SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Progresja

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 218

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 68 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 488
Po powrocie na siłownie zmieniłem sposób progresowania ciężaru - 8powtorzeb w 4 seriach, kolejny trening 9 powtorzen, kolejny 10 następnie wracam do 8 i dokładam ciężar. Wszystko szło pięknie, zaliczyłem progres 15kg w serii aż do ostatniego treningu, kiedy to w planach były 4 serie po 8 powtorzen 70kg. Lecz udało się wykonać tylko 8-8-7-5. Teraz pytanie: co zrobić jeżeli przyszedł taki moment ze nie jestem w stanie wykonać wszystkich powtorzen? Zejsc na niższy przedział powtorzen z zachowaniem ciężaru ? Poczekać do następnego treningu i zobaczyć czy pójdzie lepiej ? Dodam iż od przyszłego tygodnia wlatuje kreatyna która może dać troche dodatkowej siły. Przed wyciskaniem wykonuje martwy ciąg, może zmienić kolejność aby wyciskanie było pierwsze ? Co polecacie ?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 109 Napisanych postów 374 Wiek 23 lat Na forum 60 dni Przeczytanych tematów 1346
Nigdy nie zanotujesz sytuacji gdy progres będzie szedł liniowo w nieskończoność. W takim momencie warto zdać sobie sprawę co jest powodem zastoju, zmęczenie, przeładowanie planu bądź inny czynnik życiowy niekoniecznie związany z treningiem.

Warto w planowaniu progresji na kolejne tygodnie i mezocyklu uwzględnić okresy odpoczynku i roztrenowania. Ciężko gdybyś jak powinno to teraz być u Ciebie bo niewiele wiem.
Jeśli jednak w trakcie treningu masz założone przykładowo 4 x 8, a zrobisz np. 4 x 6 nie widzę problemu aby zrobić dodatkową serio z 8 powtórzeniami. Objętość będzie w takim przypadku zachowana ;)
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 68 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 488
Jak powinien wyglądać taki okres roztrenowania ? Faktycznie w zeszłym tygodniu czułem lekkie przemęczenie mięśni, w szczególności barków
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 109 Napisanych postów 374 Wiek 23 lat Na forum 60 dni Przeczytanych tematów 1346
To zależy, można go przejść na kilka sposobów. Najprościej zejść z objętości na okres około tygodnia
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 68 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 488
A co z kolejnymi treningami ? Jeżeli zrobie 6-6-6-6-8 to na następnym treningu 7-7-7-7-9 ? Szczerze wątpię ze dam radę
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3680 Napisanych postów 44838 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 336133
Zejdz z powtórzeń i zaczynaj od 4 x 5 a kończ na 4 x 8 i powinno ruszyć.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 68 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 488
Z obecnym ciężarem ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 68 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 488
Właśnie jestem na treningu i robię płaska. Tydzień temu było 8-8-7-5, a dziś poszło 4x8 ale ledwo ledwo, za tydzień już nie dołożę powtórzenia. Mimo to zejść z powtórzeniami ?
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Klasyczny split do oceny