SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ku rozwadze dla forumowiczów

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 2916

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 5770 Wiek 44 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 42384
to chyba można podwiesić:

Szeptany marketing

Nie zachwalaj poduktów z ukrycia, przedstaw się kim jesteś. To jedna z zasad etycznego marketingu przyjęta przez amerykańskie firmy z tej branży. Paradoksem jest to, że chodzi o agencje wykorzystujące tzw. marketing szeptany, którego istota tkwi w tym, że odbiorca nie wie, że to marketing.

"Ujawnienie roli jest podstawą w budowie zaufania i wiarygodności. Nie ukrywamy się w sposób, który mógłby zmylić konsumentów co do charakteru osoby, który nawiązuje z konsumentem kontakt" - czytamy w kodeksie etyki Word-of-Mouth Marketing Association (WOMMA) z Chicago. Ta organizacja działa od roku i zrzesza głównie agencje reklamowe i firmy public relations, które prowadzą niekonwencjonalne akcje promocyjne z użyciem np. własnych "szpiegów". W praktyce wprowadzenie przez nią kodeksu oznacza, że osoba wynajęta np. przez browar będzie musiała poinformować swoje otoczenie np. podczas imprezy w klubie, że dostaje od firmy pieniądze za lansowanie jej marki. - Namawiam was do wypicia piwa X, bo jego producent mi za to płaci - tak mógłby brzmieć jej komunikat. Tylko czy nie podważa on istoty marketingu szeptanego?

Uczłowieczyć relacje

Techniki określane mianem marketingu szeptanego w ciągu ostatnich dwóch stają się w USA coraz bardziej popularne. Część swoich budżetów przeznaczyli na nie tak duże spółki, jak Procter & Gamble czy Microsoft, gdyż mają coraz większe trudności z dotarciem do części swoich odbiorców za pomocą tradycyjnych mediów. Jednak prowadzenie kontrolowanych dyskusji w internecie na temat produktu czy zakamuflowane zachęcanie do jego używania w klubach nie przysporzyły amerykańskim reklamodawcom renomy. - Niektóre z tych metod wprowadzają w błąd, bo ludzie sądzą, że rozmawiają ze zwykłą osobą, podczas gdy w rzeczywistości rozmawiają z naganiaczem. To komercjalizuje relacje międzyludzkie - powiedział na łamach dziennika "The Wall Street Journal" Gary Ruskin, szef organizacji konsumenckiej Commercial Alert. Kodeks WOMMA jest odpowiedzią na tego rodzaju zastrzeżenia.

Mogą mówić...

W Polsce ta działalność jest wciąż bardzo młoda. Od lata ubiegłego roku mamy pierwszą firmę zajmującą marketingiem szeptanym. Streetcom - założony przez Artura Budziszewskiego, wcześniej szefa MTV Polska - zdobywa swoich pierwszych klientów. Dziś z usług tej firmy korzystają m.in. polska filia PepsiCo, Era, Nike oraz Kompania Piwowarska. Streetcom zarządza grupą 300 współpracowników w wieku 18-24 lat w ośmiu największych miastach, którzy są liderami opinii w swoich środowiskach. Czy oni opowiadają swoim kolegom dla kogo pracują? - Nasi współpracownicy nie propagują produktów. Najczęściej po prostu dostają coś do przetestowania i sami decydują czy w ogóle chcą o tym z kimś rozmawiać. Nie mamy wpływu na to, co oni mówią - podkreśla Anna Westfal ze Streetcomu.

W styczniu tego roku firma ta pracowała dla Bacardi-Martini Polska, sponsorującego festiwal filmów akcji "Action Night". Niektórzy współpracownicy Streetcomu w Warszawie i Trójmieście otrzymali zaproszenia na tę imprezę. Każdy z zaproszonych mógł zaprosić na imprezę szóstkę własnych znajomych. Następnie uczestnicy wypełnili kwestionariusze na temat imprezy oraz produktu, a Bacardi-Martini Polska otrzymał raport o postrzeganiu swojej marki i ewentualnych sposobach jej promocji.

