjmowały napiętej postawy, mającej na celu pokazywanie wielkości umięśnienia.
Zrelaksowana postawa w szeregu oznacza, że zawodniczka:
- Stoi przodem do sędziów, wyprostowana, z jedną ręką opartą na biodrze i jedną nogą lekko odstawioną w bok. Drugie ramię pozostaje swobodnie opuszczone wzdłuż tułowia,
lub
- Stoi lekko skręcona, lewym bokiem do sędziów, tak aby dobrze widoczny był numer startowy zawodniczki, z prawą ręką opartą na biodrze i lewą nogą nieznacznie wysuniętą na bok.

Glowa i oczy skierowane do przodu, barki odciągnięte do tyłu, klatka piersiowa wypchnięta, brzuch wciągnięty.
Na komendę Sędziego Głównego, zawodniczki stojące w szeregu powinny przyjąć postawę przodem.

ZWROTY
Zawodniczka, która nie przyjmie właściwej postawy, dostanie jedno ostrzeżenie, a potem zostaną odjęte punkty od jej punktacji. Wykonując zwroty, zawodniczki powinny stać nieruchomo.

Postawa przodem
Zawodniczka stoi wyprostowana, głowa i wzrok skierowane przed siebie, z jedną ręką opartą na biodrze i jedną nogą lekko wysuniętą w bok. Drugie ramię zwisa swobodnie wzdłuż tułowia, lekko odwiedzone na bok, z otwartą dłonią oraz wyprostowanymi, estetycznie ułożonymi palcami. Bez ugięcia nóg w stawach kolanowych, z klatką piersiową wypchniętą do przodu i barkami odciągniętymi do tyłu.

Zwrot w prawo - lewym bokiem do sędziów
Zawodniczki wykonują pierwszy zwrot w prawo. Stoją lewym bokiem do sędziów, z tułowiem lekko skręconym w kierunku sędziów, twarzą i wzrokiem skierowanym na sędziów. Prawa ręka spoczywa na prawym biodrze, lewe ramię skierowane do dołu, lekko cofnięte do tyłu, poza oś środkową ciała, z otwartą dłonią i estetycznie ułożonymi palcami. Lewe biodro lekko uniesione, lewa noga (od strony sędziów) lekko zgięta w kolanie, stopa wysunięta do przodu na kilka centymetrów, oparta na palcach.

Zwrot w prawo - postawa tyłem
Zawodniczki wykonują kolejny zwrot w prawo i stają tyłem do sędziów. Stoją wyprostowane, nie pochylając tułowia do przodu, z jedną ręką opartą na biodrze i jedną nogą lekko wysuniętą w bok. Drugie ramię zwisa swobodnie wzdłuż tułowia, lekko odwiedzone na bok, z otwartą dłonią oraz wyprostowanymi, estetycznie ułożonymi palcami. Bez ugięcia nóg w stawach kolanowych, z klatką piersiową wypchniętą do przodu i bakami odciągniętymi do tyłu. Ułożenie dolnego grzbietu naturalne albo z lekką lordozą, górny grzbiet wyprostowany, głowa uniesiona do góry. Zawodniczki nie mogą skręcać tułowia w stronę sędziów, powinny mieć twarz i wzrok skierowane prosto przed siebie.

Zwrot w prawo - prawym bokiem do sędziów
Zawodniczki wykonują kolejny zwrot w prawo, stając prawym bokiem do sędziów, z tułowiem lekko skręconym w kierunku sędziów i twarzą oraz wzrokiem skierowanym na sędziów. Lewa ręka spoczywa na lewym biodrze, prawe ramię opada swobodnie wzdłuż tułowia i jest lekko cofnięte do tyłu w stosunku do osi środkowej ciała. Dłoń otwarta, z prostymi i estetycznie ułożonymi placami. Prawe biodro lekko uniesione, prawa noga (od strony sędziów) lekko zgięta w kolanie, ze stopą wysuniętą kilka centymetrów do przodu, palcami opartą na podłodze.

ZAŁĄCZNIK 2:
OCENIANIE SYLWETEK FIT-MODEL KOBIET W ZWROTACH
Ocena powinna obejmować całą sylwetkę. Ocenianie powinno się zaczynać od ogólnego wrażenia odnośnie sylwetki i dalej powinno brać pod uwagę fryzurę, wygląd twarzy, urodę i makijaż, ogólne ukształtowanie i zarysy ciała, prezentację zrównoważonej, proporcjonalnej i symetrycznie rozwiniętej, kompletnej sylwetki, wygląd skóry i jej napięcie oraz umiejętność zawodniczki do zaprezentowania się z pewnością siebie, urokiem osobistym i elegancją.

Ponieważ wielkość umięśnienia oraz jakość mięśni nie są oceniane, sędziowie powinni preferować zawodniczki z harmonijne zbudowaną, proporcjonalną, klasyczną kobiecą sylwetką, prawidłową postawą, prawidłową budową anatomiczną (obejmującą szkielet kostny, prawidłową krzywiznę kręgosłupa, właściwe proporcje długości kończyn górnych w stosunku do tułowia, proste nogi, nie wykrzywione ani beczkowato, ani iksowato). Proporcje pionowe (długość nóg w stosunku do tułowia) i proporcje poziome (szerokość bioder i talii w stosunku do szerokości barków) są jednymi z kluczowych elementów w ocenie.

