SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

dieta a potencja

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 19185

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 SEBASTIAN SZMIT Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8035 Napisanych postów 78854 Wiek 44 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 661990
jeżeli chcecie być zawsze w doskonałej formie seksualnej ,warto przeczytać ten art

Hormony muszą iskrzyć

Potencja seksualna w dużej mierze uzależniona jest od sprawnego funkcjonowania gruczołów wydzielania wewnętrznego i produkowanych przez nie hormonów, które niczym świece zapłonowe wyzwalają iskrę pożądania i zapewniają sprawność seksualną.
A wszystko zaczyna się w mózgu. To właśnie tam uruchamiany jest cały arsenał substancji wzmagających apetyt na seks. Z popędem płciowym związanych jest klika mózgowych neuroprzekaźników, wśród których kluczową rolę odgrywa acetylocholina - specjalny związek chemiczny, za pomocą którego porozumiewają się komórki nerwowe. Jej wysoki poziom w mózgu i układzie nerwowym zapewnia odpowiednia podaż choliny, której najbogatszym źródłem w pożywieniu są:wątroba, żółtko jaja i kiełki pszenicy.Dzienne zapotrzebowanie na acetylocholinę wynosi ok. 300-400 mg, jednak w wyniku stresu, jaki często towarzyszy nam w codziennym życiu, podaż tego składnika powinna być zwiększona przynajmniej dwukrotnie.Dlatego też cennym uzupełnieniem diety może okazać się lecytyna, która oprócz choliny zawiera jeszcze inny niezwykle ważny składnik pokarmowy - inozytol, obficie występujący w płynie nasiennym. 100 g spermy zawiera ponad 50 mg inozytolu. Cholina, będąca składnikiem lecytyny, jest także niezbędna do wytwarzania tyroksyny - jednego z hormonów tarczycy, wpływającego m.in. na pobudliwość seksualną. Sprawnie funkcjonujący gruczoł tarczowy zapewnia szybką przemianę materii, zapobiega nadwadze i spadkowi sił witalnych. Do właściwego funkcjonowania tarczycy niezbędny jest także jod, którego największe ilości występują w produktach pochodzenia morskiego, a także witaminy grupy B, oraz witamina E i C. Szczególnie cennym ich źródłem w pożywieniu są: wątróbka, zarodki pszenne, drożdże piwne, zbożowe przetwory pełnoziarniste, brązowy ryż, orzechy, rośliny strączkowe. Zwiększonemu wytwarzaniu hormonów tarczycy sprzyja także dieta bogata w białko, stąd w codziennym jadłospisie warto uwzględniać więcej produktów takich jak: ryby, chude gatunki mięs oraz produktów mlecznych.

Inne źródła białka.

Warto sięgać po chude gatunki mięs, wędlin oraz serów - produkty zawierające duże ilości histydyny - aminokwasu będącego prekursorem histaminy - związku powodującego rozkurcz i wzrost przepuszczalności naczyń krwionośnych. Histamina nie tylko powoduje zaczerwienienie twarzy podczas podniecenia, ale także nasila wytwarzanie śluzowej wydzieliny w błonach pokrywających narządy płciowe. Mężczyźni i kobiety mający trudności z osiągnięciem orgazmu dobrze reagują na podawanie niacyny (witaminy PP), która jest czynnikiem nasilającym wydzielanie histaminy. Niacyna, obficie występująca w mięsie, jest ponadto niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania mózgu, układu nerwowego oraz do syntezy hormonów płciowych i tyroksyny. Ważną rolę w procesie prawidłowej sprawności seksualnej może odegrać również kwas pantotenowy, który bierze udział w syntezie hormonów męskich i neurotransmiterów.Ponadto jest koenzymem uczestniczącym w wielu kluczowych reakcjach biochemicznych związanych z gospodarką energetyczną. Niedobór może powodować zmęczenie, apatię, bezsenność, zmniejszenie popędu seksualnego i bezpłodność. Najlepszym źródłem tego składnika w pożywieniu są: wątróbka, drożdże, żółtka jaj oraz pełne ziarna zbóż. Najbogatszym jednak źródłem kwasu pantotenowego jest mleczko pszczele. Może właśnie dlatego produkt ten ma tak korzystny wpływ na życie seksualne. Badania naukowe wykazały, że mleczko pszczele pobudza wytwarzanie spermy oraz powoduje wyraźny wzrost libido i zainteresowania seksem.

