SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pare pytanek

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1110

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 378
Witam
Mój cel to siła i tylko siła :D mam parę pytanek do których mam wątpliwości

1. Ile ćwiczeń i po ile serii na 1 partie ciała ?
2. Ile powtórzeń i jakim ciężarem ?
3. Jaki czas odpoczynku miedzy seriami ?
4. Czy mogę np. klatę lub biceps robić 2 razy w tygodniu?

ps. Wiem ze to nie w tym dziale ale tak na marginesie - Co pijecie podczas treningu ? :p
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 71 Napisanych postów 6377 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 25682
Wszystkie odpowiedzi na pytania znajdziesz tutaj.Trening na poprawę siły-każda grupa mięśniowa trenowana raz w tygodniu. Trening na dużych ciężarach z małą ilością powtórzeń w seriach.Przerwy pomiędzy seriami wydłużamy do 3-5 minut. Na duże grupy wykonujemy 8-10 serii, na małe 6-8 serii(plus 2-3 serie rozgrzewkowe w obu przypadkach).Trening oparty na podstawowych ćwiczeniach(wyciskania, przysiady, uginania i wyprosty ramion, itp.) z użyciem wolnych ciężarów(sztanga, sztangielki).Czas trwania: 4-8 tygodni(nie dłużej) Oczywiście jest to tylko bardzo ogólny zapis, a od tych zasad są odstępstwa, ponieważ każdy organizm reaguje inaczej na te same bodźce. I tak w rzeczywistości, każdy powinien wypracować sobie osobisty program-adekwatny do indywidualnych predyspozycji organizmu, a zapis ogólny powinien służyć, jako podstawa do dalszych prób wypracowania tego programu.

pozdrawiam

Człowiek mógłby żyć samotnie przez całe życie,
ale o ile sam potrafiłby wykopać sobie grób ,
musiałby mieć kogoś kto go pochowa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 378
dzięki Iverson ale wciąż pozostają pytania :P
CEL SiŁA i SiŁA

1. Załóżmy że na klatę mam 10 serii, to ile ćwiczeń mam wykonywać na tą grupę ?
2. Jakim ciężarem i po ile powtórzeń mam ćwiczyć ? (aha, i czy zostawić parę powtórzeń w zapasie czy na maxa ?)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 131 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 5653
Ja pije wode z cytryna, czasami jak ciezki trening to dodaje troche miodu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1347 Napisanych postów 3918 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 72203
Przy 10 seriach możesz robić 2 ćwiczenia po 5 serii lub 3 ćwiczenia np 4,4,2.

Ćwicz stosując progresję i zmniejszając liczbę powtórzeń. Jak celem jest siła to duże ciężary z mniejszą ilością powtórzeń a jak celem jest masa to mniejsze ciężary i więcej powtórzeń.
Ciężary musisz sobie sam dobrać pod siebie w taki sposób, żeby ćwiczenia wykonywać poprawnie technicznie.

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6101 Napisanych postów 44430 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 354039
1. Ile ćwiczeń i po ile serii na 1 partie ciała ?

To bedzie zalezec od stazu i indywidualnych predyspozycji.
Ogolnie dla splita bedzie to:
~12 seri na duze partie
~8 seri na male partie
Dla FBW:
duze 9-12 seri
male ~6 seri



2. Ile powtórzeń i jakim ciężarem ?

Ile powtorzen to bedzie zalezec od celu. Ciezar zawsze dobierasz tak by moc zrobic 2 powt wiecej niz zalozona liczba powt


3. Jaki czas odpoczynku miedzy seriami ?

To rowniez zalezy od celu:
~0,5-1 min dla wytrzymalosciowego trening
2-3 min masowy
>3min silowy



4. Czy mogę np. klatę lub biceps robić 2 razy w tygodniu?

Mysle ze powinienes cwiczyc cale cialo na kazdej sesji treningowej, ktorych powinno byc 3

ps. Wiem ze to nie w tym dziale ale tak na marginesie - Co pijecie podczas treningu ?

Wode

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 378
dzięki chłopaki, bardzo mi pomogliście

chętnie bym zrobił FBW, tylko że niestety nie posiadam jeszcze tyle sprzętu (było by więcej bawienia sie w skręcanie i rozkręcanie sztangi niż ćwiczenia) muszę sie na razie zadowolić tym co posiadam w tej chwili.

1 ostateczne pytanie kończące temat xP
Jeżeli robie np. klatę na poziomej, to ciężar w tym ćwiczeniu ma być ten sam we wszystkich seriach ? czy jakoś zmieniać go z każda serią ? (oczywiście mój cel to siła)

dzięki jeszcze raz, pozdrawiam

Zmieniony przez - therl w dniu 2008-03-06 17:07:02
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 71 Napisanych postów 6377 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 25682
Progresja z serii na serie jak najbardziej wskazana. Czy to przy trenowania splitem czy podczas FBW.

pozdrawiam

Człowiek mógłby żyć samotnie przez całe życie,
ale o ile sam potrafiłby wykopać sobie grób ,
musiałby mieć kogoś kto go pochowa.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningu do oceny

Następny temat

Mass i ogolnie megajump

Fruzelina