Poszczególne części ciała powinny mieć ładne zarysy i jędrny wygląd, ze zredukowanym poziomem tkanki tłuszczowej. Sylwetka nie powinna być ani za bardzo umięśniona, ani za bardzo wychudzona i nie powinna uwidaczniać separacji i definicji mięśniowej. Sylwetki, które zostaną uznane za zbyt umięśnione, zbyt twarde, zbyt odwodnione lub zbyt wychudzone, będą oceniane niżej.
Ocena powinna także uwzględniać wygląd i napięcie skóry. Skóra powinna być gładka i mieć zdrowy wygląd, bez oznak cellulitu. Fryzura i makijaż powinny odpowiednio uzupełniać ogólny wizerunek zawodniczki.
Ocena sędziowska powinna uwzględniać sposób prezentowania się przez zawodniczkę, od momentu jej wejścia na scenę, do mementu zejścia ze sceny. Przez cały czas przebywania na scenie zawodniczka fit-model powinna być obserwowana pod kątem zdrowej i zharmonizowanej sylwetki, atrakcyjnie prezentowanej i robiącej jak najlepsze ogólne wrażenie.

ZAŁĄCZNIK 3:
WYKONYWANIE I OCENA PREZENTACJI INDYWIDUALNEJ „T-WALKING”

Prezentacja indywidualna „T-walking” wykonywana jest w następujący sposób:
Zawodniczka idzie do środka sceny, zatrzymuje się i przyjmuje postawę przodem.
Następnie wykonuje zwrot w prawo i robi 3 kroki w kierunku bocznej krawędzi sceny, zatrzymuje się i przyjmuje postawę przodem oraz tyłem.
Teraz zawodniczka robi zwrot w prawo, przechodzi 6 kroków na drugą stronę sceny, zatrzymuje się i przyjmuje postawę przodem oraz tyłem.
Na zakończenie zawodniczka przechodzi do szeregu formowanego w tylnej, bocznej części sceny.

Sędziowie zwracają uwagę na umiejętność atrakcyjnego prezentowania sylwetki w ruchu. Jak elegancko zawodniczki potrafią prezentować swoje sylwetki wchodząc na scenę i przechadzając się po niej. Takie elementy prezentacji jak tempo poruszania się, elegancja ruchu, gesty, umiejętność przyciągania uwagi, osobowość, charyzma, urok osobisty i prezencja sceniczna oraz naturalny rytm poruszania się powinny odgrywać istotną rolę w końcowej klasyfikacji zawodniczek.



KONKURENCJA FIT-MODEL MĘŻCZYZN


Artykuł 1 – Wstęp

Konkurencja fit-model mężczyzn została oficjalnie uznana za dyscyplinę sportu na Kongresie Międzynarodowym IFBB r w Benidormie, 6 listopada 2015 r.

1.1 Zasady ogólne
Przepisy IFBB dotyczące fit-model mężczyzn zawierają regulacje prawne, strategię, wytyczne oraz decyzje mające służyć IFBB i jej państwom członkowskim do zarządzania tą konkurencją.

1.2 Przepisy
Niektóre przepisy administracyjne i techniczne zawarte w Sekcji 1: Przepisy ogólne odnoszą się także do fit-model mężczyzn i nie są powtarzane w niniejszej Sekcji.

Artykuł 2 – Odpowiedzialność organizatorów względem zawodników i działaczy

2.1 Odpowiedzialność
Organizator Mistrzostw Świata pokryje koszty zakwaterowania w pokojach dwuosobowych oraz wyżywienia (śniadanie, obiad i kolacja) zawodników i działaczy na następujących zasadach:

1. Mistrzostwa Świata Fit-Model (obejmujące fit-model kobiet i mężczyzn):
przez 4 dni (3 noclegi) dla następującej liczby osób:

a. Przy trzech lub więcej zawodnikach – dla dwóch oficjalnych delegatów
b. Przy jednej lub dwóch zawodnikach – dla jednego oficjalnego delegata

Uwaga 1: Maksymalna dopuszczalna liczba zawodników i zawodniczek wystawianych przez Federację Narodową w Drużynie A nie może przekraczać liczby kategorii rozgrywanych na tych Mistrzostwach, z ograniczaniem do maksimum dwóch w dowolnej kategorii.

Uwaga 2: Maksymalna dopuszczalna liczba zawodników wystawianych przez Federację Narodową w Drużynie A, w którejkolwiek konkurencji nie może przekraczać liczby kategorii w tej konkurencji.

Uwaga 3: Każda Federacja Narodowa może maksymalnie wystawić w Drużynie A sześcioro zawodników i zawodniczek (trzy zawodniczki i trzech zawodników) i nie więcej niż dwóch zawodników / zawodniczek w jednej kategorii.

Uwaga 4: Każda Federacja Narodowa może wystawić Drużynę B. Liczba zawodników i zawodniczek w Drużynie B jest nielimitowana. Szczegółowe informacje dotyczące składu Drużyn A i B zawarte są Sekcji 1: Przepisy ogólne, Artykuł 9.3.

Uwaga 5: Delegacji przyjeżdżający bez zawodników są zobowiązani wykupić Pełen Pakiet Pobytowy.

Uwaga 6: Na mocy umowy zawartej między IFBB i Organizatorem, dopuszczalne jest dodanie jednej dodatkowej kategorii do programu Mistrzostw.


Artykuł 3 – Kategorie
3.1 Kategorie:
Na Mistrzostwach Świata rywalizacja w konkurencji Fit-Model Mężczyzn odbywa się w następujących kategoriach:

a. Kategoria A: do 174 cm włącznie
b. Kategoria B: do 180 cm włącznie
c. Kategoria C: powyżej 180 cm

Artykuł 4 – Rundy
4.1 Rundy:
Na zawodach fit-model mężczyzn rozgrywane są następujące cztery rundy:

1. Runda eliminacyjna (cztery zwroty, koszulka gimnastyczna i spodenki)
2. Półfinały: Runda 1(cztery zwroty i porównania, koszulka gimnastyczna i spodenki)
3. Finały: Runda 2 (cztery zwroty, koszulka gimnastyczna i spodenki)
4. Finały: Runda 3 (prezentacja indywidualna w swobodnym stroju sportowym)

Artykuł 5 – Runda eliminacyjna
5.1 Zasady ogólne:
Po oficjalnej weryfikacji zawodników powinien być podany do wiadomości ostateczny program czasowy rozgrywania zawodów. Aby zawodnicy mieli dość czasu na rozgrzewkę i przebranie się w strój startowy, powinni stawić się na zapleczu sceny nie później niż na 45 minut przed rozpoczęciem rozgrywania ich kategorii. Odpowiedzialność za przybycie i przygotowanie się do startu na moment wywołania ich kategorii do wyjścia na scenę spoczywa wyłącznie na zawodnikach. Niespełnienie tego warunku może doprowadzić do wyeliminowania z zawodów.