Dyrygent - przysadka mózgowa

To właśnie ona kontroluje i steruje pracą wszystkich gruczołów wydzielania wewnętrznego, w tym najważniejszych dla popędu seksualnego gruczołów płciowych. Kierowniczą funkcję przysadki mózgowej wspomóc może witamina E, która zapobiega niekorzystnym reakcjom utleniania hormonów w tym gruczole. Zważywszy, że witamina E nasila wchłanianie jodu, a także pobudza syntezę wielu hormonów inicjujących popęd seksualny, codzienna szklanka soku pomidorowego z łyżką oleju z zarodków pszennych może wpłynąć korzystniej na potencję niż szampan i świece. Działanie ochronne tkance mózgowej z pewnością zapewnią także zawarte w zielonej herbacie flawony i katechiny - substancje odpowiedzialne za niszczenie niebezpiecznych dla organizmu wolnych rodników. Szczególne właściwości ochronne posiada jedna z nich o skrótowej nazwie EGCG.
W obecności tego związku rodniki działające w mózgu są kilkaset razy szybciej unieszkodliwiane niż w obecności witaminy E.

Testosteron motorem erekcji

Ten najważniejszy hormon męski wpływa na zwiększone libido poprzez uwrażliwienie ośrodków seksualnych w układzie nerwowym, warunkuje odpowiednią pobudliwość stref erogennych oraz wpływa na ogólną aktywność seksualną. Jak wykazują badania, im wyższe stężenie testosteronu we krwi, tym większa ilość udanych kontaktów seksualnych. Warto więc zwrócić uwagę na czynniki sprzyjające zwiększonej produkcji i uwalniania tego hormonu.
Metodą całkowicie bezpieczną, a jednocześnie bardzo skuteczną w zakresie regulacji gospodarki hormonalnej u mężczyzn wkraczających w wiek średni, może okazać się zastosowanie ekstraktów roślinnych (np.tribullus terrestris), będących źródłem naturalnych saponin steroidowych - substancji bioaktywnych wpływających na równowagę gospodarki hormonalnej ustroju, podnoszących poziom testosteronu oraz zwiększających siłę, witalność i popęd seksualny.

Cynk - męski minerał

Ważną rolę w procesie regulacji męskiej gospodarki hormonalnej odgrywa cynk. Nie bez powodu wysokie stężenie tego składnika występuje w męskich narządach płciowych, gruczole krokowym i płynie nasiennym.
W istocie, sperma zawiera największą ilość cynku spośród wszystkich płynów i tkanek ustrojowych człowieka. Suplementacja tym pierwiastkiem odgrywa jedną z najważniejszych ról w układzie hormonalnym. Obecność cynku jest niezbędna do prawidłowej produkcji testosteronu oraz rozwoju i czynności kanalików nasiennych.
Jak wynika z badań, nawet umiarkowany niedobór cynku może być przyczyną zaburzeń seksualnych i zmniejszonego popędu płciowego.
Suplementacja dodatkowymi preparatami cynku (15-30 mg/dobę przez 4-6 miesięcy) może istotnie wpłynąć na zwiększenie ilości plemników, a także przywrócić zainteresowanie seksem.
Najbogatszym źródłem cynku w pożywieniu są:
ciemne pieczywo, kasze, ryby, mięso i nasiona roślin strączkowych.
W ziarnach zbóż cynk zgromadzony jest w zewnętrznej warstwie, dlatego produkty z oczyszczonej mąki nie zawierają go w ogóle. Nie znajdziemy go także w daniach typu fast food i napojach.
Jego niedobory w organizmie może dodatkowo nasilać alkohol i palenie tytoniu. Zawarty w dymie tytoniowym kadm zakłóca przemianę cynku w ustroju i może odkładać się w jądrach, prowadząc do niepłodności i zaburzeń erekcji. Papierosy więc tylko na pozór pozwalają poczuć się męsko. Na dłuższą metę mogą uczynić z ciebie seksualnego inwalidę.
Ważną rolę odgrywa także selen. Jest on w znacznych ilościach gromadzony w męskich gruczołach płciowych (prawie połowa ogólnej zawartości w organizmie), gdzie warunkuje prawidłowość oraz intensywność ich funkcjonowania. Selen jest niezbędny do właściwego metabolizmu testosteronu i prawidłowej budowy jąder. Ponieważ do znacznych strat selenu dochodzi wraz z wytryskiem nasienia, namiętnym kochankom służyć będzie placek drożdżowy i produkty zbożowe z mąki razowej. Czynnikami ułatwiającymi wchłanianie selenu z żywności są białka, witamina
oraz A, dlatego stosując suplementację selenem, warto spożywać jednocześnie inne witaminy o działaniu antyoksydacyjnym.
Podejmując decyzję o zakupie preparatów cynku lub selenu, pamiętajmy jednak, aby zawarte w nim składniki mineralne były zawsze w postaci chelatów. Mają one bowiem kolosalną przewagę w zakresie przyswajalności, wykorzystania przez organizm, a także bezpieczeństwa nad zwykłymi minerałami, jakie możemy spotkać w większości suplementów.