- Działamy zupełnie inaczej. Ale wydaje mi się, że wynajęta osoba powinna się ujawnić, jeśli jej zadaniem jest zachwalanie produktu - dodaje Westfal.

Podobne stanowisko zajmuje koncern Procter & Gamble. Według "The Wall Street Journal" spółka ta korzysta z usług 250 tys. nastolatków na całym świecie, którzy od czasu do czasu otrzymują do przetestowania jej produkty. Steve Knox, szef agencji marketingowej Tremor podkreśla, że koncern nie opłaca swoich "ekspertów" i mogą oni wyrażać dowolne opinie.

Reklama jak nie reklama

Część specjalistów traktuje samoregulację w tej branży sceptycznie. - Cały pomysł na ten marketing polega na tym, żeby nie wyglądał on jak marketing - mówi Jon Bond, współzałożyciel firmy Kirshenbaum Bond & Partners. W połowie lat 90. agencja wynajęła 150 osób do promocji koniaku Hennessy. Ich zadaniem było popijanie trunku w modnych barach i rozmawianie o nim. Zdaniem Jana Mosiejczuka, dyrektora strategicznego agencji reklamowej Saatchi & Saatchi, pracującej takich firm, jak Toyota Motor Poland czy Wedel dużo zależy od konkretnej kampanii. - Tego rodzaju marketing ma różne formy i czasem ujawnienie tego rodzaju informacja skraca drogę do osiągnięcia efektu. To może trochę przypominać kampanię reklamową realizowaną w odsłonach. Wiemy, że mamy do czynienia z konkretną marką, ale nie wiemy, kto za nią stoi. I dowiadujemy się tego na końcu - wyjaśnia Mosiejczuk.


Vadim Makarenko

gospodarka.gazeta.pl
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
qazar ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 734 Napisanych postów 31016 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 94344
Super motywuje do cwiczen i ostrej diety te pare fotek moze masy na takiej rzebie nigdy nie bede mial (nie te suple ) ale zawsze cos. Coz bylo tak zawsze ale niektorzy graja w otwarte karty wiadom o co niektorych co maj sklepy lub pracuja dla jakies firym,a sa tacy co z ukrycia atakuja i bylo tu pare slawych osob ,ba nawet jeden zielony
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
qazar ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 734 Napisanych postów 31016 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 94344
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 48 Napisanych postów 11477 Wiek 52 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 94174
Na sfd "marketing szeptany" jest obecny odkąd pamiętam. Obecnie przeżywa spory rozkwit

sonbaty http://www.atleta.pl


członek mafia.suple.hardcor.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
boogie ZASŁUŻONY
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 6905 Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 80672
ech...
dałbym soga, ale nie dam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
bimsalabim ZASŁUŻONY
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 2399 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 8832
z tego co wiem marketing szeptany jest podstawa wszystkich forum dyskusyjnych na swiecie ....
identycznie jak u nas jest w niemczech , austrii , itd...
mysle ze zasady przedstawione nie dadza rady polskim realiom..
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 3230 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 53403
qazar zdjecie z avataru jestTwoim prawdziwym zdjeciem?

Zmieniony przez - HK w dniu 2005-02-13 20:17:40

Bóg, Honor, SFD

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
bimsalabim ZASŁUŻONY
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 2399 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 8832
no wlansie
mam to samo pytanie co HK .....
qazar - kto to ?????
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
qazar ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 734 Napisanych postów 31016 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 94344
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 3230 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 53403
jesli to Ty to ja chce na prywatne konsultacje

Bóg, Honor, SFD

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 1539 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 54239
jak ktoś siedzi dłużej na forum to takie rzeczy widać,szczególnie w tym dziale
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
qazar ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 734 Napisanych postów 31016 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 94344
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

CO NA POCZATEK???

Następny temat

3D PROTEIN TREC - warto kupić?

forma lato