SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

proporcje, regeneracja ?!

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1267

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 218 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5296
1.

interesuje mnie takie zagadnienie.. wg. atlasu cwiczen rozne miesnie potrzebuja rozny czas na regeneracje - czy gdybym jakims cudem ulozyl trening tak, by kazdy miesien zachowal okres potrzebny do regeneracji (a jak wiadomo sa rozne) to czy miesnie rosly by nieproporcjonalnie ?

podam przyklad:
- barki i biceps cwiczony co 5 dni
- klatka cwiczona co 7 dni
*(oczywiscie ulozone w spojna calosc tak, by cwiczony miesien nie byl znow wykorzystywany nastepnego dnia do cwiczen na inna partie)

przy ulozeniu planu treningowego wychodzi na to, ze w ciagu bodajze miesiaca biceps, barki bylyby o 2 treningi wiecej cwiczone niz klatka;

czy zachowam dobre proporcje w ciele cwiczac w ten sposob tzn. trenujac dana partie ciala po jej okresie regeneracji ? czy tez partie o krotszym czasie rozrosna mi sie w stosunku do tych o dluzszym czasie regeneracji ?

2.
chce ulozyc plan, by makymalnie rosly moje miesnie i mam teraz problem.. regeneracjam, trzy zrodla inaczej mowia na temat regeneracji..

- jedni mowia, ze powinnem sam czuc, kiedy moje miesnie odpoczna po intensywnym treningu (o jaki zawsze sie staram) - przewaznie nie czuje zmeczenia dluzej, niz jeden dzien po treningu..

- drugie zrodlo, czyli doskonaly atlas cwiczen, podaje tabelke z okreslonym czasem regeneracji dla danych partii (czego sie trzymam);

- trzecie zrodlo wogole mnie zakrecilo, pisze o roznym czasie regeneracji w zaleznosci od typui budowy (pewnie widzieliscie tego sogowanego posta) - jestem pomiedzy endo i mezo - co oznacza, ze moj czas powinnien byc dluzszy od przecietnego

W SKRÓCIE.. mam metlik w glowie - czego sie trzymac ?
- w pierwszym przypadku pewnie cwiczylbym co dwa dni odpoczynku bicka, tricka, barki i co trzy dni klate, plecy, nogi
- w drugim 4 dni przerwy na bicek, tricek, bary i 6 dni na klate, plecy, nogi (dokladnie, jak pisze w atlasie);
- w trzecim to juz wogole powinnem odczekac chyba z 6 dni w przypadku bicka, tricka a z 10 klate itd

CO TUTAJ ZROBIĆ ?
pewnie nie tylko mnie to interesuje..
ktora szkola jest dobra ? mysle ze to bardzo wazna kwestia, bo teorytycznie moge w tym samym czasie osiagnac 2x wiekszy lub mniejszy przyrost..

bardzo dziekuje za pomoc i zapraszam do dyskusji / opini / porad.. bo kompletnei nie wiem co o tym myslec
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 2286 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 21699
moze moja wypowiedz bedzie troche lakoniczna ale najlepsza szkola jest wlasna praktyka i wsluchanie sie w swoj organizm. to sa tylko zasady ktore przeciez mozna laac i odchodzic od schematow.

Student Turystyki i Rekreacji

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 308 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 16369
"jedni mowia, ze powinnem sam czuc, kiedy moje miesnie odpoczna po intensywnym treningu (o jaki zawsze sie staram) - przewaznie nie czuje zmeczenia dluzej, niz jeden dzien po treningu.. "

To postaraj sie lepiej wczuć w czasie treningu bo coś słabo je czujesz .Ja jak zrobie pozadnie trening nóg ,pleców albo klaty to czuje je przez kilka ładnych dni nogi nawet ze 3-4 dni po trening jeszcze mnie bolą.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 1668 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 40414
1 nigdy nie próbowałem takiego treningu więc nie będe wypowiadał się o nim, proponuje spróbować, oczywiście wnioskuje że dietka jest, bo inaczej nie masz po co tak kombinować z treningiem.
2 kieruj się raczej atlasem, to moja rada

NIE DAWAĆ MI SOGÓW !!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 218 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5296
dietka to podstawa dzieki za odpowiedzi
sproboje wsluchac sie lepiej w swoj organizm, treningi wykonac jeszcze ciezej, poexperymentowac z iloscia powtorzeniami / seriami / ciezarem i byc moze faktycznie tak sie wykoncze, ze poczuje na wlasnej skorze ze slowa z atlasu sie potwierdzaja
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

ważne!!1

Następny temat

barki

Masa