SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Przysiad - ból pleców podczas podnoszenia sztangi

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1128

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 160 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1666
Witam

nie wiedziałem w jakim dziele umieścić moje pytanie, ale jednak uznałem że bardziej będzie sie nadawało do działu zdrowie, jesli się myle to prosze o przeniesienie

Mój problem polega na robieniu przysiadów. Od ok. 2 miesięcy wykonuje przysiady pełne (w treningu FBW 5x5) no i stopniowo zwiekszam ciężary. Ostatnio osiągnąłem ciężar 60 kg (wiem że to mało, ale to i tak mój mały sukces) no i przy podnoszeniu sztangi ze stojaków doskwiera mi ból w odcinku lędźwiowym. Wystepuje tylko jak dźwigam sztange, podczas przysiadów już wszystko jest ok. Poradźcie mi co mam z tym zrobić, z góry dzięki za odpowiedź

Zwycięża ten, kto wytrwa.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 133 Napisanych postów 20191 Wiek 7 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 69241
Witam.
Może masz niewłaściwie ustawione stojaki?
Zwróć również uwagę na technikę wykonywanego ćwiczenia.

Pozdrawiam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 160 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1666
Pobawiłem sie troche z ustawieniem stojaków, i troche ustąpiło, mogłem sam na to wpaść a nie zaśmiecać forum

A tak przy okazji, nie chce zakładac nowego tematu a mam pytanie odnośnie mojego treningu. Ćwicze 6 razy w tygodniu ( 3x siłownia [FBW 5x5] i 3x biegi ok 30 min) I tu moje pytanie, czy taki trening to najprostsza droga do przetrenowania, czego chciałbym jak najbardziej uniknąć? Dodam jeszcze że w moim treningu siłowym na każdej sesji występuje przysiad, i czy nie przeciążam za bardzo nóg cwicząć i biegając?

Zwycięża ten, kto wytrwa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 41 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 21205
Sam na sobie powinieneś odczuć czy przeciążasz nogi czy nie :) Jeżeli tak uważasz to odpuść np bieganie lub zmniejsz do 10-15 minut.

siema Patryk jestem :D

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 40 Napisanych postów 403 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1097
TO zależy od twoich własnych odczuć. Pamietaj o tym żeby dobrze przygotować mm. do wysiłku- odpowiednia rozgrzewka stretching, no i ich wyciszenie po treningu To duża partia mieśniowa! to bardzo ważne czynności aby nie przetrenować mięśni.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 160 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1666
A co z ogólnym przetrenowanie organizmu. Czy jeden dzień całkowicie wolny wystarczy w tygodniu?

Zwycięża ten, kto wytrwa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 40 Napisanych postów 403 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1097
Szczerze mówiąc poradź się jakiegoś instruktora, według mnie i patrząc z punktu widzenia fizjoterapeuty jeden dzień to mało. Musisz mieć dobrze ułożony plan treningowy, tak żeby poszczegulne partie mięśniowe miały czas na regeneracje, pamiętać też musisz o ćwiczeniach rozciągających, jeśli nie szybko nabawisz się kontuzji, jeśli chodzi o przetrenowanie to przeplatanie treningu siłowego ćwiczeniami rozciągającymi relaksującymi mięśnie, pozwoli im się szybciej zregenerować i przygotować do następnego wysiłku. Mięsień prawidłowo rozgrzany rozciągnięty ( o prawidłowej długości) zwiększa swoją wydolność podczas treningu nawet więcej niż 20%. A czy odczuwasz objawy przetrenowania??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 67 Napisanych postów 1893 Wiek 105 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 36567
wydaje mi sie,ze powinienes bardziej sie doksztalcic z zakresu treningu.metoda 5x5 stosowana jest przez zaawansowanych trenujacych przy stagnacji silowej,pracujesz na duzych ciezarach,stad musisz miec odpowiedni staz,zeby nie spowodowac urazu-czy masz juz taka stagnacje silowa,ze musisz siegac po ten trening?nastepna rzecz-jaki jest cel tego biegania po 30min miedzy treningami?

Zmieniony przez - Vayo w dniu 2012-05-09 17:02:33
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 160 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1666
http://www.sfd.pl/Zmiana_planu_-t844660.html  mój staż ciągły - 4 miesiące (wczesniej 1,5 roku, a potem pół roku nic z powodu kontizji). A dlaczego taki plan? po prostu zdałem sie na sfd i tak mi doradzono A wcześniej te 1,5 roku to nie brał bym pod uwage bo to było tylko biceps i klata i bezsensowne machanie sztangielkami bez diety i bez konkretnego planu.

I co mi teraz doradzicie, zgłoszenie sie jeszcze raz do "treningu dla początkujących" czy dalej jechanie tym planem, chodź dochodze już do ciężarów które przekraczają moje siły...

1. Objawy przetrenowanie - nie zauważyłem, ale dlatego założyłem ten temat żeby dowiedzieć się czy to nie jest samobójstwo takie treningi
2. Stagnacja - serie po 10 powtórzeń robiłem na ciężarach małych z waszego pkt widzenia, bo np. w wyciskaniu leżąc raptem ponad 40kg, a dla mnie był to juz pokaźny ciężar.
3. Cel biegania - spalenie tłuszczu na brzuchu (chce zejść z 82 na "moje" 78 , złapanie kondycji, zdrowie (zauwazyłem że jak biegałem w tamte wakacje mniej chorowałem) no i bieganie weszło mi tak w krew że całkowicie z niego nie moge zrezygnować

Zmieniony przez - Mrugacz06 w dniu 2012-05-09 19:15:43

Zmieniony przez - Mrugacz06 w dniu 2012-05-09 19:21:55

Zwycięża ten, kto wytrwa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 67 Napisanych postów 1893 Wiek 105 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 36567
zmien system treningowy,sprobuj z klasycznym FBW i stosuj przysiady na wieksza ilosc powtorzen z zachowaniem prawidlowej techniki,zeby przyzwyczaic miesnie do tego typu ruchu.bieganie 30min to akurat dziwny przedzial czasowy-albo biegasz krocej i robisz interwały/hiit i wtedy nie dasz rady dociagnac do tych 30 min,albo biegasz klasycznie z tetnem ok 70% hr max i wtedy wyczerpujac rezerwy ww. i przechodisz na spalanie tluszczy,ale musi to byc wysilek >45min
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 160 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1666
ok, akurat mineło 8 tygodni fbw 5x5 więc nowy plan nie zaszkodzi, dzieki za odpowiedź

Zwycięża ten, kto wytrwa.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Niegroźne skręcenie - kiedy zacząć trening?

Następny temat

fajki,alkohol,silownia..

Zestaw 1