Ograniczaj tłuszcze zwierzęce


Niszczą nie tylko naczynia krwionośne zaopatrujące serce, ale także te, które zasilają narządy płciowe. Nadmierne spożycie tłustych mięs, wędlin, serów i potraw smażonych nasila powstawanie tworów tłuszczowo-cholesterolowych zawężających światło przepływu krwi i uniemożliwiających właściwe ukrwienie narządów płciowych. Nie należy także bagatelizować wysokiego ciśnienia krwi, podwyższonego poziomu cukru i nadwagi, wszystko to prowadzi do problemów z potencją. Unikać należy żywności naszpikowanej azotanami, takiej jak żółte sery czy produkty wędzone. Azotan potasu, popularną saletrę, dodawano niegdyś do posiłków więźniów, aby zmniejszyć ich popęd
płciowy. Korzystnym daniem może być natomiast bulion, np. z mięsa kury, który zawiera znaczne ilości argininy - związku nasilającego wydzielanie tlenku azotu, który wpływa na poprawę przepływu krwi, co jest istotne dla prawidłowego wzwodu.
Arginina ponadto wyłapuje wolne rodniki, zapewnia właściwą lepkość krwi i jej dopływ do organów płciowych, a także podnosi liczebność i ruchliwość plemników. Arginina stanowi 80 proc. białka płynu nasiennego! Jej bogatym źródłem są przede wszystkim: orzechy, prażona kukurydza, ryż, owsianka, czekolada, słonecznik i ziarno sezamowe.

Nadmierne spożywanie tłustych mięs, wędlin, serów i potraw smażonych nasila powstawanie tworów tłuszczowo-cholesterolowych zawężających światło przepływu krwi i uniemożliwiających właściwe ukrwienie narządów płciowych.


Dariusz Szukała
Specjalista ds. żywienia Agencja Promocji Zdrowia


Zmieniony przez - flex1976 w dniu 2009-08-05 19:44:28
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 170 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 767
Sog zawsze sie sprzyda :)

[][][]------[][][] This is Style ! This is Life !

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 SEBASTIAN SZMIT Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8035 Napisanych postów 78854 Wiek 44 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 661990
myślę że przeczytałeś?
choć dla Ciebie te informację, narazie tylko raczej jako ciekawostka

Zmieniony przez - flex1976 w dniu 2009-08-05 23:41:24
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 462
bardzo ciekawy artykuł :)

"-Ile tu jest??
-Nie wiem, ale zaraz to zostanie wyp******one"
http://www.youtube.com/watch?v=ynhlZ9AmxG8&feature=channel_video_title 

...
Napisał(a)
Usunięty przez faftaq za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 28 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 77
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

kifozo-lordozo-barczysty problemik...

Następny temat

Dieta przy cyklach SAA

whey deli