SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

"Sztuczki" na poprawienie układu nerwowego.

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 12293

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 54 Napisanych postów 1932 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8908
Niestety mam słaby układ nerwowy, ponieważ jak tylko zacznę ćwiczyć treningiem dzielonym, to zaczynam mieć poważne problemy ze snem, mimo że ćwiczyłem spokojnym planem z niewielką ilością serii(zresztą ten plan poprawiał sam Mawashi, także był ok). Dietę też mam dobrą, więc nie wiem co może być przyczyną tego, że pojawiają się kłopoty ze snem wraz z rozpoczęciem treningu dzielonego. Do tej pory ćwiczyłem treningiem HIT, ale masy mięśniowej wogóle mi nie przybyło(przybyło 2-3 kg tłuszczu), jedynie siła sie poprawiła dość znacznie, ale dla mnie głównym celem jest jednak masa mięśniowa. Najlepszym sposobem na jej poprawienie jest trening dzielony, jednak muszę jakoś mój problem wyeliminować.
I teraz moje pytanie: jakie znacie sposoby na poprawienie regeneracji układu nerwowego? W suplementacji doradzili mi ZMA i glutaminę, ale narazie słabo u mnie z gotóweczką, więc chciałbym raczej naturalne metody(np. prysznice zimne i gorące itp.). Podajcie jak najwięcej takich sposobów, bo bez tego znowu przetrenuje układ nerwowy i znowu sam tłuszcz wejdzie i 0 mięśni.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 3212 Napisanych postów 59172 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 663815
Ludzki układ nerwowy jest bardzo skomplikowany pod względem budowy i funkcjonowania. Z tego też względu w sytuacji, gdy zależy nam na poprawie wyników siłowych, czy kształtowania sylwetki, bez wątpienia należy zwracać uwagę na jego odpowiednią regenerację.

Układem nerwowym nazwać można zbiór specyficznych komórek, które są w stosunku do siebie w skomplikowanych relacjach strukturalnych i funkcjonalnych. Odpowiada on przede wszystkim za sterowanie organizmem. Dlatego też w przypadku przemęczenia układu nerwowego ciężko jest wykonywać w prawidłowy sposób treningi i regenerować organizm. Powoduje to braki efektów siłowych i sylwetkowych, a nawet możliwe spadki.

W celu prawidłowej regeneracji układu nerwowego zachować należy podstawy, takie jak:

1. Odpowiednio dobrana dieta.
2. Rozsądnie ułożony trening.
3. Zalecana ilość 7-8 godzin snu.

W sytuacji, gdy te podstawy będą dopięte tak, jak należy, to nie powinieneś mieć żadnych problemów z jego regeneracją. Można również pomyśleć o odpowiedniej suplementacji:

1. ZMA: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_ZMAX-opis35103.html
2. GABA: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_GABA-opis38327.html
3. Różeniec górski: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Rhodiola_Rosea-opis38341.html



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 3135 Napisanych postów 27984 Wiek 39 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 629382
a ten znów swoje.
Jak ty na HIT zrobiłeś tłuszcz a nie mięśnie to raczej nie był to HIT.

a co do przetrenowanego układu nerwowego - poczytaj sobie najpierw o układzie nerwowym i dopiero wtedy wyciągaj wnioski. Żeby go przetrenować potrzeba na serio męk cielesnych, a nie treningu dzielonego 3 razy w tygodniu.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 54 Napisanych postów 1932 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8908
Siła w HIT poszła ładnie do przodu(w każdym ćwiczeniu), więc trening wykonywałem dobrze, mięśnie po treningu były spuchnięte, w każdym ćwiczeniu osiągałem załamanie mięśniowe.
Może nie miałem przetrenowania układu nerwowego, ale spać nie mogłem i przy dzielonym masa i siła mi nie ruszyła wogóle, więc trzeba jednak usunąć ten problem, bo jak niby mam zrobić mięśnie jak nie umiem nawet 6 godzin przespać??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 89 Napisanych postów 15094 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 101685
co do ZMA, kup sobie tak:
-zincas forte (6 zł)
-filomag b6 (7 zł)
bez recept w aptece powinni dać
łykaj przed snem 1 zincas i 4 filomagi.
to jest apteczna forma ZMA.
nie pomoże Ci zasnąć, ale jak już zaśnieś, to poprawi jakość snu.
przynajmniej powinnno

