SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Kilka pytań dotyczących treningu :)

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 145

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 212 Wiek 28 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 3139
Witam Wszystkich. Trenuje już kilka lat i z pewnością mam jakieś doświadczenie ale nigdy aż tak nie " eksperymentowałem " na sobie i jechałem planami z neta ewentualnie modyfikowałem je pod siebie. Aktualnie trenuje systemem treningowym góra ciała + dól ciała 4 x w tygodniu. Trening podzielony na dzień siły 5 x 5 i dzień pod hipertrofię czyli np. wyciskanie sztangi na skosie dodatnim 4 x 10 ( po prostu więcej powtórzeń ) . Chciałbym zmienić plan bo trenuje nim już długi czas i po prostu mam wrażenie , że nie daje on już efektów . Pracuje w firmie produkcyjnej w systemie 3 zmianowym. Najgorsze są nocki ale nie zawsze są i daje radę. Aktualnie w tym tygodniu mam nocki . Nie wiem czy miałem kiedyś problemy z regeneracją bo nie umiem stwierdzić czy dobrze się regeneruje czy nie. Dobrze się czuje ogólnie. Zanim sam tutaj zmontuje plan i dam go do oceny to mam takie pytanka :

1.) Wiadomo , że nie ma " najlepszego " treningu. Ale zawsze jest ten dylemat co wybrać. Waszym zdaniem lepszy jest push , pull czy góra , dół ciała ? Ja trenowałem push , pull to np. nie bardzo podobało mi się trenowanie np. przysiadów z innymi ćwiczeniami na górę ciała. Dodatkowo rozgrzewka jest dłuższa bo trzeba nastawić się nie tylko na górę ciała ale i też na dół ciała .


2.) Cykle treningowe. Wy sobie takie rozpisujecie ? W sensie np. trenujecie 2 miesiące po czym tydzień przerwy lub deloady itp ? jak to wygląda u Was ? Ja zawsze jak trenowałem to nigdy przerw nie robiłem ani deloadów .


Zbieram sobie trochę informacji bo będę układać plan którym chciałbym wystartować za tydzień w poniedziałek :)


Zmieniony przez - Tomek19900 w dniu 2019-05-20 15:57:15
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1045 Napisanych postów 3850 Wiek 30 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 81985
ja od jakiegos czasu lece treningiem L. Norton'a Power Hypertrophy Adaptive Training. robie na nim mezocykl, w ktory wplatam mikrocykl na okres 2-3 tygodni, czyli trening Eric'a Broser'a Fiber Damage for advance. strategia sprawdza sie bardzo dobrze. po mezocyklu robie dopiero deload na okres 7-10 dni w zaleznosci, co mowi mi organizm.
1

when im going to do some mountaineering actually im going back home

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 212 Wiek 28 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 3139
Dzięki za propozycje . Sprawdzałem ten system ale raczej u mnie się nie sprawdzi z względu na mój system pracy . Moim zdaniem nie dałbym rady się regenerować. Tak jak wspomniałem pracuje na 3 zmiany. Niekiedy po 12 godzin. Praca fizyczna. Nie jest to budowa ale całą zmianę stoję na nogach i chodzę . Obsługa dużej linii produkcyjnej i sporo latania . Ogólnie na pewno biorę pod uwagę dwa systemy. Push & Pull lub góra i dół ciała. Aktualnie trenuje systemem góra , dół ciała z podziałem na dni bardziej pod siłę i dni pod hipertrofię. Dobrze mi się trenuje lecz uważam , że plan potrzebuje " świeżości " i jak znajdę chwile czasu wstawię tutaj plan do oceny.

Ogólnie oglądałem ostatnio filmiki w internecie doświadczonych osób na temat dokładania ciężaru objętości . Wiadomo , że dokładanie cieżaru jest ważne aby wywołać bodziec ale nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak niektórzy co trening dokładają obciążenie.... U mnie jest z tym ciężko. Nigdy nie byłem silny siłowo i niekiedy mam wrażenie , że pomimo , że spoko wyglądam to nigdy silny nie będę.

Nie wiem gdzie robię błąd , że siła np.w głównych bojach jak przysiady , wyciskanie idzie tak topornie ale chciałbym to poprawić. Odżywiam się dobrze. Liczę kalorie i trzymam się określonych makroskładników .