5.2 Procedura rozgrywania rundy eliminacyjnej:
Runda eliminacyjna rozgrywana jest tylko wtedy, gdy w danej kategorii startuje więcej niż 15 zawodników (o konieczności rozegrania rundy eliminacyjnej decyduje Sędzia Główny zawodów). Runda eliminacyjna przebiega w następujący sposób:

1. Wszyscy startujący zawodnicy wprowadzani są na scenę, w kolejności numerów startowych i ustawiani są w jednym lub w dwóch szeregach, jeśli to konieczne.

2. Szereg dzielony jest na dwie zbliżone wielkością grupy, z których jedna ustawiana jest ukośnie po lewej stronie sceny, a druga – po prawej. Centralna część sceny pozostaje wolna i jest przeznaczona do przeprowadzania porównań.

3. W grupach składających się co najwyżej z dziesięciu zawodników, stojących w kolejności numerów startowych, zawodnicy kierowani są na środek sceny w celu wykonania zwrotów.

4. Na komendę Sędziego Głównego lub Sędziego Sceny zawodnicy wykonują następujące cztery zwroty:

a. W prawo zwrot (lewym bokiem do sędziów)
b. W prawo zwrot (tyłem do sędziów)
c. W prawo zwrot (prawym bokiem do sędziów)
d. W prawo zwrot (przodem do sędziów)

Uwaga 1: Szczegółowy opis wykonywania zwrotów w fit-model mężczyzn znajduje się w Załączniku 1 do niniejszej Sekcji.
Uwaga 2: Podczas przebywania na scenie zawodnikom nie wolno żuć gumy ani innych produktów.
Uwaga 3: Podczas przebywania na scenie zawodnikom nie wolno pić wody ani żadnych innych napojów.

5. Po zakończeniu wykonywania czterech zwrotów, wszyscy zawodnicy są ponownie ustawiane w jednym szeregu, w kolejności numerów startowych, po czym schodzą ze sceny.

Artykuł 6 – Strój startowy do rundy eliminacyjnej, rundy 1 i rundy 2
6.1 Strój startowy do rundy eliminacyjnej, rundy 1 oraz rundy 2 powinien spełniać następujące wymagania:

1. Dopasowane, ale nie obcisłe krótkie spodenki o długości do połowy uda plus koszulka gimnastyczna, bez obuwia.
2. Kolor, tkaninę i jej strukturę oraz zdobienia i krój spodenek oraz koszulki pozostawia się zawodnikom do wyboru, za wyjątkiem ograniczeń wymienionych poniżej.
3. Koszulka powinna być gładka, ale może być lekko przezroczysta oraz może mieć kolorowe oblamówki.
4. Koszulka gimnastyczna powinna przykrywać połowę mięśni piersiowych wielkich oraz połowę mięśni czworobocznych od strony pleców.
5. Kostium podlega oględzinom i akceptacji podczas weryfikacji zawodników.
6. Za wyjątkiem obrączki ślubnej, zawodnikom nie wolno nosić obuwia, okularów, zegarków, naszyjników, kolczyków, peruk, rozpraszających ozdób i sztucznych dodatków do sylwetki (w tym protez).

6.2 Nie dopuszcza się łatwościeralnych środków opalających i brązujących. Jeśli opalenizna schodzi ze skóry przez proste potarcie, zawodniczka nie będzie wpuszczona na scenę. Preparaty do sztucznego barwienia ciała oraz samoopalające mogą być używane pod warunkiem, że zostały zastosowane co najmniej 24 godziny przed występem. Profesjonalne metody barwienia ciała na zawody (atomizery ze sprężonym powietrzem, natryskowe opalanie kabinowe) mogą być używane pod warunkiem, że są nakładane przez specjalistyczne firmy lub wykwalifikowany personel. Błyszczące, lśniące, świecące, perłowe, metaliczne i złociste środki koloryzujące są niedozwolone, ani jako składniki kosmetyków opalających, ani stosowane oddzielnie, bez względu na to, kto je nakładał na ciało zawodnika.

6.3 Nakładanie nadmiernych ilości olejków na ciało jest zabronione, ale umiarkowane stosowanie oliwki i nawilżaczy do skóry jest dopuszczalne.

6.4 Implanty i wstrzykiwanie płynów powodujące zmiany naturalnych kształtów części ciała lub mięśni jest surowo zabronione i może pociągać za sobą zdyskwalifikowanie zawodnika.

6.5 Sędzia główny zawodów lub desygnowany przez niego działacz ma prawo do podjęcia decyzji odnośnie tego, czy strój zawodniczki spełnia kryteria ujęte w przepisach oraz ogólnie przyjęte standardy estetyki .W przypadku ich nie spełniania może zdyskwalifikować zawodniczkę.

Artykuł 7: Ocenianie i klasyfikowanie zawodników w rundzie eliminacyjnej
7.1 Ocenianie w rundzie eliminacyjnej odbywa się na podstawie tych samych kryteriów jak w rundzie 1 (patrz Artykule 10 niniejszej Sekcji).

1. W tym momencie sędziowie oceniają całościowo sylwetkę pod kątem ogólnych proporcji, symetrii, harmonijnego rozwoju, zarysów mięśni oraz ich jakości (poziomu odtłuszczenia) oraz napięcia skóry.

