SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

unibike fusion - przerzutki, korba

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 6903

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 101 Wiek 34 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 6470
siema

Posiadam nowy rower Unibike Fusion. Wiem, że półka nie najwyższa, ale ja aż tyle nie jeżdżę. Kupiłem go 60km od zamieszkania bo nie mogłem go już dostać na miejscu. Akurat się z kimś tam po drodze zabrałem, więc na rękę mi to było. Co do problemu to go opisze bo nie wiem jak skonkretyzować. Jak naciskam dużą siłą na pedały, czyli kładę duży nacisk to mi tak jakby cały mechanizm koło korby wrzucił luz. Hmm albo inaczej, jak zdejmę łańcuch i kręcę samą korbą to tak leciutko chodzi. To powiedzmy jak przyspieszę i przeniosę dużo siły to ta "korba" jakby wrzuciła na luz i nie mam na jeden obrót żadnej siły. Nie miłe uczucie bo jak chcesz dużo siły użyć aby przyspieszyć albo wyjechać z czegoś to Ci nagle łańcuch 'zwolni'. Na obowiązkowy przegląd wybieram się w marcu. Trochę czasu zostało, więc chce się Was poradzić. Wybaczyć, że nie używam profesjonalnych pojęć a wytłumaczyłem tak na "opak".

I can be better :)

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 8031 Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 28851
ma ktoś pomysł na interpretacje? bo ja nie skleiłem

Moderator:
-Sporty Extremalne-
-Rowery-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 101 Wiek 34 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 6470


powiedzmy, że wciskasz hamulec przedni i próbujesz pedałować to stawia Ci się opór bo koło nie idzie do przodu a u mnie raz na jakiś czas ten 'opór' znika i pedała czy tam korba przeleci jakby na chwile łańcucha nie było. Hmmm jedziesz na przerzutce 3x6 a nagle Ci spadnie łańcuch na 1x1. Tylko u mnie się to dzieje bez żadnych zmian przerzutek. Tak jakby w ośka popuszczała. Ja wiem, że ciężko wytłumaczyć...


edit

zdjęcie dałem pierwsze z neta tam gdzie jest strzałka korba. Mam wrażenie, że tam coś nie tak.

Zmieniony przez - diablo_bi w dniu 2009-01-21 23:16:02

I can be better :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 84 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 170
wydaje mi sie, ze do takich objawow pasuje tylko jakiesz uszkodzenie zapadek w bebenku piasty.
czyli wymienisz piaste i powinno byc ok
pozdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 13 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 314
no ewentualnie jej po prostu łańcuch przeskakuje, ale może bebenek faktycznie jest strzelony jeżeli zakres tego "wolnego skoku" korby jest duży
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 101 Wiek 34 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 6470
OK doszedłem chyba co to jest. Jutro znaczy dziś za to się zabiorę, albo dam go na gwarancje, chociaż ładny kawałek do nich mam ...

Wklejam:

Bębenek rowerowy – mechanizm zapadkowy, forma wolonobiegu, który jest montowany na tylną piastę rowerową razem z zestawem tylnych zębatek rowerowych lub stanowi integralną część piasty. Często stanowi jednocześnie bieżnię dla prawego łożyskowania tylnej piasty w rowerze. Na bębenek stanowiący integralną część piasty nakłada się tzw. kasetę.
Bębenek występujący w zestawach tylnych zębatek, posiada zwykle dwie zapadki. Bębenki będące integralną częścią piast posiadają zwykle więcej niż 2 zapadki. Czym więcej zapadek tym bębenek szybciej "zaskakuje" a obciążenie rozkłada się na ich większą liczbę, przedłużając trwałość całego urządzenia. Na zdjęciach poniżej widać bębenek z dwoma zapadkami wymontowany z zestawu zębatek. Jedna z zapadek jest widoczna, druga jest po przeciwległej stronie. Podczas jazdy zapadki chowają się umożliwiając ruch koła bez ruchu zespołu zębatek. Podczas pedałowania zapadki unoszą się, blokując niezależny ruch koła, pozwalając na przekazanie momentu obrotowego.

Kiedy zębatka podczas jazdy zacznie obracać się luźno w obie strony bez wpływu na ruch koła, może być to skutkiem zakleszczenia się zapadek. Dzieje się tak np. gdy do nie odpowiednio konserwowanej zębatki dostanie się woda lub piasek. Powoduje to, że zapadka pozostaje schowana i drucik sprężysty nie może jej wypchnąć z zagłębienia.

jesli trzask pojawia sie przy pedalowaniu (szczegolnie jesli przez dluzsza chwile jechales nie pedalujac a pozniej zaczynasz krecic - choc w ten sposob takze nie zawsze bo czasami bez przerw w pedalowaniu) to najprawdopodobniej jest to wina mechanizmu zapadkowego w piascie:
wewnatrz bębenka znajduja sie dwie lub trzy zapadki naciągane sprezynką w ksztalcie przecietego kolka. czasami jest tak ze jedna z zapadek nie zazebia w momencie gdy zaczynasz pedalowac i "otwiera sie" z opoznieniem lapiąc za ząbki w bębenku.
spowodowane moze to byc:
1. za słabą sprezyną - wtedy trzeba ją mocniej zagiac robiąc mniejsze kółko
2. zabrudzeniem sie mechanizmu zapadkowego lub dostaniem sie (wycieknięciem z ktoregos elementu) smaru - zapadki przyklejają sie do elementu na ktorym są zainstalowane i slabosc sprezyny powoduje ze otwieraja sie z opoznieniem.
3. nietrafianiem wszystkich zapadek w ząbki bębenka - to moze byc spowodowane złą konstrukcją mechanizmu zapadkowego - zapadki nie są ustawione na elemencie w ktorym są zainstalowane - w odpowiedniej odleglosci.
4. zdeformowaniem się zapadek: zapadki to elementy w ksztalcie prostokąta lub kwadratu, z nacięciem przez srodek rownolegle do kierunku jazdy. jesli zapadki są ze slabego materialu to pod wplywem obciązen mogą ulegac deformacji - np ich krawedzie zazebiające w bębenku. zdeformowana zapadka nie trafia w odpowiednie miejsca w mechanizmie zapadkowym przez co dochodzi do zgrzytow i strzelania.

jesli przyczyną jest jedna z przyczyn od 1 do 3 to poza efektem dzwiekowym i lekkim "przepuszczeniem" przy pedalowaniu nic nie powinno sie wydarzyc. mialem takie dwie piasty i o ile dzwiek jest denerwujacy (przypomina pękanie metalu) to obawy o zycie bębenka nie ma.
jesli przyczyną jest przyczyna 4 to trzeba rozebrac bębenek i wymienic zdeformowane elementy - jesli tego nie zrobisz to np odksztalcona zapadka moze pęknąć lub sie zmielic co w najgorszym wypadku moze doprowadzic do zniszczenia calego mechanizmu zapadkowego.


Skopiowane z innego forum. Może komuś się przyda. Ja mam takie objawy, ale pewnie ich za dobrze też tutaj nie opisałem. Dam znać czy coś się poprawiło

I can be better :)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

RISE ABOVE THE PACK VERTICAL JUMP PROGRAM-tłumaczenie

Następny temat

POMOCY 1000m i 100m!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WHEY premium