Witam, jestem na razie początkujący w temacie diet, więc proszę o wyrozumiałość ;) Mam kilka wątpliwości które mi się nasuneły podczas układania i rozmyślania nad moją dietą (redukcyjna).
No to lecimy...
1] Po obliczeniu zapotrzebowania wyszło mi, że musze dostarczać więcej kalorii niż dotychczas (i w całkiem innych proporcjach - okazało się, że jechałem głównie na węglowodanach). Nie przytyję od tego?
2] Wliczać warzywa do bilansu kalorycznego?
3] Mogę zastąpić część białka(zwierzecego)z pożywienia odżywką białkową? Jeśli tak, to w jakich rozsądnych proporcjach? Pół na pół było by ok?
4] Jeśli czasem dostarcze mniej węgli i tłuszczy niż wymagana ilość, coś będzie „nie tak" ?
5] Można sobie pomagać gainerami na diecie redukcyjnej?
6] Pytanie dodatkowe: nigdy nie miałem okazji stosować i ciekawi mnie, jak ‘trawione’ są odżywki (białko, gainer)? Organizm szybko je przerabia, czy raczej powoli jak np. ser biały? Czy człowiek jest po wypiciu syty, czy jednak trzeba zapchać czymś żołądek?
Będę wdzięczny za odpowiedź na którekolwiek pytanie.
Zmieniony przez - qualit w dniu 2010-08-05 17:42:18
Zmieniony przez - qualit w dniu 2010-08-05 17:42:42
Zmieniony przez - qualit w dniu 2010-08-05 17:43:41
No to lecimy...
1] Po obliczeniu zapotrzebowania wyszło mi, że musze dostarczać więcej kalorii niż dotychczas (i w całkiem innych proporcjach - okazało się, że jechałem głównie na węglowodanach). Nie przytyję od tego?
2] Wliczać warzywa do bilansu kalorycznego?
3] Mogę zastąpić część białka(zwierzecego)z pożywienia odżywką białkową? Jeśli tak, to w jakich rozsądnych proporcjach? Pół na pół było by ok?
4] Jeśli czasem dostarcze mniej węgli i tłuszczy niż wymagana ilość, coś będzie „nie tak" ?
5] Można sobie pomagać gainerami na diecie redukcyjnej?