SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

pytanie...TYKA,ELLIS mile widziani:P

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1244

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 411 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 12040
witam,interesuje sie od jakiegos czasu dietetyka,kulturystyka itp. czytam na tym forum czesto posty ludzi ktorzy zamieszczaja swoje diety do oceny i nie wierze wlasnym oczom.bardzo wiele osob przykladowo wazacych 70kg podaje diete na redukcje wedle ktorej dostarcza 2500 kcal dziennie...ja waze 80kg przy wzroscie 183cm i redukcja mnie nie interesuje ale jak to mozliwe ze ja na masie dostarczam 2300 kcal i przybieram na wadze a koles o 10kg lzejszy ode mnie zapodaje 2500kcal i chudnie??!!przed wakacjami jak chcialem sie zredukowac to dostarczalem 1800kcal do tego 3x w tyg. aeroby i 3x silka i chudlem ale nie w zastraszajacym tempie.geny,przemiana materii,metabolizm??od czego to zalezy i czy to w ogole jest mozliwe?a moze ja popelniam jakies bledy w diecie??
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 126 Napisanych postów 4616 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 53303
Najbardziej prawdopodobne jest, że popełniasz błędy odnośnie szacowania kaloryczności dostarczanej/spalanej.

Podstawowa przemiana materii jak to zostało potwierdzone wielokrotnie w badaniach jest proporcjonalna do wagi, wzrostu, zależy dodatkowo od płci i wieku. Zmienność genetyczna to w tym przypadku +/- 5-10%, nie +/- 50% jak się niektórym wydaje.

O ile wyliczenie podstawowej przemiany materii jest łatwe to oszacowanie całkowitej przemiany materii już nie. Najtrudniesze jest oszacowanie kalorii wydatkowanych na zwykłe czynności. To dosyć powszechne, że niektórzy więcej siedzą, ewentualnie leżą, nie chodzą nigdzie na piechotę, nie robią gwałtownych ruchów itp. Prawdopodobnie te zachowania kontrolowane są przez struktury mózgowe - ma to wpływ na rozbieżności.

Chyba jednak najważniesza jest możliwość adaptacji metabolicznej w obrębie kalorii spalanych. Najproście mówiąc każdy ma ustalone pewne punkty równowagi, których organzim broni. Osobiście uważam, że u niektórych punkty równowagi bronione są silniej co oznacza, że różnice w wykorzystaniu kalorii ujawniają się dopiero w momencie, gdy próbujemy coś zmienić, w standardowej sytuacji, gdy jemy zgodnie z naszym zapotrzebowaniem utrzymującym naszą wagę w obrębie Set-Pointu podstawowa przemiana materii jest proprocjonalna do wyżej wymieninych czynników. Jednocześnie uważam, że określenia mam szybki/wolny metabolizm/przemianę materii są mało poprawne.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 230 Napisanych postów 2106 Wiek 54 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 33665
Jeśli chodzi o wyliczenie kalorii to warto zauważyć, że dieta zwykle charakteryzuje się stałością posiłków, kaloryczności, stosunku btw. A przecież niemal każdy dzień jest nieco inny i w sumie niewiele jest dni, w których spalamy tyle samo kcal. Zatem próg +500kcal czy -500kcal może być jedynie umowny. Jednocześnie ten fakt powoduje, iż coraz więcej ludzi rozczarowuje się rygorystycznymi dietami z dokładnym "dawkowaniem" substancji odżywczych na rzecz diety, którą nazwałbym intuicyjną. Zatem jeśli dziś spędzam czas w domu głównie leżąc, odsypiając, czytając książki i bez treningu to winienem zjeść mniej (i to sporo!) niż wczoraj, gdy miałem intensywny trening, na siłownię zasuwałem pieszo, dodałem aeroby, a potem jeszcze "biegałem" na zakupy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
qazar ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 734 Napisanych postów 31016 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 94344
jak pokzuja badania ludziej maja ogormne problemy z oszacowaniem ile kcla jedza i jak duza maja aktywnosc <zawsze podaja za duza>
Musisz na samym pocztaku posluzyc sie wzorami a pozniej obserwowac, jesli tracisz za duzo >1kg tyg to dodajesz kcal jesli za wolno <0.5kg tyg powinienes zmniejszysc ilosc kcal lub najlepiej zwiekszyc aktywnosc
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 126 Napisanych postów 4616 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 53303
Moim zdaniem posłużyłeś się po raz kolejny dużą nadinterpretacją to po pierwsze. Po drugie naukowcy obecnie bardziej przywiązują uwagę do przyjętych/wydatkowanych kalorii w ciągu tygodnia, nie w ciągu dnia. Po trzecie jeśli nawet każdego dnia spalimy o 500 kalorii mniej to po tygodniu stracimy tylko około 0,5 kg tłuszczu. Jeśli do rozbieżności w energii wydatkownej dodamy jeszcze dietę intuicyjną to również w energii dostarczanej będziemy mieli powiedzmy +/- 500 kcal - osoby, które tak zrobią chyba bardziej będą rozczarowane... Ektomorfik odżywiający się intuicyjnie raczej nie przytyje, endomorfik odżywiający się intuicyjnie raczej nie schudnie... Można zastanawiać się co oznacza intuicja w takim przypadku...?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
qazar ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 734 Napisanych postów 31016 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 94344
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 126 Napisanych postów 4616 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 53303
To podkreśliłem w swojej wypowiedzi, niestety najczęściej jest tak, że intuicyjnie wybieramy akurat to co pogłębia nasz problem odnośnie sylwetki, jeśli taki istnieje. Jeśli chodzi o intuicję to różnie można to interpretować...