7.2 Ocenianie w rundzie eliminacyjnej przebiega w następujący sposób:

1. Jeśli występuje ponad 15 zawodników, sędziowie punktowi typują pierwszą piętnastkę przez stawianie znaku „X” przy ich numerach startowych, korzystając
z Formularza 1, zatytułowanego „Runda Eliminacyjna (sędziowie)”. O konieczności rozegrania rundy eliminacyjnej decyduje sędzia główny zawodów.

2. Stosując Formularz 2, zatytułowany „Runda Eliminacyjna (sekretariat)”, sędziowie sekretariatu przenoszą decyzje sędziów punktowych na ten Formularz i podliczają ich oceny w celu wyłonienia czołowej piętnastki zawodników.

3. Jeśli pojawia sie remis dwóch lub więcej zawodników w walce o miejsce w pierwszej 15-tce, remisujący zawodnicy wprowadzani są na scenę a sędziowie dokonują ponownej ich oceny w czterech zwrotach, co ma na celu rozstrzygnęcie remisu.

4. Jedynie pierwszych piętnastu zawodników awansuje do półfinału (rundy 1).

Artykuł 8 – Przebieg rundy 1
Runda 1 może nie być rozgrywana jeśli w danej kategorii występuje 6 lub mniej zawodniczek. Decyzję podejmuje Sędzia Główny. Będzie ona ogłoszona po zakończeniu oficjalnej weryfikacji.

8.1 Runda 1 przebiega w następujący sposób:

1. Wszystkich 15 półfinalistów wchodzi razem na scenę i staje w jednym szeregu, w kolejności numerów startowych (najniższy numer z lewej strony sceny, patrząc na scenę od strony sędziów).

2. Szereg dzielony jest na dwie zbliżone wielkością grupy, z których jedna ustawiana jest ukośnie po lewej stronie sceny, a druga – po prawej. Centralna część sceny pozostaje wolna i jest przeznaczona do przeprowadzania porównań.

3. W grupach składających się co najwyżej z ośmiu zawodników, stojących w kolejności numerów startowych, zawodnicy kierowani są na środek sceny w celu wykonania czterech zwrotów. Wykonując zwroty, zawodnicy stoją nieruchomo.

4. To początkowe pogrupowanie zawodników i wykonywanie czterech zwrotów ma pomóc sędziom w wytypowaniu zawodników do porównań. Szczegółowy opis wykonywania zwrotów w fit-model mężczyzn znajduje się w Załączniku 1 do niniejszej Sekcji.

5. W tej części zawodów sędziowie przekazują Sędziemu Głównemu propozycje pierwszego porównania czołowych pięciu zawodników. W oparciu o te propozycje Sędzia Główny ustala skład pierwszego porównania. Liczbę zawodników występujących w porównaniach ustala Sędzia Główny, ale w żadnym porównaniu nie może być mniej niż trzy lub więcej niż osiem zawodniczek.
Następnie sędziowie punktowi mogą być poproszeni o podanie swoich indywidualnych propozycji na drugie porównanie kolejnych pięciu zawodników, obejmujące zawodników plasujących się w środkowej strefie grupy. Sędzia Główny formuje drugie i następne porównania, aż do momentu, kiedy wszyscy zawodnicy będą co najmniej raz porównani. O liczbie porównań decyduje Sędzia Główny.

6. Porównania przeprowadzane są na środku sceny.

7. W porównaniach w rundzie 1, formowanych przez Sędziego Głównego, zawodnikom podawane są komendy do wykonywania czterech zwrotów zgodnie z opisem w Art. 5, punkt 5.2.

8. Po zakończeniu ostatniego porównania, wszyscy zawodnicy ustawiani są w jednym szeregu, w kolejności numerów startowych, po czym schodzą ze sceny.

Artykuł 9 – Klasyfikowanie zawodników w rundzie 1
9.1 Klasyfikowanie w rundzie 1 przebiega w następujący sposób:

1. Korzystając z Formularza 3, zatytułowanego „Karta ocen sędziowskich (półfinał)”, każdy sędzia punktowy przyznaje każdemu zawodnikowi indywidualne miejsce, od 1 do 15, upewniając się, że żadnych dwóch lub więcej zawodników nie zostało sklasyfikowanych na tym samym miejscu. Sędziowie punktowi mogą zapisywać swoje uwagi odnośnie oceny zawodników na Formularzu 4, zatytułowanym „Osobiste notatki sędziego”.

2. Sędziowie sekretariatu zbierają od sędziów punktowych Formularze 3, przenoszą klasyfikację każdego sędziego na Formularz 5, zatytułowany „Protokół zbiorczy (sekretariat)”. Następnie eliminują dwie najwyższe i dwie najniższe noty (przy dziewięciu sędziach punktowych) lub jedną najwyższą i jedną najniższą notę (jeśli mniej niż dziewięciu sędziów) u każdego zawodnika i dodają pozostałe noty, uzyskując „Punktację rundy 1” oraz „Klasyfikację po pierwszej rundzie”. Zawodnik z najniższą punktacją klasyfikowany jest na 1 miejscu, a zawodnik z najwyższą punktacją – na 15 miejscu.

3. Jeśli w „Punktacji rundy 1” występuje remis, będzie on rozstrzygany przez zastosowanie „Metody porównywania miejsc”.

Uwaga: Sposób zastosowania „Metody porównywania miejsc”:
Indywidualne oceny remisujących zawodników od każdego sędziego będą porównywane kolumna po kolumnie, stawiając kropkę przy ocenie zawodnika, który dostał lepsze miejsce (mniej punktów). W tych wyliczeniach brane są pod uwagę noty wszystkich dziewięciu sędziów punktowych (z wyłączeniem sędziów alternatywnych). Następnie zlicza się liczbę kropek przy ocenach remisujących zawodników. Zawodnik z większą sumą kropek uznawany jest za zwycięzcę remisu i zostaje sklasyfikowany na wyższym (lepszym) miejscu.

