SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Odchudzanie

temat działu:

Odchudzanie i forma po męsku

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 1034

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 18 lat Na forum 141 dni Przeczytanych tematów 564
Witam mam 17 lat i mam problem gdyż pewnego razu woja waga doszła do 140 kg od tamtego czasu postanowiłem ze się będę odchudzał (to było 2 miesiące temu) nie spodziewałem że się w to tak wkręcę wszystko spoko ale mam problem bo za szybko chudnę i nwm czy to się nie odbije na moim zdrowiu lub w późniejszym czasie będzie efekt jojo codziennie jem zdrowo wybieram zdrowe produkty pije 3 l wody dziennie spożywam codziennie witaminy i minerały kalorie jakie spożywam to 1500 niekiedy zjem mniej np w weekendy jest to dieta białkowa sądzicie że powinienem zjadać więcej ? + do tego treningi z własną masa ciała 4 dni ćwiczeń + 1 dzień przerwa pobrane gotowe plany treningowe z aplikacji na telefon problem leży w tym że w ciągu 2 miesięcy schudłem z 140 kg do 112 kg ???? Co się stało że tak schudłem nie brałem żadnych środków na odchudzanie wspomnę że kiedyś byłem mega chudy jak patyk tylko w ciągu 8 lat przybrałem na wadze 80 kg wszyscy z mojej rodziny byli i są chudzi czy geny ? Mój aktualny wzrost to 197 cm Mimo spożywania tak małej ilości jedzenia nic mi się nie robi czuje się lepiej niż wcześniej przez te 2 miesiące efekty są mega duże i widoczne lecz zastanawiam się czy to dalej kontynuować czy coś zmienic niby jest to dieta białkowa ale zastanawiam się czy opłaca się teraz brać białko w proszku do uzupełnienia zapotrzebowania ? Doradzcie mi co mam teraz zrobić
Pozdrawiam ;)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 98 Napisanych postów 1160 Wiek 30 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 19676
Stanowczo za mało jedzenia, metabolizm zwolni i przestanie waga lecieć, odpocznij trochę psychicznie od diety usiądź na spokojnie wylicz zapotrzebowanie kaloryczne,

https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html

A tu masa zbiór ciekawych linków
https://www.sfd.pl/Zbiór_linków_działu_Odżywianie-t418003.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
lodzianin1 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22121 Napisanych postów 252936 Wiek 43 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1311634
Dokładnie na początku szybko leci lecz będąc na niskich kcal przy zastoju już nie będzie z czego ciąć kcal

treningi,cykle,suplementacja,odchudzanie,masa pisz-treningirafal@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 9638 Napisanych postów 114420 Wiek 34 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1369926
Taki skok w dół wagi u osoób ze sporą otyłością to normalna sprawa.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 766 Napisanych postów 1207 Wiek 22 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 153556
arstorn
Stanowczo za mało jedzenia, metabolizm zwolni i przestanie waga lecieć, odpocznij trochę psychicznie od diety usiądź na spokojnie wylicz zapotrzebowanie kaloryczne,

https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html

A tu masa zbiór ciekawych linków
https://www.sfd.pl/Zbiór_linków_działu_Odżywianie-t418003.html


Metabolizm może zwolni minimalnie, badania pokazują, że to około 200-300 kcal zazwyczaj w bardzo głodówkowych redukcjach, ale waga na pewno nie przestanie lecieć, bo to by przeczyło prawom fizyki i biologii. Nie da się nie chudnąć na deficycie - mit.

Niemniej jednak, jest to za mało kalorii i po dłuższym czasie będzie Ci ciężko wytrwać. Stracisz jeszcze 10-15 kg i zacznie się dość mocny głód i obsesja na punkcie jedzenia, spadnie Ci spontaniczna aktywność i sił do treningów nie będzie. Możesz spokojnie podbić kalorykę o paręset kalorii i dalej chudnąć.

Co do szybkiej utraty to nic dziwnego, wytworzyłeś na tyle duży deficyt, że nie dało się inaczej, miałeś dość duże zapotrzebowanie kaloryczne ważąc 140kg pewnie około 3500 albo i więcej, jak zszedłeś nagle na 1500 kcal to to masz 2000 kcal każdego dnia mniej. + Treningi, nic dziwnego, akurat przy tak dużej otyłości, szybka (stosunkowo) utrata wagi może być w miarę korzystna - dlatego czujesz się lepiej, ale i tak jest to za szybko według mnie, powinieneś celować w 1-2% wagi na tydzień maksymalnie.

+Ustaw białko na 2g na kg mc więcej Ci nie potrzeba, resztę kalorii rozgospodaruj z tłuszczy i węgli, na twoim miejscu podbiłbym od razu kalorykę do przynajmniej 2000 kcal

+Dodanie treningu siłowego z ciężarami poprawi wygląda twojej sylwetki po stracie wagi, więc ja bym na twoim miejscu dodał jeszcze siłownie do repertuaru




Zmieniony przez - Hidan20 w dniu 2018-12-28 13:15:36

You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.

https://www.sfd.pl/[BLOG]_Hidan20_Transformacja_od_120kg_-t1137366-s120.html
Szukasz pomocy/rady ? Pisz priv

Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co zrobić na rzeźbe