Zmieniony przez - ellis w dniu 2006-10-15 14:35:25
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
qazar ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 734 Napisanych postów 31016 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 94344
dokaldnie z tym ze przy pewnej siwadomsoci np. nie musze liczyc i wazyc tylko mneijwiecej wiem ile jem i osiagam to co zakladam dlamnie jasna sprawa jest ze na redukcji pizza odpada no chyba ze na cheat meal
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 230 Napisanych postów 2106 Wiek 54 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 33665
To, że naukowcy przywiązują wagę do kcal w ciągu tygodnia, a nie dnia wcale mnie nie dziwi. Jakiś czas temu pytałem właśnie o możliwości regulowania zapotrzebowania w skali kilkudniowej,a nie dziennej. Sam spisuję wartości btw dzienne, ale stosuję też przelicznik tygodniowy, a właściwie cykliczny. Zapisuję wagę, obwód pasa i ramienia. Jeśli waga idzie przy stałym obwodzie pasa to zakładam, że zwiększam masę mięśniową. jesli idzie pas - zakładam, że tłuszczową. Obliczanie BF domowe nie ma dla mnie sensu z uwagi na niedokładność tegoż pomiaru i zastosowanie kalkulatorów, do których nigdy nie miałem przekonania.
Dla mnie ważne są wartości btw dzienne, ale jeszcze istotniejsze cykliczne. Ważę się raz w tygodniu, zatem cykl jest min. tygodniowy.
Co do diety intuicyjnej... chodzi o oszacowanie splonych kalorii. Dla mnie optymalna dieta to 2g białka, 6ww, 1t na kg. Powiedzmy, że rygorystycznie trzymam się tych wartości... teraz... w dzień taki jak dziś praktycznie cały czas siedzę w domku, na trening nie idę, najdłuższa odległość pokonywana jednorazowo to 10 metrów z pokoju do pokoju raz na godzinę. Wrzucenie takich proporcji to w prostej linii odkładanie się tkanki tłuszczowej. Ale dla przykładu mam dni, kiedy maszeruję 5-7km (na obozie wędrownym i 20km się zdarza), potem jeszcze ze 4km do i z siłowni, trening bardzo intensywny, w pracy pokonuję kilka pięter (kilkadziesiąt w skali dnia), a jeszcze w międzyczasie targam zgrzewki do domu, bo właśnie byłem na zakupach. Do tego śpię 3-4h krócej niż w niedzielę. I znowu trzymanie się sztywne 2/1/6 nie ma sensu, bo skoro większy wydatek energetyczny to i musi być większe spożycie celem nadwyżki. Z drugiej strony wrzucając nieco kasy w ten sport (np. w suple) wolę jednak nieco przedobrzyć w cyklu ma masę z kaloriami niż dostarczyć za mało (redukcja - odwrotnie). Otóż i cała idea diety instynktownej. Zauważ, że mało który ćwiczący parę ładnych lat nie posługuje się też np. treningiem instynktownym. Owszem, jakiś punkt wyjścia musi być, ale chodzenie z kartką od sztangi do sztangi i ćwiczenie wg rozpiski to jest dobre tylko i wyłącznie na początku. Dokładnie taką samą analogię trzeba zastosować do diety.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 411 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 12040
dziekuje wszystkim za pomocne komentarze:)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dlaczego....?

Następny temat

Ciekawe potrawy po treningu

WHEY premium