SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Crossfit / bieganie

temat działu:

Strength & Endurance

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 2182

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 65 Wiek 27 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1978
Witam, mam pytanie odnośnie rozplanowania biegania w cyklu tygodniowym. Jeżeli 2x w tygodniu robię crossfit i do tego 2x w tygodniu biegam, to to bieganie powinno być swobodnym rozbieganiem np. 30 minutowym czy raz rozbieganie a drugi trening biegowy to coś z zakresu sprintów, przyspieszeń, fartlek? Co to do mojego stażu to dopiero zaczynam. Na interwały chyba zbyt wcześnie. Pozdrawiam!
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 319 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 10429
skoro zaczynasz to biegaj w pierwszym zakresie(czyli tempo bez szaleństw tak by Ci przynosiło to przyjemność), przyjdzie czas na drugi i trzeci zakres. Trzeba najpierw swoje wybiegać.

Dawno i nieprawda : http://www.sfd.pl/[mocnyM]__IRON__Cross_Training_&_Diet_System_SFD-t907479.html

"bądź dla siebie katem na treningu, by przeciwnik nie był dla Ciebie katem na ringu!"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 94 Napisanych postów 5856 Wiek 37 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 54549
Tak, jak kolega wyżej pisze. Przez pierwsze 4 tygodnie biegi spokojne, ze stopniowym zwiększaniem dystansu.
Jakie masz cele biegowe?

Aktualny dziennik: http://www.sfd.pl/[Stara_Gwardia]_DT/Lejjla-t988136.html

"Mięśnie są pojętne jak woły robocze.Jeśli ostrożnie,krok po kroku,
zwiększa się obciążenie,uczą się je znosić."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
carrasco

Możesz także spokojnie wykonywać spokojny marsz /trucht gdzie biegasz ? gdyż te 40 minut ( minimum ) pracy powinieneś wykonać , szkoda schodzić do 20 truchtu jeśli jest to dla ciebie wyzwaniem.

siłownia ? ( bieżnia ) czy w terenie ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10867 Napisanych postów 49616 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Fartlek jest zdecydowanie za ciężki na początek. Jeśli nie masz dobrej wydolności oddechowej to w połowie pierwszego interwału nie będziesz w stanie oddychać. Fartleków jest chyba 10 i każdy jest dość ciężki jak na początkującego. Ale może być kolejnym etapem. Możesz sobie wybierać górki i zasuwać, na równym terenie i przy zbiegach robisz trucht. Robisz sobie z tego pętlę i powtarzasz kilka razy. Jak zaczniesz dobrze wytrzymywać, to zmieniasz fartlek na inny. Np 4-5 minut szybkiego biegu (nie sprintu) i 1 minuta truchtu, robisz 8 takich obwodów. Jak zrobisz dobrą wydolność to mogę Ci takich treningów trochę rozpisać
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
Możesz także dla ciekawości przeczytać sobie koncepcje moderatora Knife - PUNKT 9 przy herbacie - polecam .

http://www.body-factory.pl/showthread.php?t=3568 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 65 Wiek 27 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1978
Teraz - biegam na stadionie żużlowym, bo lodu wszędzie od cholery. zakładam słuchawki i bez monotonii jadę jakieś 20 minut w takim jak dla mnie, początkującego mocnym tempie - to nie jest trucht ale tempo przed maksem, ale nie maks nie wiem jak to opisać. Dzięki Tomku za link - mówił mi o czymś takim znajomy, że co trening podkręcam o minutę, dwie czas biegu i to się sprawdza.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
sukcesywne dokładanie obciążenia treningowe to podstawa , musisz zmuszać organizm by się adoptował do coraz to cięższych zadań .

Szkoda , że nie w terenie i wtedy takie marsz/trucht wykonujesz ( las ,górki ) itd ....
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 65 Wiek 27 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1978
Przy obecnym oblodzeniu takie bieganie w terenie prędzej skończyło by się jakąś sytą kontuzją.:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10867 Napisanych postów 49616 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
To biegaj po śniegu. W lesie jest rzeczywiście trochę ślisko ale nie tak, by nie dało się trenować. Ja wybieram trasy, na których śnieg leży. Biega się ciężej niż po normalnych nawierzchniach, ale można
A po stadionie żużlowym też jest OK. Powinieneś wydłużać czas biegu i zmieniać tempo. Raz trucht, raz intensywniejsze bieganie. Tak szybciej zaadoptujesz się do treningów interwałowych.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
carrasco
Przy obecnym oblodzeniu takie bieganie w terenie prędzej skończyło by się jakąś sytą kontuzją.:)


spokojnie czujesz się lepiej na bieżni - biegaj , jednak uskuteczniaj nieco dłuższą prace tlenową niż 20 minut , jeszcze luty a w marcu możesz spokojnie wybrać się w teren i poczuć trening .

Pamiętaj by każdy trening był nieco trudniejszy niż poprzedni , tym bardziej przy pracy 20 minutowej - staraj się dodawać te 5 minut dodatkowej pracy .

pozdrawiam i życzę powodzenia .
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Crossfit, trening ocena

Następny temat

Chcę pozbyć się tłuszczu.

nutlove nowy