SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zwiększanie kalorii w anoreksji

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 233

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 27 lat Na forum 169 dni Przeczytanych tematów 51
Witajcie,

wychodzę z anoreksji, robię ogromne postępy (coraz lepiej radzę sobie z psychiką i myślami, fizycznie czuję się znacznie lepiej).

Jestem pod kontrolą dietetyka i psychiatry.

Wzrost - 158 cm, waga obecnie - 36 kg.

Aktywność - 20 minut rowerka stacjonarnego i godzinny spacer.

Wyszłam z diety głodowej, doszłam bardzo powoli do około 1650 kcal. Dietetyczka zaleciła docelowo dojść do 1800 kcal, ale nie określiła w jakim tempie (wcześniej konsultowałyśmy każdy krok i zwiększałam o 20/25 kcal na tydzień), a obecnie jest na dłuższym urlopie. Czy nadal mam w takim powolnym tempie dochodzić do tego 1800, czy zwiększać o 50 na tydzień? Wszędzie pisało o 100 kcal, ale że chciałam tyć powoli wychodząc z tej głodówki, dietetyczka radziła dokładać kalorie bardzo powoli, aż nie pogodzę się z faktem że muszę przytyć, ale tym sposobem przytyłam z 3 kg w pół roku... Chcę wyzdrowieć, tak jak pisałam, z psychiką jest lepiej, ostatnio się w ogóle nie ważę, albo raz na jakiś czas i jest mi z tym dobrze.

Poradzicie coś?

Ogólnie jem bardzo zdrowo, mój jadłospis wygląda mniej więcej tak:

Śniadanie - 1,5 kajzerki z szynką drobiową, pomidorem, a co 2 dni gotowane jajko

II śniadanie - jogurt naturalny 180 g/kisiel

Obiad - pieczony dorsz/pierś z kurczaka/indyka z ziemniaczkami, zawsze jakieś warzywo typu brokuł, szpinak, kapusta czerwona, tarta marchew (przynajmniej 150 g) ALBO leczo wegetariańskie ALBO kalafior gotowany (cały ogromny talerz)

Przekąska - budyń i lód big milk

Podwieczorek - kaszka manna/sałatka owocowo-warzywna

Kolacja - 1,5 kajzerki z makrelą/tuńczykiem/twarogiem

II kolacja - jogurt naturalny 400 g

Dietetyczka mówiła również, że powinnam pozwolić sobie raz w tygodniu na coś spoza jadłospisu, np. kawałek ciastka, bardziej kaloryczny lód czy jogurt, jakiś batonik, że nie zaszkodzi mi to, a pomoże się otworzyć. Co Wy na taki pomysł? Czy faktycznie pozwalanie sobie na taki "dodatek" pomoże mi wyjść z choroby? Bo już wiem, że od tego nie przytyję o tonę w 2 dni :) Ale przełamać się na razie nie potrafię, zaczęłam od jednego dodatkowego herbatnika pełnoziarnistego, albo 3 paluszków...
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2640 Napisanych postów 50423 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340049
Skoro jesteś pod okiem dietetyka i psychiatry to trzymaj się ich zaleceń,
nie mieszaj sobie w głowie szukając porad na forach internetowych.


Zmieniony przez - Koniu151 w dniu 2019-09-09 18:53:19
1

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10501 Napisanych postów 117700 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1384584
Jak dietetyczka zaleca Ci abyś sobie coś ekstra zjadła że tak powiem w nagrodę to tak zrób.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 27 lat Na forum 169 dni Przeczytanych tematów 51
Zwiększanie o 50 kcal co tydzień jest bezpieczne?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 9 Wiek 19 lat Na forum 300 dni Przeczytanych tematów 2449
Powiedziałabym, że w przypadku wychodzenia z bardzo niskiej wagi i zaburzenia odżywiania przydałoby się wejść od razu na wyższe kalorie/ surplus albo w ogóle nie liczyć tego i jeść ile ciało potrzebuje bez zbędnego mieszania głowy w cały proces zdrowienia. No ale skoro jesteś pod opieką specjalistów, trzymaj się tego co mówią (skoro są do tego wykwalifikowani).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3706 Napisanych postów 62762 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 677491
BeataM91
Zwiększanie o 50 kcal co tydzień jest bezpieczne?


W jaki stopniu bezpieczne? Z punktu widzenia kształtowania sylwetki mało sensowne. Jest to śladowa ilość, więc nie ma sensu tracić czasu na 50 kalorii tygodniowo. W przypadku znacznego ujemnego bilansu kalorycznego należy od razu wejść na okolice zera kalorycznego. Niestety nie pomogę Tobie w przypadku anoreksji. Nie zajmuję się dietoterapią. W tym celu polecam skonsultować to z dietetykiem klinicznym i swoim psychiatrą. Oni powinni mieć to odpowiednio rozplanowane.
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 27 lat Na forum 169 dni Przeczytanych tematów 51
Nie dałabym rady jeść bez liczenia, zanizalabym kalorie i jadła mniej. Tera się uczę jakie porcje mniej więcej szykować, potem będzie mi łatwiej odejść od ważenia. Chodzi mi tylko o to, że muszę przytyc, ale nie chce się "roztyc". Mam niedowagę, więc liczę się z tym, że nie może dorosła kobieta ważyć 35 kg, ale chciałabym by proces tycia przebiegał stopniowo, powoli i zdrowo. Od dłuższego czasu jem 1400-1500 kcal, więc nie głosuje, jem dużo białka. Te 50 kcal co tydzień ruszy metabolizm i pozwoli mi przybierać na wadze powoli?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10501 Napisanych postów 117700 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1384584
Jak cchesz zwiekszyć mase a nie przytyć to musisz być aktywna fizycznie najlepiej treningi siłowe które kształtują sylwetkę.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 27 lat Na forum 169 dni Przeczytanych tematów 51
Chce wyjść z anoreksji, zwiększyć masę ciała, bo mam ogromną niedowagę, ważę 35 kg przy 158 cm.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10501 Napisanych postów 117700 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1384584
to przy anoreksji nie wiem czy dobrym pomysłem będą treningi słowe, teraz najważniejsze zdrowie i odzywienie organizmu.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 27 lat Na forum 169 dni Przeczytanych tematów 51
Ćwiczę na rowerku stacjonarnym, codziennie 20-25 minut, do tego godzinny spacer. Na razie chcę zdrowo wyjść z anoreksji, stopniowo zwiększać kalorie. Wyszłam z głodówki rzędu 600 kcal, doszłam skokowo do 1300, potem 1400, od jakiegoś czasu jem 1500-1650. Chcę dalej zwiększać, myślałam o 50 kcal tygodniowo, teraz już sobie pilnując tych kalorii, bo wcześniej jadłam na oko. Wydawało mi się, że jem 1600, a było 1400, a czasami myślałam że zjadłam 1500, a było ponad 1600. Teraz startuje od 1550 i chce powoli, stopniowo dodawać kalorie i kontrolować ich spożywane ilość, żeby już nie zanizac. 50 kcal to dobry pomysł? Skoro od jakiegoś czasu jem około 1500 kcal, to chyba nie będzie to wielki szok dla organizmu..?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Nalewka gorzka "Amara" - problem z apetytem

aerofull