Dbam o organizm. Biorę witaminy , magnez , żeń - szeń , omega 3 i inne rzeczy. Nie pale papierosów . Nie pije alkoholu. Tzn raz na 3 tygodnie wypije z 3-6 piw ale to tylko raz na 3 tygodnie i w ten dzień również trzymam dietę więc wątpię by to miało wpływ.

Pamiętam za dawnych lat jak trenowałem FBW 3 x w tygodniu. To było takie najprostsze FBW bazujące tylko na podstawowych ćwiczeniach + jakaś izolacja dodatkowa na łapy. I tym treningiem notowałem najlepsze efekty jeśli chodzi o siłę . Muszę poczytać , zastanowić się co dalej :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1045 Napisanych postów 3850 Wiek 30 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 81985
zakladajac, ze chcesz trenowac np. 4x w tygodniu fajna opcja jest wprowadzic sobie np. taki rozklad treningowy:
1 tyd: push pull legs push
2 tyd: pull legs push pull
3 tyd: legs push legs pull
kolo sie zamyka i lecisz od nowa

when im going to do some mountaineering actually im going back home

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 212 Wiek 28 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 3139
Dziękuje za odpowiedź . Ogólnie chciałbym najbardziej skupić się na rozbudowie klatki piersiowej bo ona odstaje odkąd trenuje. Trenowałem różnymi metodami i naprawdę ona idzie topornie. Jak poprawiłem np. łydki , plecy tak klata tragedia. Dlatego na pewno w planie chciałbym ją dobrze " przetrenować" w sensie z sensem. Dodatkowo uwzględniłbym przedramiona 2 x w tygodniu bo też odstają. Wiem , że w internecie jest wiedza i wszystko co potrzebne ale momentami gubię się w układaniu planu tak aby to miało ręce i nogi. Jak z dietą nie mam problemów tzn potrafię sobie wszystko ogarnąć tak z treningiem jeszcze te problemy są. Ogólnie trenuje na siłowni gdzie nie mam linek , wyciągów , bram. Jest to siłownia " domowa " . Jest w niej wszystko podstawowe czyli :

- ławeczka z regulacją ( skosy )
- stojaki do siadów
- sporo obciążenia
- poręcze
- drążek
- hantle
- gryf łamany + prosty
- przyrząd do trenowania nóg w sensie uginania leżąc , siedząc

Trenuje na tej siłowni bo sam ją zrobiłem i nie mam aktualnie czasu dojeżdżać sporo kilometrów na siłkę a nie chce motywacji tracić dlatego też w planie muszę uwzględnić takie ćwiczenia które mogę wykonywać ale myślę , że problemu nie będzie bo wszystko co potrzebne ( podstawy ) to mam jeśli chodzi o sprzęt .

Może masz dla mnie jakąś propozycje treningu z naciskiem na klatkę i ćwiczenia uwzględniające przedramiona ? Wiem , że one biorą udział w innych ćwiczeniach typu mc , wiosło , drążek ale i tak nie chcą się rozwinąć . Oczywiście nie jestem z tych co wszystko chcieliby mieć podane na tacy bo sam wstawie tutaj plan ułożony przeze mnie do oceny ale to w piątek , sobotę bo teraz sporo czasu siedzę w firmie w pracy. Pozdrawiam :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 212 Wiek 28 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 3139
Przepraszam. Niechcący dwa razy dodałem post...oczywiście prosiłbym o odniesienie się do postu powyżej :)


Zmieniony przez - Tomek19900 w dniu 2019-05-21 18:23:05
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1045 Napisanych postów 3850 Wiek 30 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 81985
najprostszy sposob to przyatakuj klatke 2-3x w tygodniu. uloz sobie taki split treningowy gdzie najmocniejsze partie beda trenowane z mniejsza objetoscia na korzysc wlasnie klatki piersiowej. poza tym dobierz takie cwiczenia w ktorych naprawde czujesz klatke i potrafisz ja maksymalnie odizolowac od pracy barkow.

when im going to do some mountaineering actually im going back home

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Czy split na sile ma sens. rzuccie okiem pls

MenS