SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dobra dieta - dla plci pieknej.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4904

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 4247 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 28873
Witam was moi mili. Stanalem niedawno przed nielada zagadka. Ktora tylko z pozoru wydaje sie blacha. Otoz moja znajoma poprosila mnie o zrobienie dla niej diety. Teraz zaczyna sie najciekawsze, oto jej dane:
19 lat
170 cm wzrostu.
60 kilo wagi.
Drobna budowa kosci.
cala podst,i liceum spedzone na grze w kosza - 3-4 razy w tygodniu po 2 godziny.

No ale dostala sie na studia ,i tak zawitala na wydziale prawa u mnie w miescie. Sprawa nie wyglada rozowo. Wazy teraz 60 kg (przytyla 10 kilo!).
I wlasnie o te 10 kilo chodzi.
Potrzebna jest dietka redukujaca tkanke tluszczowa- jednak - sa tylko mozliwe dwa dni na cwiczenia aerobowe- i to kazdy dzien maxymalnie po 1 wolna godzinke (sobota i niedziela). Jakby to byl facet- wiedzialbym co jej ulozyc. Jednak cos mnie tknelo. Czy kobialka ma takie same zapotrezbowanie na kg ciala ww i bialka? Pytanie mnie nurtuje bardzo. Dochodzi jeszcze ta sprawa ze na miesniej wyzejwymienionej pani nie zalezy - nawet nie chce by wogole bylo je widac. Prosilbym o rozpisanie jakies w miare rozsadnej dietki , ew o odpowiedz ile kobieta potrzebuje bialka i ww na kg ciala.

Grzegorz.
Wasz unizony moderator Sztuk Walk i Gier Komputerowych.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 4247 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 28873
Przypominam ze silownia, sport typu kosza, w sumie nic poza te 2 godziny aerobow w tygodniu- nie wchodzi w gre. takze suplementowanie sie ECA nie wchodzi w rachube.

Grzegorz.
Wasz unizony moderator Sztuk Walk i Gier Komputerowych.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 64 Napisanych postów 17868 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 102745
Ronowicz powiem Ci że ja niestety intweresuje sie tylko dieta dla ćwiczacych siłowo!

Dlatego też nawet nie próbuje nigdy żadnej pani rozpiosywać diety.


POTRZEBUJEMY TU MODERATORKE JAKĄŚ!!!!!!

któa by sie znala na rzeczy i rozpisywała diety,dawał porady kobietką któe wcale nie ćwiczą siłowo i nie zależy im na budowie mięśni.

Wiadomo zasady przy odchudzaniu sa mniej wiecej podobne.....ale ja niestety piszac taka diete od razu ładuje do niej mnóstwo białka majac na uwadze ochrone miesni, co niestety nie ma sensu w oprzypadku kobiet które nie interesuja sie umiesniona sylwetka!


Ogólnie po prostu zmniejszyłbym troche liczbe ogólnie przyjmowanych kalorii , bez pieprzenia sie w liczenie białka i wegla.(bo ona nie ćwiczy siłowo).Aby nie była głodna niech jje duzo potraw zawierajacych blonnik , ktory powoduje uczucie sytości.......i najważniejsze niech te 10 kg straci w dłuższym okresie czasu , wtedy zmniejsza sie ryzyko efektu JOJO.

- mało słodyczy
- mało potraw mącznych typu makarony , pizze , kluski itp
- na kolacje najlepiej jakieś warzywka lub coś lekkostrawnego (jakies chrupkie pieczywo ciemne w malych ilosciach)
- im blizej konca dnia tym mniej jedzenia. Taka piramidka ..najwiekszy posilek na sniadanie a potem juz mniej i mniej.
- wiecej posiłków ale za to mniejszych to lekko przyspieszy przemiane materii

- niech pije zamiast zwykłej herbaty , herbate zieloną i pure eth (przyspieszaja materie - testowalem na sobie)

- ja przy odchudzaniu jestem WIELKIM zwolennikiem picia kawy! Chamuje łaknienie i ma efekt zwiekszajacy uwalnianie kwasów tłuszczowych do krwi.




