SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

pare pytan dotyczacych treningu (masowego)

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 775

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 441 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5290
cel - masa (trenuje kazda grupe miesniowa 2 razy w tygodniu)


1.
w atlasie napisane jest, ze "na mniejsze(np. łydki, bicepsy, tricepsy) ok. 9-12 serii". A wiec, tutaj mam pytanie. CZy cwiczac trica, moge cwiczyc tylko 1 cwiczeniem ? - konkretnie:
prostowanie ramion na wyciągu stojąc x9 serii ?
cwiczenie to angazuje wszystkie głowy mięśni trójgłowych ramion

2.
sprawa łydek. na łydki przy masie trzeba stosowac 9-12 serii? nie lepiej byloby zaliczyc lydki do treningu nog, czyli na NOGI lacznie zrobic 16 serii? 12 serii - uda, 4 serie - łydki ?


3.
do jakiej grupy (pod wzgledem wielkosci) kwalifikuja sie barki ? nie wiem ile serii x ile powtorzen wykonywac na kazdy akton



4.
przy cwiczeniu klatki (kolo 12 serii), obciazone sa rowniez przednie aktony miesni naramiennych, a wiec cwiczac na 1 treningu klate + barki, wystarczy dorzucic "WYCISKANIE SZTANGI SPRZED GLOWY", (3 serie) aby zapomniec o przednich aktonach ?
-na inne aktony uzywam "UNOSZENIE RAMION BOKIEM W GORE Z LINKAMI WYCIAGU" (boczne) x3 + "UNOSZENIE RAMION BOKIEM W GORE W OPADZIE TULOWIA Z LINKAMI WYCIAGU" x3

taki trening barkow bedzie owocny ?


5.
czy starcza na przedramiona 6x serii (3x uginanie podchwytem + 3x uginanie nachwytem) ?


6.
cwiczac przedramiona, wiekszy ciezar moge wziac przy "UGINANIU PODCHWYTEM", mniejszy natomiast przy "UGINANIU NACHWYTEM", przy obu tych cwiczeniach powinienem brac jednakowy ciezar, czy cwiczyc tak, aby miesnie dawaly rade?



jak Ktos odpowie na te pytania, bede Mu wdzieczny :)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 1740 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 17642
1.
w atlasie napisane jest, ze "na mniejsze(np. łydki, bicepsy, tricepsy) ok. 9-12 serii". A wiec, tutaj mam pytanie. CZy cwiczac trica, moge cwiczyc tylko 1 cwiczeniem ? - konkretnie:
prostowanie ramion na wyciągu stojąc x9 serii ?
cwiczenie to angazuje wszystkie głowy mięśni trójgłowych ramion

Tutaj chodzi o POWTÓRZENIA, a nie o serie. Serie to 3-4/ x2 ćwiczenia


2.
sprawa łydek. na łydki przy masie trzeba stosowac 9-12 serii? nie lepiej byloby zaliczyc lydki do treningu nog, czyli na NOGI lacznie zrobic 16 serii? 12 serii - uda, 4 serie - łydki ?

Łydki to są partie, które można szybki i łatwo doprowadzić do pieczenia. Nieumusisz się u nich trzymac jakiś określonych zasad. Mozesz nawet robić po 50 powtórzeń, albo 15 z dużym bardzo obciążeniem /ok.4 serie


3.
do jakiej grupy (pod wzgledem wielkosci) kwalifikuja sie barki ? nie wiem ile serii x ile powtorzen wykonywac na kazdy akton

Mała grupa - seri 3-4/powtórzeń 9-12


4.
przy cwiczeniu klatki (kolo 12 serii), obciazone sa rowniez przednie aktony miesni naramiennych, a wiec cwiczac na 1 treningu klate + barki, wystarczy dorzucic "WYCISKANIE SZTANGI SPRZED GLOWY", (3 serie) aby zapomniec o przednich aktonach ?
-na inne aktony uzywam "UNOSZENIE RAMION BOKIEM W GORE Z LINKAMI WYCIAGU" (boczne) x3 + "UNOSZENIE RAMION BOKIEM W GORE W OPADZIE TULOWIA Z LINKAMI WYCIAGU" x3

taki trening barkow bedzie owocny ? - jeśli niebędziesz ćwiczył klaty z barkami - WTEDY BĘDZIE OWOCNY..


5.
czy starcza na przedramiona 6x serii (3x uginanie podchwytem + 3x uginanie nachwytem) ?

