SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Posiłki w DT i NDT - ostateczne starcie

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 121

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 25 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 182
Serwus. Nie mogę nigdzie znaleźć jednej konkretnej odpowiedzi, a chciałbym poznać Wasze zdanie. Czy uważacie, że roszada między ilością posiłków w DT i NDT ma sens? To jest:

W dni treningowe jadę o 6:00 na siłownie, a o 5:00 wypijam shake'a (odżywka + banan + masło orzechowe + płatki owsiane) delikatnie żeby organizm zaczął pracować i potem od 9 jem swoje standardowe 4 posiłki tak żeby trzymać bilans. Więc daje mi to 5 posiłków w ciągu dnia (3x w tygodniu)

W dni nietreningowe, nie biorę pod uwagę tego szejka, ponieważ startuje o 7:00 ze swoim standardowym śniadaniem. Więc daje mi to 4 posiłki w ciągu dnia (4x w tygodniu)

Czy taki sposób działania ma sens? Jak uważacie?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7666 Napisanych postów 78160 Wiek 44 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 654014
Ilość posiłków nie ma większego znaczenia . Możesz zjeść 6 a możesz nawet tylko 2 posiłki . Liczy się bilans kaloryczny i rozkład makroskładników . Posiłki, które spożywamy w ciągu dnia powinny być zbilansowane. Dieta zbilansowana to dieta, która dostarcza nam wszystkiego czego potrzebujemy, czyli:
- makroskładników – węglowodanów, białek, tłuszczu
- odpowiednich wartości tych makroskładników, zgodnych z zapotrzebowaniem organizmu, na który składa się nasza podstawowa przemiana materii, tryb życia, rodzaj pracy, dodatkowa aktywność, płeć, waga, wzrost i wiele innych czynników
- mikroskładników, czyli witamin i minerałów. Jeśli uprawiamy sport to mamy trochę większe zapotrzebowanie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 13625 Napisanych postów 123490 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1413591
Jak Ci rozkłąd makro się zgadza i kalorie to ok, jakbyś chciał to i 3 posiłki mozesz spozyć aby tylko makro i kalorie się zgadzały.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15733 Napisanych postów 15148 Wiek 28 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 333392
popularną praktyką jest rotowanie kaloriami między dniami treningowymi i nietrenongowymi, nawet dzieląc treningowe na dni różnych od kalorii w zależności od partii i priorytetu, kwestia tego co na Ciebie działa, musisz sam sprawdzić
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 943 Napisanych postów 11284 Wiek 1 rok Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 190164
Witaj,
Sam musisz sprawdzić co jest odpowiednie, ja z kolei gdy mam dnt mniej jem i automatycznie mniej posiłków mam. Jest to wygodne dla mnie.
Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 95 Wiek 34 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 332
A ja powiem jeszcze inaczej i będzie mętlik

I co z tego że startujesz o 7 rano.

Wpakuj te swoje posiłki do żołądka i tyle. W dni bez treningu potrzebujesz węgle by załadować swoje mięśnie. Glikogen nie ładuje się kilka godzin, lecz kilka dni czasami. a trzeba czymś nasze mięśnie załadować.

Zmniejsz odstępy czasowe i zjedz to co zawsze i tyle

Co najwyżej przytnij w dni bez treningu trochę kcal z węglowodanów. Ale ja bym tego osobiście nie robił
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Białko

FuckBaton