4. Oceny z półfinałów służą do sklasyfikowania 15 zawodników na miejscach od 1 do 15. Czołowa szóstka zawodników z półfinałów awansuje do finałów i rozpoczyna finały z zerową punktacją.

5. Imienne wykazy szóstek awansujących do finałów ogłaszane są po półfinałach.

Artykuł 10 – Ocenianie w rundzie 1
10.1 Ocenianie w rundzie 1
Ocenianie zawodników w rundzie 1 powinno przebiegać następująco:

1. Sędzia powinien najpierw ocenić ogólny wygląd zawodnila, obejmujący całą sylwetkę. Ocenianie musi uwzględniać: ogólne zarysy i ukształtowanie ciała, proporcje i symetrię budowy ciała, wygląd skóry, umiejętność prezentacji scenicznej, pewność siebie, elegancję, urok osobisty oraz fryzurę i wygląd twarzy, a także ogólne wrażenie sędziego.

2. Sylwetka nie powinna być ani za mocno umięśniona, ani nadmiernie wychudzona. Zawodnicy uznani za zbyt umięśnionych lub zbyt wychudzonych będą klasyfikowani na dalszych miejscach.

Artykuł 11 – Finały
11.1 Przebieg finałów:
Czołowa szóstka zawodników z półfinałów wchodzi do finałów, które składają się z następujących dwóch rund:

1. Runda 2: Ocena w czterech zwrotach (koszulka gimnastyczna i spodenki)
2. Runda 3: Prezentacja indywidualna w swobodnym stroju sportowym.

11.2 Strój do rundy 2 musi spełniać te same kryteria jak strój do rundy 1 (patrz Artykuł 6).
Uwaga: Zawodnicy mogą nosić inne kostiumy niż w rundzie 1, ale muszą one spełniać wymagania odnośnie elegancji, przyzwoitości i dobrego smaku zawarte w Artykule 6.

Artykuł 12 – Finały: przebieg rundy 2
12.1 Przebieg rundy 2:
Dla rundy 2 obowiązuje następująca procedura:

1. Czołowych sześciu zawodników wchodzi na scenę pojedynczo, jeden po drugim, w kolejności numerów startowych. Każdy przedstawiany jest z imienia i nazwiska, z podaniem kraju, który reprezentuje. Dochodzi do środka sceny w przedniej jej części i wykonuje cztery zwroty, trzymając jedną rękę albo na biodrze, albo w kieszonce spodenek i kończy stojąc przodem do sędziów. Następnie ustawia się z boku sceny, zgodnie ze wskazaniem Sędziego Głównego lub Sędziego Sceny.
Sposób wykonywania i zasady oceny indywidualnej prezentacji w konkurencji fit-model mężczyzn podane są w Załączniku 3 do niniejszej Sekcji.

2. Sześciu finalistów prowadzonych jest na środek sceny, ustawianych w szeregu, w kolejności numerów startowych.

3. Na komendę Sędziego Głównego lub Sędziego Sceny zawodnicy wykonują zwroty, stojąc najpierw w kolejności numerów startowych, a następnie w odwróconej kolejności.

4. Szczegółowy opis wykonywania zwrotów zamieszczony jest w Załączniku 1 do niniejszej Sekcji.

5. Po zakończeniu wykonywania zwrotów, zawodnicy schodzą ze sceny.

Artykuł 13 – Finały: klasyfikowanie zawodników w rundzie 2
13.1 Klasyfikowanie w rundzie 2:
Klasyfikowanie w rundzie 2 przebiega następująco:

1. Sędziowie punktowi, korzystając z Formularza 6, zatytułowanego „Karta ocen sędziowskich (finał)” i stosując te same kryteria sędziowania jak w półfinale, klasyfikują zawodników na miejscach od 1 do 6, nie przyznając tego samego miejsca dwóm różnym zawodnikom.

2. Sędziowie sekretariatu zbierają Formularze 6 od sędziów punktowych i przepisują ich noty na Formularz 5, zatytułowany „Protokół zbiorczy (sekretariat)”. Następnie eliminują dwie najwyższe i dwie najniższe noty (przy dziewięciu sędziach punktowych) lub jedną najwyższą i jedną najniższą notę (jeśli mniej niż dziewięciu sędziów) u każdego zawodnika i dodają pozostałe noty, wpisując ich sumę do kolumny oznaczonej jako „Punktacja rundy 2”. Punktów z półfinałów (runda 1) nie bierze się pod uwagę w finałach. Każdy z zawodników rozpoczną finały z zerowym kontem punktowym.

3. Jeśli w rundzie 2 wystąpi remis dwóch lub więcej zawodniczek, nie musi on być od razu rozstrzygany, jako że „Punktacja rundy 2” będzie potem dodana do „Punktacji rundy 3” w celu uzyskania „PUNKTACJI KOŃCOWEJ”.

Artykuł 14 – Finały: ocenianie w rundzie 2
14.1 Ocenianie rundy 2
Te same kryteria oceny, jakie stosowano w rundzie 1 (patrz Artykuł 10), stosuje się także w rundzie drugiej. Więcej szczegółów podane jest w Załączniku 1 do niniejszej Sekcji.
Jednakże sędziowie punktowi muszą brać pod uwagę fakt, że zawodnik może prezentować inną formę w finałach niż w półfinałach. A więc sędziowie muszą dołożyć starań, aby ta runda była oceniana ze „świeżej” perspektywy i postarać się, by wszyscy zawodnicy otrzymali uczciwe oceny, oparte na ich formie startowej prezentowanej w tej rundzie.

Artykuł 15 – Finały: przebieg rundy 3
15.1 Czołowych sześciu zawodników wchodził na scenę pojedynczo, jeden po drugim, w kolejności numerów startowych i prezentują się w swobodnych strojach sportowych. Każdy z zawodników ma na tę prezentację 45 sekund i może poruszać się po całej scenie, jak sobie tego życzy.