"Jak kraść, to miliony.
Jak ruchać, to księżniczki"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 3135 Napisanych postów 27984 Wiek 39 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 629382
a w jakich godzinach robisz trening?

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 54 Napisanych postów 1932 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8908
Biorę ten magnez i ten cynk. Teraz śpię dobrze, bo nie robię narazie dzielonego.
Trening robiłem dotychczas w godzinach południowych. To nie jest wina pory treningu, bo przy HIT spałem przyzwoicie, tylko przy tym nieszczęsnym dzielonym miałem spore problemy ze snem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 791 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 10498
To, że nie możesz spać po dzielonym tkwi w twojej psychice. Wyobrażasz sobie, że robisz niewiadomo jak wielki wysiłek na treningu i dlatego jesteś przemęczony i nie możesz zasnąć. Podejdź do tego jak do zabawy a nie obowiązku a zobaczysz, że będziesz spał jak niemowlak i nawet nie pomyślisz o wysiłku na treningu. Wszystko zależy od nastawienia, myśl pozytywnie. A najlepiej narazie odpocznij sobie wogóle od ciężarów i ogólnie sportu. Pochodź na bilard, kręgle, rzutki, pograj w coś przez internet i nie myśl o ćwiczeniach przez pare tygodni. Energia sama wróci.

I'm Dr JeKyLl AnD mR jAcKaSs

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 420 Napisanych postów 15594 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91830
moze dzielony ci poprostu nie "lezy"
nic na sile wyczoj swoj wlasny organizm
a zbieranie tluszczu to dieta nie rodzaj treningu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 54 Napisanych postów 1932 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8908
Taa wina diety. Ciekawe jakim cudem. Nawet zwiększyłem białko do 2,2 g na kg ciała nie wiliczając w to białka roślinnego, słodyczy wogóle nie jem, jem węglowodany a niskim IG(głównie ryż brązowy, chleb razowy), spożywam zdrowe tłuszcze(oliwa z oliwek, tran, orzechy włoskie, jajko), dużo warzyw. Dietę mam bardzo dobrą, kalorie są wyliczone. Dużo nie przytywam- 2 kg na miesiąc ostatnio, ale niestety jest to sam tłuszcz.

Naprawdę chcę zacząć trenować treningiem dzielonym, ale muszę coś zmienić, żeby znowu bezsenności nie było. I nie mówcie mi tutaj o psychice, bo jak zaczynałem HIT to też bardzo sie obawiałem tego, czy bedę umiał spać i jakoś spałem bez problemu.

To zna ktoś może te metody na poprawienie regeneracji układu nerwowego?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 3135 Napisanych postów 27984 Wiek 39 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 629382
po prostu dbaj o to żebyś wypoczywał, nie ślęcz godzinami i do późna przy kompie, jedz to co lubisz i nie zaczynaj roztrząsać przed snem jakichś problemów - wtedy się zregenerujesz.
Spróbuj się relaksować w ulubiony dla ciebie sposób.

Tak jak ci napisał ktoś wyżej - trening to ma być przyjemność a nie męka.
Daruj więc sobie na razie te twojw trany, oliwy z oliwek i jedz zdrowo, ale tak ajk lubisz

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 420 Napisanych postów 15594 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91830
tluszcz sie pojawia jak masz dodatni bilans kaloryczny chyba ze masz naprawde wyjatkowy organizm
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

najskuteczniejsze ćwiczenia na zwiekszenie obwodów

Następny temat

Mój plan na mase