...
Napisał(a)
Oddaj do serwisu, bo widzę że pojęcia nie masz. Jak odkręcisz tą czternastkę śrube to tam jest miejsce żeby wkręcić ściągacz do korb..... Młotkiem nie radze "ściągać" korb. Suport się wykręca. Musisz odkręcić te kontry, a następnie miski suportu.
...
Napisał(a)
Do żadnego serwisu nie musiałem oddawać. Zrobiłem sam. Chodzi jak marzenie.
...
Napisał(a)
heh tak czytam i ciekawi mnie jak to zrobiles ?? miales klucze ?? czy improwizacja ??:)
...
Napisał(a)
Wiem ,że data ale chce żeby było.
Montaż środka suportu
Nowoczesne środki suportu dają się montować bez żadnych problemów. Odrobina delikatności jednak nie zaszkodzi.
Najpierw trzeba upewnić się, czy gwint w ramie jest całkowicie czysty i wolny od pozostałości gwintowania czy frezowania. Następnie smarujemy obficie ramę i środek suportu (najlepiej smarem z dodatkiem miedzi). Ręką wkręcamy miski suportu z obydwu stron, o 3, 4 zwoje gwintu. Uwaga, gwint uszkodzić jest łatwiej, niż się wydaje. Jeśli odczuwamy opór, w żadnym wypadku nie należy używać siły. Lewa strona ma gwint prawy, prawa lewy. Najpierw wkręcamy prawą miskę za pomocą specjalnej końcówki (kilkanaście złotych, do kupienia w każdym dobrym sklepie rowerowym), dokręcając ją za pomocą klucza dynamometrycznego. Potem podobnie postępujemy z drugiej strony.
Uwaga!
Gwinty muszą być czyste i dobrze nasmarowane. Środek suportu wkręcamy najpierw ręcznie.
Montaż korby
Montując precyzyjnie korbę, zapobiegniemy późniejszym problemom z jej luzowaniem się i nieprzyjemnymi dźwiękami podczas pedałowania.
Trzeszczenie i zgrzyty zazwyczaj wywoływane są w wyniku niedokładnego montażu środka suportu i korby. Można temu zapobiec. Posmarować należy końcówki osi środka suportu, a także odpowiednie gniazda w korbie (ponownie najlepiej za pomocą pasty miedziowej). Korby przykręcamy do osi za pomocą śrub. Zazwyczaj będzie potrzebny do tego sześciokątny klucz 8 mm. Uwaga, przy nowoczesnych środkach zakończonych wielowpustem trzeba je solidnie dokręcić, tak, by wielowpust precyzyjnie pasował, w przeciwnym wypadku zęby ulegną błyskawicznemu uszkodzeniu.
Uwaga!
Powierzchnie w środku suportu i korbie smarujemy pastą miedziową, zapobiegnie to trzaskom. W przypadku środków zakończonych wielowpustem szczególnie zwracamy uwagę na dokładne dopasowanie.
Montaż środka suportu
Nowoczesne środki suportu dają się montować bez żadnych problemów. Odrobina delikatności jednak nie zaszkodzi.
Najpierw trzeba upewnić się, czy gwint w ramie jest całkowicie czysty i wolny od pozostałości gwintowania czy frezowania. Następnie smarujemy obficie ramę i środek suportu (najlepiej smarem z dodatkiem miedzi). Ręką wkręcamy miski suportu z obydwu stron, o 3, 4 zwoje gwintu. Uwaga, gwint uszkodzić jest łatwiej, niż się wydaje. Jeśli odczuwamy opór, w żadnym wypadku nie należy używać siły. Lewa strona ma gwint prawy, prawa lewy. Najpierw wkręcamy prawą miskę za pomocą specjalnej końcówki (kilkanaście złotych, do kupienia w każdym dobrym sklepie rowerowym), dokręcając ją za pomocą klucza dynamometrycznego. Potem podobnie postępujemy z drugiej strony.
Uwaga!
Gwinty muszą być czyste i dobrze nasmarowane. Środek suportu wkręcamy najpierw ręcznie.
Montaż korby
Montując precyzyjnie korbę, zapobiegniemy późniejszym problemom z jej luzowaniem się i nieprzyjemnymi dźwiękami podczas pedałowania.
Trzeszczenie i zgrzyty zazwyczaj wywoływane są w wyniku niedokładnego montażu środka suportu i korby. Można temu zapobiec. Posmarować należy końcówki osi środka suportu, a także odpowiednie gniazda w korbie (ponownie najlepiej za pomocą pasty miedziowej). Korby przykręcamy do osi za pomocą śrub. Zazwyczaj będzie potrzebny do tego sześciokątny klucz 8 mm. Uwaga, przy nowoczesnych środkach zakończonych wielowpustem trzeba je solidnie dokręcić, tak, by wielowpust precyzyjnie pasował, w przeciwnym wypadku zęby ulegną błyskawicznemu uszkodzeniu.
Uwaga!
Powierzchnie w środku suportu i korbie smarujemy pastą miedziową, zapobiegnie to trzaskom. W przypadku środków zakończonych wielowpustem szczególnie zwracamy uwagę na dokładne dopasowanie.
Szpecjalista ;]
Freeride/downhill
...
Napisał(a)
Siema.
Z czego można zrobić podkładki do sterów?
Z czego można zrobić podkładki do sterów?
Szpecjalista ;]
Freeride/downhill
...
Napisał(a)
Chcesz zrobić je sam? Może być ciężko - lepiej kup gotowe ;) Materiał z jakiego robią podkładki dystansowe to aluminium i carbon
:> ó?o:..
...
Napisał(a)
stary lepiej kupic to kosztyuje 4zł i masz pewnosc ze bedzie dobre :)
...
Napisał(a)
Dzięki.Myślałem że droższe te podkładki.
Jutro skocze do sklepu i kupię.Składanie bike'a na półmetku.
Tylko czekam aż przyjdą changery ,łańcuch i gripy.
))))))))))
PS;Można gdzieś kupić takie gumy na górne golenie do Drop Off'a?
I jaki olej polecicie do hampla hydraulicznego shimano br-m555.
Na klamce jest napisane że ma być mineralny
Zmieniony przez - Mirage Pl w dniu 2008-02-19 19:05:53
Jutro skocze do sklepu i kupię.Składanie bike'a na półmetku.
Tylko czekam aż przyjdą changery ,łańcuch i gripy.
))))))))))
PS;Można gdzieś kupić takie gumy na górne golenie do Drop Off'a?
I jaki olej polecicie do hampla hydraulicznego shimano br-m555.
Na klamce jest napisane że ma być mineralny
Zmieniony przez - Mirage Pl w dniu 2008-02-19 19:05:53
Szpecjalista ;]
Freeride/downhill
Polecane artykuły