Tak po "x" powtórzeń, które doprowadzą do palenia. Pozatym każdy rodzaj ćwiczeń serii, powtózeń działa na każdego człowieka inaczej - eksperymentuj

6.
cwiczac przedramiona, wiekszy ciezar moge wziac przy "UGINANIU PODCHWYTEM", mniejszy natomiast przy "UGINANIU NACHWYTEM", przy obu tych cwiczeniach powinienem brac jednakowy ciezar, czy cwiczyc tak, aby miesnie dawaly rade?

Tak miałem w podchwytem zawsze o wiele większy niż nadchwytem.


Miłej lektury i zachęcam do postów podwieszonych.

Destiny is in your hands.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 441 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5290
3.
do jakiej grupy (pod wzgledem wielkosci) kwalifikuja sie barki ? nie wiem ile serii x ile powtorzen wykonywac na kazdy akton

Mała grupa - seri 3-4/powtórzeń 9-12



zazwyczaj robilem 9 serii, nijak nie wiem jak wygospodarowac cwiczenia na wszystkie aktony podczas 3-4 serii ?

przykladowo, wyciskanie na barki x 3 to chyba troche za malo na przedni i boczny akton ? dochodzi do tego rowniez tylny akton, na ktory zostaje mi 1 seria?

moglby ktos podac przykladowy trening barkow z uwzglednieniem na aktony ?




4.
przy cwiczeniu klatki (kolo 12 serii), obciazone sa rowniez przednie aktony miesni naramiennych, a wiec cwiczac na 1 treningu klate + barki, wystarczy dorzucic "WYCISKANIE SZTANGI SPRZED GLOWY", (3 serie) aby zapomniec o przednich aktonach ?
-na inne aktony uzywam "UNOSZENIE RAMION BOKIEM W GORE Z LINKAMI WYCIAGU" (boczne) x3 + "UNOSZENIE RAMION BOKIEM W GORE W OPADZIE TULOWIA Z LINKAMI WYCIAGU" x3

taki trening barkow bedzie owocny ? - jeśli niebędziesz ćwiczył klaty z barkami - WTEDY BĘDZIE OWOCNY..




moglbys wytlumaczyc, dlaczego nie powinienem robic klaty z barkami ?
w koncu przy klatce od razu idzie po czesci przedni akton, a pozniej przy treningu na barki szybko mozna go dobic ?



z gory thx za poswiecony czas na odpowiedz :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 1740 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 17642
3.
do jakiej grupy (pod wzgledem wielkosci) kwalifikuja sie barki ? nie wiem ile serii x ile powtorzen wykonywac na kazdy akton

Mała grupa - seri 3-4/powtórzeń 9-12

Oto trening barków ( przykładowy )
Unoszenie hantli bokie/prosto w górę 4x12 / wstepne zmęczenie /
Wyciskanie w górę sprzed klaty/zza karku sztangi/hantli 4x12
Unoszenie hantli w leżeni 4x12 / tylni akton /



4.
moglbys wytlumaczyc, dlaczego nie powinienem robic klaty z barkami ?
w koncu przy klatce od razu idzie po czesci przedni akton, a pozniej przy treningu na barki szybko mozna go dobic ?

Jeśli robisz pierwszą klatę to Twoje barki naprawde są już "zmęczone" ( ja tak mam, że po ćwiczeniach klatki barki już mam dobrze, zadobrze rozgrzane i trening barków dobiłby moje mięśnie ) to niejest wstępne zmęczenie, tylko już pożądne( że tak to nazwe ) i potem przy robieniu ćwiczeń na barki Twoje mięśnie już będą wysiadały, będzie to dla nich zaduzy wysiłek, przezco spowolni się ich rozrost lub zatrzyma... Najlepiej ciachaj barki z nogami :)


z gory thx za poswiecony czas na odpowiedz :)

Niema problemu :)

Destiny is in your hands.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 441 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5290
3.
do jakiej grupy (pod wzgledem wielkosci) kwalifikuja sie barki ? nie wiem ile serii x ile powtorzen wykonywac na kazdy akton

Mała grupa - seri 3-4/powtórzeń 9-12



ahh, chodzi o 3-4 serie na kazy akton z osobna, nie doczytalem




w takim razie rozwine mysl, moge tak cwiczyc?

"WYCISKANIE SZTANGI SPRZED GLOWY" x3
"UNOSZENIE RAMION BOKIEM W GORE Z LINKAMI WYCIAGU" x3
"UNOSZENIE RAMION BOKIEM W GORE W OPADZIE TULOWIA Z LINKAMI WYCIAGU" x3

kazdy akton jest "ruszony"
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

trening masa a aeroby

Następny temat

HST do oceny

Wheya