SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyciskanie żołnierskie ,a wyciskanie na maszynie smitha

temat działu:

Trening dla początkujących

Ilość wyświetleń tematu: 1838

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

M

Wiek

20

Waga

80

Wzrost

187

Cel treningowy

masa

Staż treningowy na siłowni

rok

Uprawiane inne sporty

-

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

full osprzęt siłownia

Dieta

jest

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

brak

Zażywane suplementy

mono

Ostatnio przerabiany plan

push pull legs

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

w ostatniej serii : przysiad 110kgx2 , płaska 80kgx 2, wyciskanie na maszynie smitha 65kgx5, martwego nie robie z powodów bólu plecow, ale jak robilem kiedys to 100kg szlo w ostatniej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 21 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1121
Witam. Jaka jest różnica w wyciskaniu żołnierskim stojąc , wykonując sztangą, a wyciskając na maszynie smitha?
Na maszynie smitha możemy wziąć wiekszy ciężar, a z kolei żołnierskie jest na wolnych cięzarach.
Co wiec bardziej polecacie?
I drugie pytanie mam do wyciskania zza głowy. Warto jest robić to ćwiczenie? Jaka jest róznica miedzy nim ,a wyciskaniem sprzed głowy?
Z góry dziekuje za odp.
Pozdrawiam
1
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 542 Napisanych postów 21399 Wiek 25 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 141151
Lepsze jest wyciskanie bez maszyny, która narzuca ci tor ruchu sztangi. Jeśli masz możliwość to unikaj maszyn przy wielostawowych ćwiczeniach bo z reguły są one bardziej szkodliwe niż te wykonywane na wolnym cięzarze. Wyciskanie zza głowy jest bardziej kontuzjogenne przez ruch który się wykonuje, występują szkodliwe napręzenia w barku przy wykonywaniu tego ćwiczenia, opuścisz sztangę za nisko lub założysz za duży cięzar kontuzja jest niemal zagwarantowana.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 21 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1121
Dzieki wielkie :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 542 Napisanych postów 21399 Wiek 25 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 141151
Bardzo dobrym wyjściem w ogóle jest wykonywanie push press'a zamiast statycznego wyciskania sztangi stojąc.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 21 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1121
boje sie troche ,ze moglbym kontuzje jakas zlapac, ale sprobuje zrobic na anstepnym treningu i zobacze jak "wchodzi" bo nigdy jeszcze nie robilem
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 93 Napisanych postów 20118 Wiek 15 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 184230
Na maszynie smitha nie weźmiesz większego ciężaru, chyba, że skracasz ruch i robisz sam docisk- ale to samo możesz robić w wersji stojąc/siedząc z wolnym ciężarem (tyle, że nie będzie to już mp).

Zmieniony przez - Pandarek w dniu 2014-07-06 10:14:28
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy

Następny temat

Pomoc w tworzeniu treningu.

Masa