Po spalacze tłuszczu sięgamy z reguły wtedy, gdy planujemy rozpoczęcie diety redukcyjnej. Tak czynią najczęściej osoby, które przeprowadziły jakiś czas temu skuteczną redukcję ilości tkanki tłuszczowej i wiedzą, że proces ten (jeśli tylko chcemy zaprezentować naprawdę wspaniałą sylwetkę) nie jest ani szybki, ani łatwy, a po drodze czeka wiele pułapek, pokus i utrudnień. 

Twój organizm "tanio tłuszczu nie sprzeda"

Dzieje się tak dlatego, że gdy Ty masz w głowie szczupłą i zdrową sylwetkę prezentowaną z dumą na plaży, Twój organizm widzi zupełnie co innego... Zamiast letniego wypoczynku, widzi on kości obleczone skórą, przypominające bardziej zombie niż piękne ciało. Organizm ograniczenie kalorii rozpoznaje jako czas głodu. Czyli nie jest to dla niego okres, gdzie będzie chciał wydatkować energię. 

Pamiętajmy, że celem nadrzędnym każdego organizmu jest przetrwanie. Skoro jest mało jedzenia, wszystkie inne rzeczy schodzą na bok. Ucieka zatem także radość życia. Stajemy się apatyczni, nie mamy siły, popadamy w kiepski nastrój, częściej się lenimy. Co gorsze, docierają do nas jednocześnie sygnały, że czas byłoby coś zjeść… Może jest w okolicy coś kalorycznego i smacznego…? Nie dosyć więc, że podświadomemu zmniejszeniu ulega wydatkowanie energii, to jeszcze zwiększeniu ulega odczucie głodu. Ból dosłownie z każdej strony... Oczywiście nie mam tutaj na myśli początkowych etapów redukcji, gdzie z reguły wystarczy trochę dobrej woli, aby zobaczyć pierwsze efekty. Później jest jednak tylko gorzej…

Jeśli zatem na początku odchudzania nie sięgnęłaś po suplementy wspomagające redukcję tkanki tłuszczowej, być może będziesz chciała je włączyć w późniejszym etapie redukcji. Wszystko po to, aby zminimalizować te negatywne elementy, o których wspomniałem wyżej.  Mówiąc najkrócej - suplementy diety wspierające okres redukcji tkanki tłuszczowej, mogą skrócić cały proces, a także uczynić go mniej dokuczliwym. 

spalanie tkanki tłuszczowej na siłowni

Jak działają suplementy wspierające redukcję tkanki tłuszczowej?

Jeśli uważnie zapoznałaś się z powyższym wstępem, być może zgadłaś już, że suplementy mające wspierać procesy redukcji tkanki tłuszczowej, powinny zawierać składniki, które oddziaływać będą na:

  • przyspieszenie samego uwalniania kwasów tłuszczowych, zmagazynowanych w komórkach tłuszczowych 
  • spalanie uwolnionych kwasów tłuszczowych na cele energetyczne organizmu
  • pewne oszukanie organizmu, poprzez zmniejszenie wchłaniania makroskładników, które zjadamy wraz z naszym pożywieniem 
  • zwiększenie motywacji do działania, a co za tym idzie zdolności do wykonania większej, świadomej i podświadomej, aktywności ruchowej
  • poprawę naszego nastroju, co ma czynić redukcję łatwiejszą
  • możliwe zmniejszenie odczucia głodu
  • możliwe zmniejszenie pociągu do niektórych pokarmów
  • zwiększenie motywacji w codziennym życiu 

Logiczne jest, że trudno będzie znaleźć jeden składnik, który byłby zdolny spełnić wszystkie te wymagania naraz. Dlatego spalacze tłuszczu najczęściej zawierają więcej niż jeden składnik tak, aby w wywierały wielokierunkowe działanie, wspierające organizm umęczony procesem redukcji tkanki tłuszczowej. 

Jakie konkretnie składniki znajdziemy w spalaczach tłuszczu?

Ta lista jest stale powiększana na podstawie najnowszych doniesień naukowych. Jak tylko bowiem pojawi się na horyzoncie nowy obiecujący składnik, który może pomóc tylu osobom redukującym tkankę tłuszczową, producenci suplementów starają się go szybko wprowadzić do swojej oferty. W końcu wygrywa ten, kogo klienci będą najbardziej zadowoleni. 

Jednak od wielu lat istnieje lista sztandarowych składników, które najczęściej możemy znaleźć w spalaczach tłuszczu. 