TERAZ CZEKAMY NA ODP JAKIEJŚ KOBIETKI ZNAJĄCEJ SIE NA RZECZY



Ps. Smoczku licze na Ciebie

KAIN
Minister spraw wewnętrznych w dziale Liga NHB ,główny garkotłuk działu Odżywianie ,wielki elektronik działu Muzyka, film i książka

"Basketball,golf,football they take one ball ...No Holds Barred takes two "
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 4247 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 28873
No wiec tak. Wlasnie o te bialka i ww mi sie rozchodzi. jak przeliczalem ile taka kobialka potrzebowaly by jedzonka by tracic powoli na wadze - nie cwiczac przy tym to wychodizly bardzo male ilosci. Teraz mam taka zagadke- skoro nie cwiczy- to czy potrzebuje 5 posilkow dziennie? (skoro tak to naprawde wychodza to bardzo,bardzo male ilosc).

Ma bardzo wolna przemiane materii.
Zastnawaielm sie nad czyms takim - nie wiem czy to ma sens bo praktycznie sie pogubilem.
Na poczatek cos takiego - Komplet witamin i mineralow i kapsolkach- standard.

Sniadanie - musli z mlekiem (jakies 250 ml)

Wczesny obiadek - jogurcik maly + 2-3 palsterki chudego indyczka

Obiadek - 2 jajka bez zoltek + salatka warzywna

Kolacja (ok 18) - mala salatka + troszke kostek krojonego kurczaka odtluszonego.

Sadzicie ze to ma sens?


Grzegorz.
Wasz unizony moderator Sztuk Walk i Gier Komputerowych.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 4476 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 48160
a gdzie tu 2/kg masy bialka .....nie no jak dla mnie to do salatki moglaby dorzucic oliwy z oliwek, albo rano do tej "zupki" kilka orzechow... trudno mi sie ocenia taka diete ...bo to dla mnie jedzenia tyle co dla wrobla ..ale wydaje mi sie ze te minimum tluszczowe chocby do trawienia witamin.. musi organizmowi dostarczac

.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 4476 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 48160
i mysle ze do 2 i 3 posilku spokojnie moglaby zjesc po 1-2 kromki WASY (3 zboza, or razowej)

.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 1168 Wiek 36 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 30590
Hmm Panowie!!! ja bym ta sprawe zupelnie inaczej zalatwil ,Trzeba Byc Dobrym KOLEGA ... PAMIETAJCIE panowie "NASZYM OBOWIAZKIEM JEST POMAGAC KOBIETA W POTRZEBIE" :) a zatem ?? zacznij sie co dzien umawiac z kolezanka na noc , na 1h sesje a napewno STRACI te 10 kg szybciej niz po jakiejkolwiek diecie , problem w tym ze i ty mozesz DRASTYCZNIE SCHUDNAC chyba ze bedziesz BIERNY

Sztuka zycia polega na tym by Umierac Młodo ... Ale tak Pózno jak to tylko mozliwe ...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 4247 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 28873
M_F - oliwa by sie przydala, fakt. Ale jak dodam do tego ta WAZE i porownym z tym co one je normalnie - i tyje - to wychodzi ze na nowej diecie bedzie tyla jesczze bardziej

