SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zwiększenie prędkości roweru na asfalcie (RR Btwin 6.0)

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3040

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Wiek 23 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 655
Witam!

Jakies 0,5r temu kupiłem rower, niestety moja wiedza na ten temat byla bardzo ograniczona, i mimo iz jezdze niemal tylko na asfalcie to kupilem gorala :(

Teraz chciałbym co nieco pozmieniać, jak najtańszym kosztem, żeby móc:
-robić w miarę podjazdy (dość mocne, ale krótkie)
-po prostej w miarę lekko i szybko jechać
-zjazdy jak najszybsze...

Dodam, ze moje umiejetnosci w wymienianiu czesci sa raczej niewielkie, chyba ze dalibyscie mi jakis link do dobrego poradnika jak to zrobic...

Budzet: Jak najtaniej (mysle ze do 150-200zl, ale im mniej tym lepiej)

Jezdze na oponach które były na początku, zmieniłem jedynie pedały...
Same opony są dość szerokie, a czytalem ze waskie pozwalaja szybciej jezdzic, wiec jakbyscie mi podali jakie warto kupic do tego roweru... glownie jezdze po asfalcie, troche duzych zjazdow i podjazdow, ale dosc krotkich...

Jesli czegos nie dam rady sam wymienic, to dam do lokalnego ... mechanika rowerowego? rower, bo tez wymienia... mysle ze mozna do niego miec zaufanie, bo to b. dobry kolarz ... Tutaj troche info:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Brzeźny


P.S. Jak w temacie, rower to BTwin RockRider 6.0
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11149 Napisanych postów 51570 Wiek 31 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
miałem podobny problem, opony
http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/223/Kellys.Snake/
wymieniłem na
http://www.bikecenter.pl/p2650,schwalbe-hurricane-26x2-00-performance-drutowa-opona.html
waga na sztuce mniejsza o prawie 200g
zmieniłem też widelec amortyzowany na
http://www.force-components.pl/index.php?p997,kod-14610-force-mtb-widelec-1-1-8-alu-ahead
i znów waga poszła o jakieś 1750 g.
Poważnie, teraz jazda po asfalcie to przyjemność choć muszę uważać na dziury i krawężniki. Chciałem zmienić też kola na inne ale po namyśle zostałem przy tych bo nie są za ciężkie, a za lżejsze wagowo o jakieś 0,3 - 0,4 kg na komplecie używek zapłaciłbym z 300 zł.
Twój rower ma w całości amortyzowana ramę wiec ja osobiście zmienił bym tylko opony (ale to opinia laika).





Zmieniony przez - AIE w dniu 2014-05-10 07:35:30
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Wiek 23 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 655
@AIE
Dzięki :)
Te na ktore wymieniles to semi slick... Daloby rade na slick ??
Jesli tak, to czy bylby sens, bo jezdze w 90% po asfalcie...

I czy bylby sens zmieniac widelec, na zwykly, nieamortyzowany? Czytalem, ze podczas podjazdow pod gore moze byc nawet 30% sily ktora generujemy pochlaniane przez amortyzator... wiec jesli daloby sie, i bylby sens, to bym prosil o podanie jakiegos widelca, na ktory wymienic...



Zmieniony przez - kacper173173 w dniu 2014-05-10 08:54:31
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 378 Wiek 28 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 4554
Byłoby sens. Ewentualnie kup sobie amortyzator z opcją blokady skoku, przekręcasz przycisk i przestaje amortyzować, też przydatne. Pytanie tylko, czy nie lepiej wtedy dołożyć i szukać używanej kolarzówki?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Wiek 23 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 655
Niestety, mam 13 lat, niedawno mialem troche wydatkow, a jednak z tego co wiem uzywana kolazowka to min. 1200-1500zl ... wiec poki co chce po prostu jak najbardziej upodobnic ten rower do kolazowki... Czytalem troche o blokowanych amortyzatorach, podobno maja krotsza zywotnosc, czy to prawda? I jaka bylaby cena takiego amortyzatora
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 52 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 955
szczerze to najlepszym rozwiązaniem byłoby kupić inny rower bo z tego cudów nie zrobisz ale to tylko moja myśl. wymień opony na semi slick, na pewno będzie inaczej jak na tych "traktorach" :D a dobry amortyzator z blokadą skoku to wydatek około 600zł, oczywiście używka w dobrym stanie. ale za tą cene to masz pół rowerka :D

Zmieniony przez - Amton w dniu 2014-05-11 20:53:08
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 198 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 2681
Za 200 zł można odchudzić kółka + noski na pedały.Węższe opony,lżejsze,o wyższym tpi,do tego lżejsze dętki i to tyle,oprócz tego można pościągać rzeczy typu błotniki,stopki itp,tour de France co prawda nie wygrasz ale średnia powinna wzrosnąć z 1km może nawet 2 km/h.
Oprócz powyższego można wymienić siodełko na lżejsze,sztyce,kierownice,mostek,do tego spd ale to już zdecydowanie przekracza 200 zl




Zmieniony przez - forx w dniu 2014-05-12 16:02:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 400 Napisanych postów 15594 Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 91830
Na początek zanim nie podrośniesz i nie zmienisz na szosówke to wystarczy opony, zdjąć wszystko co zbedne i wymienić widelec na alu zwykły, używany. W 200 powinieneś się zmieścić.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 67
Jezdzilem na rowerze od 12 roku downhill konkretnie. Po pierwsze opony a po drugie korba + lancuch+kaseta powinny byc solidne dzieki czemu pozwoli ci to na lepsza satysfakcje z jazdy a przy okazji bedzie to na dluzej przydatne :) to jest koszt ogolny od 400 do 500 zl.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 280 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7814
To ze wąskie opony umożliwiają szybsza jazdę to zależy jak się jeździ. Szersza opona która jest mocno napompowana ma mniejszy punkt styku z asfaltem niz opona szosowa. Profesjonaliści jeźdżą na wąskich oponach nie dlatego że lepiej się toczą ale dlatego że przy wyższych prędkościach stawiają one mniejszy opór aerodynamiczny nie mówiąc juz o masie i bocznych wiatrach. Żeby opona dobrze niosła wystarczy amatorowi aby to była opona bez bieżnika i była odpowiednio napompowana.
A druga sprawa to to ż ejeśli ktoś chce szybciej jeździć to fizyki się nie oszuka. Trzeba odchudzić rower i dołożyć mocy w nogach. Efektywność przenoszenia mocy na ruch roweru to juz na poziomie amatorskim nie są ważne. Jak ktoś generuje 300W mocy na góralu bedzie jechał wolniej niż kolarz na szosówce. Pozycja na rowerze, opony, waga sprzętu robią różnicę. Ale 300W na szosówce czy góralu niestety boli tak samo i nalezy o tym pamietać łudząc się ze szosówka to jakies cudo co samo się kręci.

Zmieniony przez - einwunder w dniu 2014-07-13 12:18:57
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Diamentowa LIGA 2014 - IAAF Diamond

Następny temat

F1 - Grand Prix Hiszpanii (sezon 2014)

WHEY premium