1. Swobodny strój sportowy składa się z marynarki w stylu fitness, nałożonej bezpośrednio na gołe ciało, rozpiętej, ukazującej przednią część tułowia i obszar mięśni brzucha oraz spodni w swobodnym, codziennym stylu, takich jak dżinsy, rurki, chinosy, sztruksy, bojówki, cargo, lniane itp., bez obuwia.
Liczą się pomysłowość i finezja! Zawodnikom wolno dobierać ubiór według własnego uznania.

2. Za wyjątkiem obrączek ślubnych, zawodnikom nie wolno nosić okularów, zegarków, naszyjników, kolczyków, peruk, rozpraszających uwagę ozdób ani sztucznych dodatków do sylwetki, w tym protez.

3. Posługiwanie się rekwizytami jest w tej rundzie zabronione.

Artykuł 16 – Finały: klasyfikowanie zawodników w rundzie 3
16.1 Klasyfikowanie zawodników w rundzie 3 przebiega następująco:

1. Sędziowie punktowi, korzystając z Formularza 6, zatytułowanego „Karta ocen sędziowskich (finał)” i klasyfikują zawodników na miejscach od 1 do 6, nie przyznając tego samego miejsca dwóm różnym zawodnikom.

2. Sędziowie sekretariatu zbierają Formularze 6 od sędziów punktowych i przepisują ich noty na Formularz 5, zatytułowany „Protokół zbiorczy (sekretariat)”. Następnie eliminują dwie najwyższe i dwie najniższe noty (przy dziewięciu sędziach punktowych) lub jedną najwyższą i jedną najniższą notę (jeśli mniej niż dziewięciu sędziów) u każdego zawodnika i dodają pozostałe noty, wpisując ich sumę do kolumny oznaczonej jako „Punktacja rundy 3”.

3. Teraz sędziowie sekretariatu dodają „Punktację rundy 3” do „Punktacji rundy 2”, otrzymując „PUNKTACJĘ KOŃCOWĄ” oraz „KOŃCOWE MIEJSCE”. Punktów z półfinałów (runda 1) nie bierze się pod uwagę w finałach. Każdy z zawodników rozpoczyna finały z zerowym kontem punktowym. Zawodnik z najniższą „PUNKTACJĄ KOŃCOWĄ” otrzymuje 1 miejsce, podczas gdy zawodnik z najwyższą „PUNKTACJĄ KOŃCOWĄ” otrzymuje 6 miejsce.

4. Remisy w “Punktacji rundy 3” nie muszą być natychmiast rozstrzygane, gdyż “Punktacja rundy 3” zostaje dodana do “Punktacji rundy 2” w celu otrzymania „PUNKTACJI KOŃCOWEJ”.

5. Jeśli w „PUNKTACJI KOŃCOWEJ” wystąpi remis dwóch lub więcej zawodników, będzie najpierw rozstrzygany przy wykorzystaniu “Punktacji rundy 2”. Jeśli nadal będzie remis, należy zastosować „Metodę porównywania miejsc” do „Punktacji rundy 2” (patrz Art. 13, punkt 4).

Artykuł 17 – Finały: ocenianie zawodników w rundzie 3
17.1 Ocenianie w rundzie 3:
Zawodnicy muszą prezentować się w sportowy sposób, z elegancją, pewnością siebie i finezją. Sędziowie będą także oceniać ubiór i to, na ile trafnie został on dobrany do sylwetki danego zawodnika, w tym fason, kolor, dopasowanie oraz styl prezencji scenicznej zawodnika.

Artykuł 18 – Finały: ogłaszanie wyników i nagradzanie
18.1 Ceremonia nagradzania:
Sześciu finalistów wprowadzanych jest na scenę, aby wziąć udział w ceremonii nagradzania. Spiker wyczytuje numer startowy, imię i nazwisko oraz kraj zawodnika, który zajął 6 miejsce, a następnie kontynuuje aż do zawodnika na 1 miejscu. Prezydent IFBB lub najwyższy rangą przedstawiciel IFBB na danych zawodach, w towarzystwie innych działaczy zaproszonych przez niego do udziału w tej ceremonii, wręczają czołowym zawodnikom medale IFBB i/lub inne nagrody.
Hymn narodowy (w skróconej wersji) kraju, który reprezentuje zdobywca 1 miejsca, jest grany natychmiast po wręczeniu mu nagród.
Po wysłuchaniu hymnu, finaliści zobowiązani są do pozostania na scenie przez krótki okres czasu w celu wykonania zdjęć zgodnie z poleceniami Sędziego Głównego lub Sędziego Sceny. Podczas ceremonii nagradzania zawodnikom nie wolno eksponować flagi swojego kraju.
Od zawodników oczekuje się akceptacji wyników, miejsc, jakie zajęli, medali oraz nagród i udziału w ceremonii nagradzania aż do jej końca (sesji fotograficznej). Zawodnik, który ostentacyjnie manifestuje swoje niezadowolenie i/lub schodzi ze sceny przed zakończeniem ceremonii nagradzania, może zostać zdyskwalifikowany.
Szczegółowy opis ceremonii nagradzania znajduje się w Sekcji 1: Przepisy ogólne, Artykuł 16.

Artykuł 19 – Kategoria open i jej nagradzanie
19.1 Kategoria open rozgrywana jest w następujący sposób:

1. Natychmiast po ceremonii nagradzania w ostatniej kategorii fit-model mężczyzn, na scenę wprowadza się, w kolejności numerów startowych, mistrzów z poszczególnych kategorii, ubranych w swobodne stroje sportowe i ustawia się ich w jednym szeregu na środku sceny.

2. Na komendę Sędziego Głównego, zawodnicy wykonują cztery zwroty, stojąc w kolejności numerów startowych, a potem ponownie, w odwróconej kolejności ustawienia.

