Tyle się mówi o treningu pośladków. Gwiazdy fitnessu co rusz pokazują swoje ulubione ćwiczenia. Skąd fenomen trenowania akurat tej części ciała?

Jeden z niepodważalnych faktów w tym temacie to estetyka. Kształtne, jędrne i uniesione pośladki zdecydowanie lepiej się prezentują, niż płaska pupa. Krągłości dodają uroku, a uniesienie i ujędrnienie wpływa korzystnie na naszą sylwetkę. Doceniają to szczególnie miłośniczki leginsów. Co więcej, wyćwiczona pupa dodaje kobiecości.

W życiu codziennym pośladki:

  • biorą udział w większości codziennych czynności
  • podczas wchodzenia po schodach, czy wędrówki górskiej
  • używane są w każdym ruchu wymagającym ruchu w stawie biodrowym
  • pracują także podczas odwodzenia i przywodzenia nogi.

Na treningu siłowym:

  • na treningu siłowym mocne pośladki wraz z mięśniami brzucha pełnią funkcję stabilizatora miednicy. Dzięki prawidłowemu ustawieniu zabezpieczają odcinek lędźwiowy kręgosłupa
  • pełnią bardzo ważną rolę podczas ćwiczeń z obciążeniami, to głównie dzięki nim jesteśmy w stanie podnieść ciężar
  • pracują we wszystkich ćwiczeniach, w których występuje wykrok, zakrok, przysiad, czy ciąg.

Na treningu kondycyjnym:

  • mięśnie pośladkowe przejmują część obciążeń generowanych podczas biegania, skakania itp.
  • odpowiadają za prawidłowe ułożenie miednicy i kręgosłupa w odcinku lędźwiowym
  • dzięki swojej sile wspierają utrzymanie odpowiedniego toru ruchu.

Aby pośladki funkcjonowały prawidłowo i wykorzystywały cały swój potencjał podczas treningów i codziennych czynności, nie liczy się jedynie wykonywanie ćwiczeń wzmacniających. Bardzo ważne jest też rozciąganie. Jeśli będziemy to zaniedbywać wówczas zakresu ruchu będzie się skracał, a to znacząco wpłynie na prawidłowe prowadzenie ruchu, a w dalszej konsekwencji nawet do kontuzji.

Przykładowy trening pośladków od Edyty Tamilewskiej

1) Przysiady bułgarskie 4 x 12 (na każdą nogę)

2) Odwodzenie linki na wyciągu w klęku na ławeczce 4 x 15 na każdą nogę

3) Wykroki z workiem + przysiady z workiem 4 x 15+15 (seria łączona)

4) Wypychanie na maszynie Smith'a w klęku podpartym 4 x 12 na każdą nogę

5) Przysiady sumo na step'ach 4 x 20-25

6) Odwodziciele z przysiadem 4 x 25

7) Przysiady ze sztangą 4 x 15-20

8) Przywodziciele 4 x 20-25

Komentarze (0)