SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Suple w wieku 13 lat

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 83

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10771 Napisanych postów 47051 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Witam. Ostatnio zrobiłem szczegółowe badania swojego ciała. Oprócz wzrostu który trochę się nie zgadzał z tym co myślałem wyniki były takie
Masa tkanki mięśniowej 18.5kg
Masa tkanki tłuszczowej 13.4kg
Procent tkanki tłuszczowej 28%
Wtedy przynajmniej miałem 147cm (teraz 153) wzrostu i zdążyłem 48.7kg badania robiłem 20 maja 2019 roku i pytanie jest proste
Czy suplementacja w moim wieku jest zdrowa? Opłacalna? Jeżeli tak jakie białko (bo mam zamiar używać tylko bialka)polecacie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1425 Napisanych postów 15932 Wiek 31 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 229698
W Twoim wieku na początku najrozsądniejsze będzie zapoznanie się z zasadami odżywiania, trenowania itp. Czyli zacznij od podstaw.
Suplementy to, jak sama nazwa wskazuje, jakiś dodatek, uzupełnienie. I chodzi właśnie o uzupełnienie diety o te składniki, których w diecie brakuje.

W diecie masz trzy podstawowe makroskładniki: białko, węglowodany i tłuszcze. To właśnie z tego (obok witamin i minerałów) składają się Twoje posiłki.
Białko to budulec, który odpowiada za kształtowanie Twoich mięśni i tkanek. W pożywieniu znajdziesz je w mięsie, rybach, jajach czy nawet strączkach.
Węglowodany i tłuszcze to źródła energii. Pierwsze z nich to głównie kasze, ryż, makarony, ziemniaki, owoce, warzywa. Tłuszcze z kolei znajdziesz w tłustych mięsach i rybach, jajach, ale także orzechach, awokado, ziarnach, olejach.

Warto na początku nauczyć się konstruować zbilansowane posiłki. Są to posiłki zawierające każdy z tych makroskładników. Kolejna ważna rzecz to zróżnicowanie. Jedzenie ciągle tego samego sprawia, że dieta jest uboga w inne wartości. W Twoim wieku nie ma sensu jeszcze liczyć kalorii i ustalać diety na sztywno. No chyba że niedojadasz, nie masz apetytu i łatwo wchodzisz w niedowagę. Wówczas warto obliczyć swoje zapotrzebowanie i pilnować by zjadać odpowiednie porcje.

Jak obliczyć zapotrzebowanie?
https://www.sfd.pl/art/Kalkulatory/Kalkulator_kalorii_BMR-a3734.html zerknij tutaj

Jeżeli czujesz, że powinieneś jeść więcej a nie jesteś w stanie, wówczas rzeczywiście możesz sięgnąć po odżywkę białkową. Będzie ona stanowiła wartościowe uzupełnienie Twoich posiłków.

Odżywka odżywce nierówna. Warto postawić na jakość.
Polecam tą:
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Whey_Protein-opis33284.html
Wysokiej jakości suplement o dobrej rozpuszczalności a do tego ogromny wybór smaków.

Poczytaj o zdrowym odżywianiu:
https://www.sfd.pl/art/Dietetyka_i_zdrowe_odżywianie/Zdrowe_odżywianie__jak_zacząć_Podstawy_żywienia_dla_początkujących-a652.html 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Jest liderem w tym dziale Szacuny 29 Napisanych postów 211 Wiek 18 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 2033
Nie, nie ma sensu korzystać z suplementów w tym wieku, tymbardziej białka. Suplement ten stosuje się tylko w przypadku braków w diecie (ewentualnie jako dodatek do przepisów). W twoim przypadku na pewno nie będzie problemu z dostarczeniem go z pożywienia. Lepiej przeznaczyć pieniądze na coś sensowniejszego :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Różnice w diecie

aerofull