Grzegorz.
Wasz unizony moderator Sztuk Walk i Gier Komputerowych.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49841 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Witam Kain, wszystko co napisałeś jest OK, ale co tam, ja zawsze dodam swoje trzy grosze Przy takiej diecie jak proponuje Ronowicz, to ona umrze z głodu trochę tego jednak za mało-szczególnie dla wysokiej dziewczyny i za dużo z kolei na kolację. Do tego co napisał Kain dorzuciłabym taką uwagę, jesli chodzi o rozplanowanie posiłków w ciągu dnia: przed południem spokojnie może jeść węglowodany złożone, nawet sporo, ale po południu niech ogranicza sie raczej do białka, które wbrew pozorom syci zupełenie dobrze. Może do niego dorzucić ewentualnie warzywa, ale tylko takie o niskiej zawartości skrobi, typu pomidory, ogórki(kiszone są mniam;) ), czy zielone warzywa liściaste. Jeśli faktycznie chce rozłozyć to w czasie ja proponowałabym mniej więcej taki "algorytm";) żywieniowy:
Sniadanko-spokojnie może zjeść nawet szklankę musli, bez cukru, wysokobłonnikowego(np musli plus dr Oetker) z odrobina ciepłego(!)(ciepłe lepiej syci) mleka 0.5 procent,tak żeby nie było za suche. Do tego witaminki, i jakiś owoc. Rano nie musi sie bać nadmiaru kalorii,a nawet lepiej jesli śniadanie jest spore, bo organizm wskoczy od początku dnia na wyższe obroty, bo będzie sie "spodziewał" podobnych posiłków. Takie sniadanie zapobiegnie napadom głodu w ciągu dnia.
IIsniadanie-obowiązkowo, bo trzeba utrzymać przemianę materii na odpowiednim poziomie. Może o być dokładnie cokolwiek, byle nie śmieć;), nawet opakowanie dwóch ciasteczek zbożowych(np LU), bo w ten sposób przy okzaji nie będzie sobie odmawiała wszystkich "przyjemności", a cos takiego zawsze lepiej zjeść przed południem niz po, kiedy organizm nastawia się na gromadzenie zapasów. Może być też jogurt, czy owoc, czy porcja mleka sojowego-co jej sie zamarzy, byle zmieściła się z przedziale ok 200 kcal.
Obiad-o tej porze trzeba juz zacząc uważać i nie szamać byle czego. Najlepiej, żeby nauczyła się, (jesli ma mozliwość) jeśc dość wczesny obiad, tak około 14-15.30. Wtedy porcja chudego białeczka i góra warzyw o niskiej zawartości skrobii(brokułki , kalafior, i te o kótrych wspominałam wyżej) . Na czas odchudzania, dobrze by było, gdyby darowała sobie do obiady ziemniaki, makaron, zupe . Za to więcej warzyw.
POdwieczorek ok.16-niech to będzie coś naprawdę symbolicznego, ale może to być nawet coś typu kostka czekolady. Nie ma sensu opierać się ochocie na coś słodkiego o tej porze, bo to zupełnie naturalne, ale najwyżej 100 kcal.
Kolacja-samo białko+ewentualnie pomidor, ogórek(czyli warzywka z samej wody).Polecam puszkę tuńczyka w sosie własnym, hmm, jajecznice z białek itp.
Podsumowując wychodzi mniej więcej tak:
Sniadanie nawet do 500kcal
2sniadanie 200
obiad ok 300 (przy porcji białka i warzywach naprawde tyle wychodzi) podwiecz100
kolacja 150 (najpóżniej o 18!!!)
razem około 1200-1300 kcal, co przy jej wzroście i przy takim rozkładzie posiłków powinno dac spadek kg tygodniowo-a jesli będzie ćwiczyć, to więcej.Bez większego ryzyka jojo. Jesli chce mniej, może odjąć np od kolacji lub opuścić podwieczorek, ale od śniadani niech nie odejmuje. Tyle od smoczka;););)Powodzenia

smoczek

Zmieniony przez - smoczek w dniu 2002-10-28 18:35:49
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 73 Wiek 39 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 758
nareszcie ktoś z sensem rozpisał jakąś dietę dla kobiet. Prawdę mówiąc od 3-4 miesięcy taką stosuję, z czasem zwiększając proporcje białek do węglowodanów, z racji tego, że moje treningi ograniczają się do siłowni 4x w tygodniu.
Tylko mam wątpliwości co do unikania zup w obiadach. Prawde mowiąc, ja akurat uważam, że zupy warzywne z chudym kurczakiem albo zagęszczone jajkiem są całkiem ok. Niezle sycą i nie mają zbyt wiele tłuszczu, a poza tym są świetną okazją na "wduszenie w siebie" odrobiny białka, bo w nasyzm przypadku jeśli o to chodzi to wcale nie jest tak latwo:)
Ale ogólnie jestem pod wrażeniem:)

A tak nawiasem, Ronowicz... rozbawiłeś mnie prawie do łez
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 4247 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 28873
Dziekuje smoczku. Wielki dzieki i sog w dordze.

Grzegorz.
Wasz unizony moderator Sztuk Walk i Gier Komputerowych.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

OKROPNE SADEŁKO

Następny temat

Co jemy w szkole...????

Shaker