3. Po zakończeniu wykonywania zwrotów zawodnicy schodzą ze sceny.

4. Sędziowie punktowi korzystają z Formularza 6, zatytułowanego „Karta ocen sędziowskich (finał)”. Każdy sędzia przyznaje każdemu zawodnikowi indywidualne miejsce, zwracając uwagę na to, aby dwóch zawodników nie zostało sklasyfikowanych na tym samym miejscu.

5. Wykorzystując Formularz 5, zatytułowany „Protokół zbiorczy (sekretariat)” i uwzględniając dziewięciu sędziów, dwie najwyższe i dwie najniższe oceny każdego zawodnika są eliminowane. Pozostałe oceny dodaje się, uzyskując „Punktację kategorii open” oraz „KLASYFIKACJĘ KATEGORII OPEN”.

6. Jeśli w „Punktacji kategorii open” pojawia się remis, rozstrzygany jest przez zastosowanie „Metody porównywania miejsc” dla ocen w tej kategorii (patrz Artykuł 9, punkt 3).

7. Ogłasza się absolutnego mistrza w kategorii open, któremu Prezydent IFBB lub najwyższy rangą działacz IFBB na danych zawodach wręcza nagrodę za kategorię open. Nagroda ta fundowana jest przez Federację Narodową będącą organizatorem tych zawodów.

Artykuł 20 – Wyniki klasyfikacji drużynowej i nagrody
20.1 Zwycięzca klasyfikacji drużynowej:
Do obliczania klasyfikacji drużynowej brane są pod uwagę jedynie wyniki zawodników z Drużyny A. Szczegółowe zasady obliczania punktacji w klasyfikacji drużynowej zamieszczone są w Sekcji 1: Przepisy ogólne, Artykuł 18.

Najwyżsi rangą delegaci lub kierownicy drużyn sklasyfikowanych na trzech pierwszych miejscach przyjmują, w imieniu swoich krajów, nagrody za klasyfikację drużynową.
Publikowanie wyników końcowych zawodów – zgodnie z Sekcją 1, Przepisy ogólne, Artykuł 18.

ZAŁĄCZNIK 1:
OPIS WYKONYWANIA ZWROTÓW W KONKURENCJI FIT-MODEL MĘŻCZYZN

Postawa przodem
Zawodnik stoi wyprostowany i naprężony, głowa i wzrok skierowane przed siebie, z jedną ręką opartą na biodrze i jedną nogą lekko odstawioną w bok. Drugie ramię zwisa swobodnie wzdłuż tułowia, lekko odwiedzone na bok, lekko zgięte w stawie łokciowym, palce złączone, dłoń skierowana w stronę tułowia, wygięta łódeczkowato.
Nogi proste w stawach kolanowych, mięśnie brzucha i najszersze grzbietu lekko napięte, głowa trzymana prosto.

Zwrot w prawo - lewym bokiem do sędziów
Zawodnicy wykonują pierwszy zwrot w prawo. Stoją lewym bokiem do sędziów, z tułowiem lekko skręconym w kierunku sędziów, twarzą i wzrokiem skierowanym na sędziów. Prawa ręka spoczywa na prawym biodrze, lewe ramię skierowane do dołu, lekko cofnięte do tyłu poza oś środkową ciała i zgięte w stawie łokciowym, palce złączone, dłoń skierowana w stronę tułowia, wygięta łódeczkowato.
Lewa noga (od strony sędziów) lekko zgięta w kolanie, stopa płasko spoczywająca na podłodze. Prawa noga (dalej od sędziów) zgięta w stawie kolanowym, stopa cofnięta do tyłu, palcami oparta na podłodze.


Zwrot w prawo - postawa tyłem
Zawodnicy wykonują kolejny zwrot w prawo i stają tyłem do sędziów. Stoją wyprostowani i naprężeni, głowa i wzrok skierowane przed siebie, jedna ręka spoczywa na biodrze, drugie ramię zwisa swobodnie wzdłuż tułowia, lekko odwiedzone na bok i zgięte w stawie łokciowym, palce złączone, dłoń skierowana w stronę tułowia, wygięta łódeczkowato.
Jedna noga lekko odstawiona w bok, spoczywająca na palcach. Mięśnie najszersze grzbietu lekko napięte, głowa trzymana prosto.

Zwrot w prawo - prawym bokiem do sędziów
Zawodnicy wykonują kolejny zwrot w prawo, stając prawym bokiem do sędziów, z tułowiem lekko skręconym w kierunku sędziów i twarzą oraz wzrokiem skierowanym na sędziów. Lewa ręka spoczywa na lewym biodrze, prawe ramię opada swobodnie wzdłuż tułowia i jest lekko cofnięte do tyłu w stosunku do osi środkowej ciała, lekko zgięte w stawie łokciowym, palce złączone, dłoń skierowana w stronę tułowia, wygięta łódeczkowato. Prawa noga (od strony sędziów) lekko zgięta w kolanie, stopa płasko spoczywająca na podłodze. Lewa noga (dalej od sędziów) zgięta w stawie kolanowym, stopa cofnięta do tyłu, palcami oparta na podłodze.

ZAŁĄCZNIK 2:
OCENIANIE SYLWETEK FIT-MODEL MĘŻCZYZN W ZWROTACH

Za wyjątkiem górnej części ud, która jest zakryta spodenkami, ocena obejmuje całą sylwetkę. Ocenianie powinno się zaczynać od ogólnego wrażenia odnośnie sylwetki i dalej powinno się brać pod uwagę fryzurę, ogólne ukształtowanie i zarysy ciała, prezentację zrównoważonej, proporcjonalnej i symetrycznie rozwiniętej, kompletnej sylwetki, wygląd skóry i jej napięcie oraz umiejętność atrakcyjnego prezentowania się z pewnością siebie, urokiem osobistym i elegancją.
Sędziowie powinni preferować zawodników z harmonijne zbudowaną, proporcjonalną, klasyczną męską sylwetką, prawidłową postawą, prawidłową budową anatomiczną (obejmującą szkielet kostny, prawidłową krzywiznę kręgosłupa, właściwe proporcje długości kończyn górnych w stosunku do tułowia, proste nogi, nie wykrzywione ani beczkowato, ani iksowato). Proporcje pionowe (długość nóg w stosunku do tułowia) i proporcje poziome (szerokość bioder i talii w stosunku do szerokości barków) są jednymi z kluczowych elementów w ocenie.

