SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Szerokość pleców/barków

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2349

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 13 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 124
Witam. Wiem, że tego typu tematów jest multum, jednak żaden nie został napisany porządnie i chciałbym teraz uzyskać konretne odpowiedzi na swoje pytanie :)
Mam 16 lat. Ćwiczę od około roku, jednak niestety nie zawsze był to regularny trening.. Od niedawna mam drążek sufitowy z różnymi chwytami, tak więc mam dość dużą swobodę jeśli chodzi o ilość ćwiczeń, które mogę na nim wykonywać.



Zakupiłem go, ponieważ moim głównym celem jest poszerzenie barków i pleców. Oprócz niego posiadam również 2 hantelki (po 15kg każda) i ławeczkę. W zasadzie nigdy nie stosowałem żadnej konkretnej diety. Czasami jedynie starałem się pakować w siebie jak najwięcej białka, lecz to nigdy nie było nic stałego. A teraz trochę liczb:
wzrost: 188cm
waga: 78kg
bic: 34cm
klatka: 105-106cm
barki: 116cm
biodra: ok. 90cm... :/

Same barki jak na ten wiek może i nie są jakieś bardzo małe, lecz przez biodra tworzy się mała dysproporcja... Ich rozmiaru nie zmienię, bo nie ma tam tłuszczu - po prostu taką mam genetykę, że te kości w tym miejscu są takie a nie inne. Tak więc nie zostaje mi nic innego jak rozbudować górę.
I tu zaczyna się moje pytanie. Co robić aby możliwie jak najbardziej poszerzyć się w barkach i plecach? Jakie ćwiczenia najlepsze, w jakim układzie, ile razy tygodniowo? Jeżeli dieta jest bardzo ważna, to mogę ją zmienić. Tak jak mówiłem - najważniejsze teraz to poszerzyć górę, jednak nie chciałbym zaniedbać przez to pozostałych partii, tj. klatki, ramion i brzucha. I jak Wam się wydaje, po jakim czasie można będzie zauważyć jakieś efekty? Dodam tylko, że jestem zdeterminowany i tym razem trening na pewno będzie regularny i nie zamierzam przestać po miesiącu :)

Pozdrawiam