Z pewnością możemy do nich zaliczyć takie składniki jak:

  • L-karnitynę
  • ekstrakt z zielonej herbaty - głównie EGCG
  • ekstrakt z Garcinia Cambogia - HCA
  • pieprz kajeński
  • L-tyrozynę
  • ekstrakt z pieprzu czarnego - piperynę
  • chrom
  • kofeinę
  • ekstrakt z kwiatów szafranu
  • ekstrakt z korzenia pokrzywy indyjskiej - forskolina
  • ekstrakt z żeń-szenia właściwego - Panax ginseng
  • ekstrakt z korzenia różeńca górskiego - Rhodiola rosea
  • ekstrakt z kłącza imbiru - Zinfiber officinale
  • ekstrakt z ziaren kakaowca

 

Celowe i mądre stosowanie suplementów diety mających wspierać procesy redukcji tkanki tłuszczowej, mogą uczynić ją mniej uciążliwą i potencjalnie krótszą. Niezmiennie jednak podstawą diety redukcyjnej jest większe wydatkowanie kalorii, niż ich się zjada!

Czy o czymś jeszcze warto pomyśleć, wspierając procesy redukcji tkanki tłuszczowej?

Dosłownie kilka podpowiedzi z krótkim uzasadnieniem. Zmniejszone spożycie kalorii to nie tylko większe odczucie głodu, potencjalnie mniejsza podświadoma aktywność ruchowa, ale możliwość powstawania niedoborów dietetycznych. Pamiętajmy, że zjadając mniej, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę (i o nich w naszej diecie pamiętać) na produkty bogate w białko, mikroelementy oraz na to, aby nie ulegać pokusie zupełnego obcięcia w diecie najbardziej bogatego w energię makroskładnika - tłuszczu. 

Jednak, jeśli napotykamy problem ze wdrażaniem w życie powyższego postulatu, warto przyjrzeć się również temu, co oferują firmy suplementacyjne w tym zakresie. Znajdziemy zatem ogromną paletę produktów wysokobiałkowych, za pomocą których w łatwy sposób, uzupełnimy zwiększoną, być może w okresie diety, pulę białka. Pamiętajmy, że białko jest również najbardziej sycącym makroskładnikiem. Jest to również wskazówka, dlaczego w tym okresie, tak ważne jest odpowiednio duże spożycie białka

Jeśli spożywamy w tym okresie jedynie wybrane grupy żywności lub celowo wyselekcjonowane potrawy/składniki pokarmowe, korzystnym może być także uzupełnianie niektórych mikroelementów. W niektórych przypadkach organizmowi może brakować wybranych witamin, a w innych konkretnych minerałów. Jeśli nie występują jakieś drastyczne niedobory mikroelementów, a podejrzewamy jedynie, że może być ich zbyt mało, można sięgnąć po gotowy preparat, zawierający zarówno witaminy, jak i minerały w podstawowych dawkach.

Wspomniałem o tym, aby w okresie redukcji tkanki tłuszczowej, nie ulegać pokusie całkowitej eliminacji tłuszczów z naszego pożywienia. Są one bowiem niezbędne do właściwego działania organizmu. Zdaję sobie jednak sprawę, że wiele osób będzie i tak dążyło do wielkości spożycia tłuszczów bliskiej zeru. Przez pewien, krótki, czas taka dieta może być skuteczna. Jednak tego typu sposób odżywiania nie powinien trwać zbyt długo, a nawet wtedy należy zadbać o odpowiednią ilość kwasów omega-3 - niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Pomocne w tym przypadku mogą być preparaty zawierające dużą ilość kwasów EPA i DHA. 

omega 3 allnutrition

OMEGA 3 STRONG to suplement diety oparty o olej rybi zawierający EPA i DHA, wzbogacony witaminą E.

Kolejnym składnikiem normalnie występującym w diecie i zalecanym dla zdrowia jest błonnik. Jeśli spożywasz dużo warzyw, często obfitujących w błonnik, możesz ten punkt odpuścić. Jeśli jednak tak się nie dzieje, błonnik spożywany z suplementów może wspomóc po pierwsze zdrowie Twojego organizmu, a po drugie może być niezwykle cennym dodatkiem do spalacza tłuszczu ze względu na to, że błonnik może zmniejszać odczucie głodu. Widzimy tutaj analogię z jednym z kierunków działania spalacza tłuszczu. O błonniku warto pamiętać nawet wtedy, gdy zmniejszamy celowo odczucie głodu, za pomocą spalacza tłuszczu. 

W pigułce przedstawiłem zasady, jakimi kierują się producenci wytwarzający spalacze tłuszczu oraz wskazałem na rzeczy, które same z siebie nie są nimi, jednak mogą wspomóc Twój wysiłek w dążeniu do uzyskania idealnej sylwetki. A uwierz mi, na tym etapie każda pomoc będzie cenna! 

Komentarze (0)