Poszczególne części ciała powinny mieć ładne zarysy i jędrny wygląd, ze zredukowanym poziomem tkanki tłuszczowej. Sylwetka nie powinna być ani za bardzo umięśniona, ani za bardzo wychudzona i nie powinna uwidaczniać ani głębokiej separacji , ani ostrej definicji mięśniowej. Sylwetki, które zostaną uznane za zbyt umięśnione, zbyt twarde, zbyt odwodnione lub zbyt wychudzone, będą oceniane niżej.
Ocena powinna także uwzględniać wygląd i napięcie skóry. Skóra powinna być gładka i mieć zdrowy wygląd. Fryzura powinna odpowiednio uzupełniać ogólny wizerunek zawodnika.

Ocena sędziowska powinna uwzględniać sposób i styl prezentowania się przez zawodnika, od momentu jego wejścia na scenę, do mementu zejścia ze sceny. Przez cały czas przebywania na scenie zawodn
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 5770 Wiek 44 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 42384
dla mnie tylko lipa z fryzurą, przerzedziło sie tu i ówdzie i musze sie golić na łyso , wiec pewnie odpada na dzień dobry
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10051 Napisanych postów 30387 Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 728770
Mnie osobiście nie bardzo się te nowe kategorie podobają.
Oddalaja się coraz bardziej od pracy na sylwetka,umięśnieniem a wchodzą elementy związane z ubiorem,fryzjerem,modelingiem,urodą,czyli czynniki mało zależne od samego osobnika.

Kilka kategorii,czyli będzie to trwać podobnie długo ,jak bikinii,czy meska sylwetk,co znów wydłuży zawody,które i tak trwaja bardzo długo.

Sądzę ,że z czasem doprowadzi to do oddzielenia tych konkurencji od kulturystyki i sytuacja zacznie się znów powtarzać-kulturystyka-pusta widownia.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ASNF Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4580 Napisanych postów 49015 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 522729
teraz z publiki będzie słychać hasła w stylu 'uśmiech!' 3xczęściej

czy to krok w dobrą stronę? moim zdaniem również nie - czas pokaże czy publika zaakceptuje i czy kategoria się przyjmie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
MARIAN 17 IFBB PRO
Ekspert
Szacuny 10650 Napisanych postów 30005 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 609926
moim zdaniem to też nie zbyt dobry pomysł, bedzie kolejne milon dwieście zawodników no chyba ze zawody będa trwały po 3 dni
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10051 Napisanych postów 30387 Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 728770
Dłuższe zawody,mniej kibiców a większe koszty uczestników.
Byłem parę razy na zawodach 3 dniowych jako zawodnik i jako widz.

To jest wykańczające a publiczności co dzień ubywało.

Ale warto też spojrzeć na to z trochę innej strony:


Nowe konkurencje,nowe zasady sędziowania (w praktyce będzie wiele wątpliwości i niejasności),nowy zestaw zawodników...


A to daje


NOWE SZANSE

na szybkie mistrzostwo w kraju i zagranicą a nawet na kartę Pro.


Więc jak ktoś ma do tej nowej kategorii predyspozycje-jest ogromna szansa.
A startować później w meskiej sylwetce,czy kulturystyce klasycznej,ekstremalnej,mając już osiągnięcia-żaden problem :)


Podobnie było z męska sylwetką i Mariusz Czerniewicz to doskonale wykorzystał-takie unikalne okno transferowe.





Zmieniony przez - masti w dniu 2016-01-07 09:32:42
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10051 Napisanych postów 30387 Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 728770
A do tego jakie możliwości sprzedaży powierzchni reklamowych na koszulkach? :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11149 Napisanych postów 51567 Wiek 31 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
Czyli jeśli kobieta chce wystąpić, to już totalnie nie musi trenować siłowo, wystarczy chodakowska i ładna buzia :/ Forma do zrobienia w kwartał. No ale będzie szansa dla wszystkich tych lasek, które mają parcie na modeling, ale są za niskie na miss polonię i wybieg.
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 634 Napisanych postów 41491 Wiek 42 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 246659
To wszystko stanowczo nie idzie w dobrym kierunku
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 81 Napisanych postów 1126 Wiek 42 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 26840
to jest wylacznie po to zeby wiecej kasy trzepac:) o nic innego w tym nie chodzi, bo okazalo sie ze nawet forma bikini jest za trudna do zrobienia dla nieniow wiec trzeba bylo zrobic cos z tym, teraz beda oceniac kto ma ladniejsze ciuchy:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 5770 Wiek 44 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 42384
spora rewolucja a na forum cisza
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3363 Napisanych postów 72175 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 459095
słaby pomysł.. Ale jw tam bastekk wspomniał , całość tylko po to żeby zgarniać z organizacji za wpisowe itp itd jeszcze więcej kasy. Kolejny wymysł który backstage zapcha tak mocno , że nie będzie gdzie nawet odpocząć. Chyba że będą otwierali jakieś drugie hale specjalnie dla zawodników .

Jedno ziarnko piasku moze zatrzymać klepsydrę
Jedna zbłąkana kula może zatrzymac życie
https://www.sfd.pl/gienus12__wojna_z_sylwetką_trwa.._!_-t1070946.html 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Szkolenie "Kształtowanie kobiecej sylwetki" Wrocław 30 i 31 styczeń

Następny temat

OSTATNIA SZANSA NA ZAPISY - Kurs Instruktora Personalnego IFBB i PZKFiTS

WHEY premium