SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Crossfit, trening ocena

temat działu:

Strength & Endurance

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4563

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Wiek 29 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 661
Witam ! : )

Trenuję na siłowni już ok 3 lata (z przerwami).
Wiadomo nowy rok, nowe postanowienia..tradycyjne przerzucanie żelastwa mnie znudziło i chcę spróbować swoich sił w crossfit.
Diety jako takiej konkretnej nie mam żywię się zdrowo (wyrzuciłem z menu wszelkiego rodzaju słodycze/soki ze sklepów/napoje kolorowe itp), wrzuciłem do menu więcej gotowanych rzeczy, rodzynki/ziarna słonecznika/siemię lniane, płatki owsiane itp.
Na śniadanie będę jadł właśnie wyżej wymienione płatki owsiane na wodzie z rodzynkami/słonecznikiem/siemieniem..na kolacje 100g wołowiny, posiłek przed treningiem 150g piersi z kury + ryż brązowy.

Moim celem nie jest typowo siła, głównie chcę zrzucić zbędny fat oraz poprawić swoją kondycję/wytrzymałość. Rozplanowałem sobie trening w taki sposób i proszę o ocene + ewentualne poprawki.

Pon - Wytrzymałość/kondycja, głównie w ten dzień będę robić stacje np.
Wyciskanie na płaskiej/pompki/wyciskanie żołnierskie np. 3 obwody
Zrobił bym kilka takich kombinacji aby zaangażować całe ciało. Trening trwałby ok. 40/45 min + po treningu brzuch.

Wtorek - bieganie > rytmy (rozpisała mi to znajoma, która trochę siedzi w bieganiu...ogólnie startuje w triathlonie)
*po dluzszym biegu 10x 100m + przerwa w marszu tez ok 100 m.
*znwou po dluzszym biegu po gimnastyce/ rozciaganiu6x 150 ( 50 na maxa, 50 luzujesz , 50 na maxa )
*30 x 30 czyli 30 sec biegniesz na 80 % następne 30 sec luzny bieg i tak 30 powtorzen
na ten okres ktory teraz mamy powinno to wystarczyc na przyspieszeni, wydluzenie kroku i poprawienie kondycji i mocy na krotkie odcinki.

Środa - trening siłowy
Tutaj wykonywałbym również obwody ale typowo na siłę..np.
Thrusters/podciąganie/martwy ciąg np. 3 obwody
Trening trwałby ok 40 min + brzuch po treningu

Czwartek - wolne
Piątek - wytrzymałość jak w poniedziałek, tylko np. już inne obwody
Sobota/Niedziela - basen, zależy od czasu czasami pójdę w oba dni ale zazwyczaj tylko w jeden dzień bym chodził na 1h.

Z góry dziękuję za wszelkie korekty oraz porady. : )
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10876 Napisanych postów 49740 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Wrzuć zrzut diety z potreningu.pl, chcę zobaczyć jak to wygląda. I wrzuć całe obwody, które wykonujesz. Co do rozmieszczenia treningów w ciągu tygodnia, to zrobiłbym inaczej. 3 dni treningu, 1 dzień off i powtarzał w takim cyklu. Basen jako element treningu, np po siłowym to OK. Ale jako osobny trening jest za słaby.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Wiek 29 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 661
Dietka jest, proszę o korekty...jedyny problem w tym że godziny będą się zmieniać co tydzień gdyż pracuję na 2 zmiany i uniemożliwia mi to trochę regularne jedzenie ;/





3x trening i dzień off..hmmm może to wyglądać np. tak
pon siłownia
wt bieg
sr siłownia
czw off
pt siłownia
sob siłownia
nd bieg -> wieczorem basen ?

I tu pytanie, co dzień inne obwody na każdym treningu na siłowni ? Wrzuciłbym do treningu też kompleksy metaboliczne. Mógłbyś mi podać przykładowe obwody ?

