Gi, Kimono i buty zapaśnicze są opcjonalne.
Walki będą się odbywały na matach zapaśniczych.
Jeżeli zawodnicy w trakcie walki opuszczą pole walki, sędzia wznowi walkę na środku pola walki w takiej pozycji, w jakiej znajdowali się po opuszczeniu pola walki. Jeżeli stali, wznawia się walkę w stójce.
Dozwolone techniki:
- każdy rodzaj duszenia za wyjątkiem zatykania ust i nosa dłonią
- każda dźwignia na ramię, bark lub nadgarstek
- każda dźwignia na kolano lub stopę (oprócz dźwigni skrętowych na kolano oraz kluczy na stopę).
Niedozwolone techniki:
- uderzenia i kopnięcia
- nelson, krucyfiks, rzut suples
- dźwignia skrętowa na kolano
- klucz na stopę
- wkładanie palców do ust i oczu
- łapanie za uszy
- łapanie za włosy
- łapanie za palce i kciuki
- bijanie paluchów pod żebra itp.
- drapanie i szczypanie
- gryzienie
- slamy
- dotykanie okolic krocza - pachwiny
- odpychanie twarzy dłonią, łokciem lub kolanem
- używanie substancji utrudniających chwytanie
- zakaz chwytania koszulki i spodenek
Punktacja:
Top = 2 punkty
Wejście za plecy z wpiętymi stopami = 3 punkty
Obejście gardy = 3 punkty
Kolano na brzuch = 2 punkty
Sweep = 4 punkty
Sprowadzenie zakończone pozycją dominującą – boczna, top = 4 punkty
Sprowadzenie zakończone w gardzie lub półgardzie = 2 punkty
- Aby uzyskać punkty, pozycja musi być utrzymana przez 3 sekundy
- Przy wielokrotnych zmianach pozycji, sędzia powinien punktować tylko te utrzymane przez 3 sekundy
Kary:
- kiedy zawodnik wskoczy do gardy lub bez powodu zmieni pozycję ze stojącej na leżącą i pozostanie tak przez 3 sekundy lub więcej, zostanie mu odjęty punkt
- kiedy zawodnik unika kontaktu i cofa się w obawie przed kontaktem zostanie mu odjęty punkt
- pasywny zawodnik zostanie upomniany dwukrotnie, następnie zostanie mu odebrany punkt.
Jak wygrać:
Zwycięzca może zostać wskazany przez:
- kiedy przeciwnik odklepie ręką, nogą lub da sygnał werbalny
- kiedy sędzia uzna, że zawodnik nie jest w stanie dalej się bronić I jego zdrowie lub zycie jest zagrożone może wskazać zwycięzcę
- kiedy zawodnik złamie zasady dwukrotnie, jest zdyskwalifikowany
Wygrana przez:
- poddanie
- punkty
- decyzja sędziego
Wagi:
Prawdopodobne wagi to: - 70, - 80, - 90 i + 90.
Jeśli bedzie odpowiednia ilość chętnych wagi będą jak w ADCC.
Dlatego prosimy kluby o wczesniejsze zgłaszanie się.
Czas:
- Czas walki 6 minut(pierwsze 3 minuty bez punktów)
- Finały - 8 minut
- 3 minuty dogrywki jeśli rozstrzygnięcie nie nastąpi w regulaminowym czasie.
Określenie początkujący - chodzi przede wszystkim o osoby z krótkim stażem(do roku) w stylach chwytanych(BJJ, Luta Livre, Sambo itp). Zawodnicy którzy trenują lub trenowali Judo, Zapasy itp są dopuszczani bez względu na ich staż w tych stylach walki.
Podrygi zdechlej ostrygi