Niewielkie ilości snu, spora ilość stresu, czy duże obciążenia fizyczne i psychiczne towarzyszą nam przez sporą część naszego życia. Ma to miejsce zarówno w pracy, domu, czy na treningach. Czynnikiem zwiększającym je mogą być również błędy dietetyczne i treningowe.

Z tego też względu warto pomyśleć o naszym zdrowiu i przemyśleć zastosowanie naturalnej suplementacji, która jest w stanie przywrócić naszą równowagę hormonalną do tzw. homeostazy, czyli naturalnego poziomu dla naszego organizmu.

Pierwsze, co przychodzi nam na myśl w takiej sytuacji, to zastosowanie coraz popularniejszych w ostatnim czasie adaptogenów. Czym są te związki? Przede wszystkim zaliczyć do nich można związki i ekstrakty pochodzenia naturalnego, które dzięki swoim właściwościom są w stanie wpływać pozytywnie na odporność naszego organizmu na różnego rodzaju stres.

Jednym z ciekawszych adaptogenów bez wątpienia jest Rhodia rosea, czyli zyskujący coraz większą popularność różeniec górski.

rhodia rosea

Właściwości Rhodia rosea

  • zwiększa odporność organizmu na stres,
  • poprawia regenerację organizmu,
  • wpływa pozytywnie na wzmocnienie układu odpornościowego,
  • regeneruje ośrodkowy układ nerwowy,
  • wpływa pozytywnie na wydolność fizyczną,
  • ma wpływ na poprawę jakości snu i bezsenność,
  • poprawia nastrój i samopoczucie,
  • działa antyoksydacyjnie,
  • wspomaga walkę z anoreksją,
  • reguluje korzystnie poziom cukru we krwi,
  • wspomaga leczenie chorób neurodegradacyjnych.

Zastosowanie Rhodia rosea

  • przewlekły stres,
  • stany depresyjne,
  • mała ilość snu,
  • wysoka aktywność treningowa,
  • ciężka praca fizyczna,
  • znaczne obciążenie psychiczne w pracy,
  • długotrwała redukcja tkanki tłuszczowej,
  • okresy stosowania silnych leków,
  • choroby neurodegradacyjne,
  • leczenie anoreksji,
  • wspomaganie leczenia insulinooporności i cukrzycy,
  • poprawa możliwości treningowych organizmu.

Dawkowanie Rhodia rosea

Organizm ludzki dobrze toleruje nawet wysokie dawki różeńca górskiego. Roślina ta może mieć lekkie działanie pobudzające.

Tylko wysokie dawki rzędu 1,5 g - 2 g dziennie tylko u niektórych osób mogą wywołać nadpobudliwość. Z tego też względu zaleca się stosowanie jej w godzinach porannych lub w okresie przed treningiem. Z reguły uwarunkowane jest to od standaryzacji suplementu na zawartość salidrozydów. Najczęściej stosowane ilości wynoszą od 400 do 800 mg i dobierać należy je indywidualnie.

Z czym łączyć Rhodia rosea?

Różeniec górski łączony może być w zasadzie z każdym suplementem. Jednak najczęściej spotykane jest połączenie z innymi suplementami stosowanymi przed treningiem, w celu poprawy jego jakości.

Mogą to być np.:

Podsumowanie

Ekstrakt z różeńca górskiego bez wątpienia jest rośliną, na którą warto zwrócić szczególną uwagę. Podobnie, jak inne związki z grupy adaptogenów, wykazuje szereg bardzo ciekawych właściwości prozdrowotnych, które potwierdzenie znajdują w coraz to większej liczbie badań. Zarówno in vitro, jak i in vivo. Ustawić go można w pierwszej kolejności wśród suplementów o udowodnionym i istotnym wpływie na nasz organizm. Ma to miejsce szczególnie w trudnych i stresujących chwilach, a takich w naszym życiu zdecydowanie nie brakuje.

Artykuł sponsorowany