800 zl. to duzo i malo jednoczesnie - wszystko zalezy na kogo trafisz ... jesli na jakiegos krzewiciela kultury wsrod mlodziezy, tudziez kogos komu marzy sie byc drugim Bonkiem to kto wie .....
ale tak na powaznie:
1. Opracuj sobie nomenklature i gradacje tzn.
czy chcesz tylko jednego sponsora za 800 zl. - wowczas szukajac chetnego bedziesz poslugiwal sie pojeciem "wylacznego sponsora" - co ladnie brzmi
2. A moze wolalbys nie dawac wylacznosci za 800 zl. i wowczas bedziesz poszukiwal "glownego sponsora" - ten wylozy najwieksza kase, a zawsze bedzisz mogl dokoptowac mniejszych, ktorzy po prostu beda "sponsorami" i Ci beda wspierac mniejsza kasa ...
3. zastanow sie czy chcecie 1 sponsora za 800 zl czy tez kilku za mniejsza kase, ktora w sumie da 800 zl.
4. zobacz, jakie sa najwieksze hurtownie/sklepy sportowe w Twoim miescie - od nich bym zaczela, szukajac wsrod nich wylacznego sponsora za najwieksza kase, ewentualnie jesli sa takie, ktore oferuja wybiorczo sprzet, wowczas moga zostac "zwyklymi" sponsorami, np. hurtownia butow sportowych, lokalny producent ubran sportowych, najwieksza regionalna
hurtownia odzywek i suplementow itp.
5. A co do rozwieszania plakatow - obstaw przede wszystkim te miejsca, gdzie zbieraja sie mlodzi ludzi - np. na osiedlowych klatkach .... zreszta sam wiesz najlepiej co to za miejsca ....
6. Dobrym pomyslem jest rowniez banner internetowy - pytanie - czy macie swoje koszulki - wowczas mozna dodatkowo oferowac logo sponsora/ow na koszulce i tez w zaleznosci od rangi - wlasciwe miejsce np. na plecach jedno duze logo glownego/wylacznego sponsora, na rekawach loga "zwyklych".
7. Loga sponsorow moga sie pojawiac rowniez na Twoich plakatach, to tez mozesz zawrzec w swojej ofercie ...
8. Oferta - musi byc schludna, estetyczna i przejrzysta. To podstawa.
Dobrze by kazdy z elementow oferty byl wyceniony - tak, wiem, ze to sufitologia w glownej mierze ale ma to swoj sens - dlaczego:
jesli wycenisz po kolei wszystkie elementy oferty np.:
(uwaga - kwoty z sufitu !)
- banner reklamowy na stronie - 200 zl./m-c
- banner reklamowy na wszystkich turniejach - 400 zl./m-c
- logo na plecach koszulki - 100 zl./m-c
- logo na wszystkich plakatach - 150 zl./m-c
itd. itd.
Suma wszystkich elementow powinna przekroczyc pozadana przez Ciebie kwote np. 950 zl.
co to Ci da ?
otoz idac z oferta do danej firmy dajesz jej mozliwosc wybrania - moze sie okazac, ze ktos:
a. wylozy cala kase - i wszyscy beda zadowoleni a Ty przede wszystkim bo masz wiecej niz chciales
b. bedzie chcial sie zaangazowac, lecz nie bedzie mial calej kwoty, wowczas bedzie mogl sobie wybrac to na co go stac - co dla Ciebie bedzie oznaczac, ze masz juz chociaz czesc poszukiwanej przez Ciebie kwoty od jednego sponsora, a jednoczesnie masz nadal kilka punktow ofertowych aktualnych dla innych potencjalnych chetnych ....
jak cos bedzie niejasne to pytaj ....
Powodzenia !