Zmieniony przez - wolves2 w dniu 2013-01-30 12:47:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10876 Napisanych postów 49740 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Słonecznik wywal, on Ci podbija niepotrzebnie spożycie omega-6. Wrzuć za to orzechy włoskie, laskowe, migdały. Tran jakiś jadasz?
Jeśli budujesz siłę i wytrzymałość, to zbuduj mikrocykl w taki sposób:
Dzień 1: Trening siłowy oparty na podstawowych ćwiczeniach, krótkie serie po 3-6 powtórzeń
Dzień 2: Bieg, interwały, rytmy, etc
Dzień 3: WOD
I powtarzaj ten cykl. Możesz zmieniać ćwiczenia siłowe, ale generalnie to przysiad, martwy ciąg, wyciskanie leżąc, drązek, wiosło i wyciskanie nad głowę.
WOD to nie szalej za bardzo na początku, bo padniesz w połowie obwodu.
Zrób sobie tak:
5 podciągnięć
10 pompek
15 przysiadów
Powtarzaj to do oporu w czasie 20 minut. Jak dasz radę to bez przerwy, jak nie dasz rady to rób przerwy. Jak na początku zrobisz słaby wynik to się nie przejmuj, z czasem będzie lepiej
Do biegów wybieraj nierówny teren, najlepiej jest w lesie, gdzie są górki. Robisz wtedy podbiegi, zbiegi i naturalnie wprowadzasz zmiany intensywności.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10876 Napisanych postów 49740 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
I jadaj więcej jaj na śniadanie. Wrzucaj 5. To jest najwyżej przyswajalne białko, więc nie dawkuj go po trochu tylko wciągnij porządnie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 401 Napisanych postów 72270 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 304520
Jaka masz wagę?

Morales, basen - to zależy od stopnia wytrenowania, dla mnie jest to bardzo męczący trening i na pewno nie poszedłbym na niego po siłowni. Co innego, jeżeli ktoś pływa "żabką dyrektorską" i po każdej długości odpoczywa.

Także nie można generalizować i spychac basenu do roli relaksu i pluskania się w wodzie, bo mnie żaden trening na lądzie nie jest w stanie tak wypompować jak ten w wodzie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10876 Napisanych postów 49740 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
No rzeczywiście masz rację. Ja to zawsze pływam dość rekreacyjnie i nigdy basen nie kojarzył mi się dużym wysiłkiem
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Wiek 29 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 661
Więc basen będę traktować jako 1 z treningów, bo faktycznie daje w kość :P

Tranu nie jadam, ale jak trzeba to zakupię. Więc wyrzucę słonecznik i zastąpie go orzeszkami.
Co do treningu jeszcze, WOD'y robić tylko z masą ciała ? Czy np. wrzucić jakieś ćwiczenia z dodatkowym obciążeniem ?

Hubert81 ważę 77kg ale jestem dość podlany ;/ Muszę się tego pozbyć...
Ale to przez swoją głupotę i lenistwo. A teraz ostro mam zamiar się wziąć do pracy i wyrobić się ; )
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10876 Napisanych postów 49740 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Zobacz najpierw ten trening co Ci wrzuciłem i nie przeceniaj swoich możliwości, póki nie zacząłeś jeszcze trenować CF. To, co wygląda w tych treningach niewinnie niszczy na początku każdego. Sam się przekonasz. Tran jest absolutnie niezbędny.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 401 Napisanych postów 72270 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 304520
Morales_37
No rzeczywiście masz rację. Ja to zawsze pływam dość rekreacyjnie i nigdy basen nie kojarzył mi się dużym wysiłkiem


Dzisiaj w ciągu dwóch godzin od powrotu z basenu zjadłem ponad 3000 kcal, tak się zajechałem.


Za mało białka w diecie. 2,5 g/kg masy powinno być obowiązkowo.

Zmieniony przez - Hubert81 w dniu 2013-01-31 21:01:31
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Wiek 29 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 661
Mógłbym prosić o jakieś rady co do modyfikacji diety. Bo nie mam pomysłu co pozmieniać aby dorzucić białka : (
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

CROSSFIT -Prośba o poradę

Następny temat

Crossfit / bieganie

Wheya